خانه/ ترفندهای زیبایی/ 10 اشتباه آرایشی که باعث پیرتر نشان دادن چهره شما می‌شود!
اشتباهات آرایشی که شما را پیر نشان می‌دهند

10 اشتباه آرایشی که باعث پیرتر نشان دادن چهره شما می‌شود!

آخرین به روز رسانی ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ 0

به نظر شما هم آرایش به برخی افراد نمی آید و یا باعث پیرتر دیده شدن آن ها می شود؟ همه ما برای زیباتر شدن آرایش می کنیم و هیچ کس قصد ندارد با آرایش خود را مسن تر نشان دهد. اما، متاسفانه یک سری اشتباهات آرایشی باعث می شوند که صورت پیرتر نشان داده شود. حتی، افراد جوان هم ممکن است با این اشتباهات به جای اینکه چهره ای شاداب تر با آرایش، به دست بیاورند میانسال و جاافتاده تر به نظر برسند.

در این نوشتار از سایت رزرواسیون نوبت آرایشگاهی زیبر، ده اشتباه آرایشی که باعث می شود پیرتر به نظر برسید را خواهیم گفت تا با انجام یک آرایش اصولی و صحیح کاری کنید که پوست صورتتان شاداب تر و جوان تر جلوه کند. اگر شما هم به زیبایی و جوانی علاقه مندید تا پایان همراه ما بمانید.

اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

آرایش کردن یک شمشیر دو لبه است. اگر آن را درست انجام دهید، زیبا، جوان و شاداب دیده می شوید و اگر این اشتباهات که در ادامه این بخش به آن ها می پردازیم را داشته باشید، نسبت به سنتان پیرتر به نظر خواهید رسید. به غیر از این موضوع، این ده اشتباه باعث می شود، خسته و بی رمق نشان داده شوید.

  • استفاده بیش از حد از کرم پودر
  • استفاده بیش از حد و نابجا از کانسیلر
  • استفاده نادرست از پودر بیک
  • خط چشم مشکی پررنگ و ضخیم
  • کشیدن خط چشم روی پلک پایینی
  • کشیدن خط لب به صورت ناصحیح
  • استفاده از رژ لب تیره
  • استفاده نادرست از پنکک
  • استفاده نادرست از رژگونه
  • کشیدن مداد ابرو بسیار پررنگ
  • کانتورینگ نادرست

استفاده بیش از حد از کرم پودر

اگر خطوط ریز و یا لکه های زیادی در صورت خود دارید، کرم پودر زیاد آن ها را بیشتر مخفی نمی کند؛ پس دست از سر کرم پودر زدن بیش از حد بردارید و به جای این کار روتین مراقبت از پوست خود را جدی بگیرید.

استفاده زیاد از کرم پودر و زدن یک لایه ضخیم از آن روی پوست چهره شما را مصنوعی تر نشان می دهد و همچنین پودر به خطوط ظریف صورتتان نفوذ می کند و آن ها را عمیق تر نشان می دهد.

در واقع، شما می خواهید با استفاده از کرم پودر زیاد این خطوط را بپوشانید؛ اما برعکس با این کار باعث می شوید که این چروک ها بیشتر به چشم بیایند. در ضمن، کرم پودری که بیش از دو درجه از رنگ اصلی پوستتان روشن تر است را انتخاب نکنید؛ زیرا رنگ بسیار روشن هم باعث می شود که لکه های صورت به خوبی پوشانده نشود و مجبور شوید از مقدار بیشتری از کرم پودر استفاده نمایید. اگر می خواهید چهره ای جوان و شاداب داشته باشید همیشه کرم پودری به رنگ پوستتان را انتخاب کنید.

تفاوت گریم و میکاپ چیست

در ضمن اگر پوست چربی دارید، کرم پودر بر پایه چربی باعث می شود صورتتان برق بیفتد و سنتان را بیش از آن چه که هست نشان دهد، بهتر است کرم پودری را خریداری کنید که بر پایه آب باشد. قطعا اولین اشتباهی که باعث می شود با آرایش مسن تر دیده شوید، خریداری کردن بدون برنامه کرم پودر است.

کرم پودر زیاد روی صورت

استفاده بیش از حد و نابجا از کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای شاداب تر و روشن تر نشان دادن زیر چشم ها ضروری است؛ اما اگر یک لایه بیش از حد ضخیم از آن را روی پوست این ناحیه اعمال کنید، نتیجه ای معکوس خواهد داشت. کانسیلر یک کرم پودر غلیظ است که برای پوشاندن تیرگی و خطوط ریز زیر چشم به کار می رود؛ اما همین محصول اگر زیاد استفاده شود در عمق خطوط نفوذ کرده و باعث می شود این چروک ها نمایان تر شوند. اما، راه حل چیست؟

یک لایه نازک از کانسیلر را فقط در دو گوشه خارجی و داخلی چشم بزنید و سپس با یک بیوتی بلندر مرطوب آن را پخش کنید.

استفاده نادرست از پودر بیک

پودر بیک برای از بین بردن برق کرم پودر و کانسیلر و جذب رطوبت و چربی اضافی آن ها استفاده می شود تا پودر کمتری درون چروک ها نفوذ کند. اما اگر این محصول آرایشی را هم زیاد استفاده کنید، صورت را شکسته تر نشان خواهد داد.

برای حل این مشکل، کمی پودر بیک بردارید و به آن قسمت هایی که کانسیلر استفاده کرده اید بزنید، کمی صبر کنید و سپس با براش اضافه آن را از روی صورت خود پاک کنید. در کل، بهتر است زیاد از پودر تثبیت کننده استفاده ننمایید؛ زیرا این محصول ضرر زیادی برای پوست دارد و ممکن است باعث پیری زودرس در پوست صورت شما شود.

خط چشم مشکی پررنگ و ضخیم

خط چشم تاثیر بسیار زیادی در فریبنده تر نشان دادن جادوی چشم های شما دارد. اما اگر روش کشیدن خط چشم اصولی را ندانید، باعث خواهید شد چشمانتان گود افتاده و پیر به نظر برسد. خط چشم ضخیم در پلک بالایی چشم را تو رفته، خسته و کوچک نشان می دهد. اگر می خواهید با خط چشم زیباتر به نظر برسید بهتر است نحوه کشیدن آن را یادبگیرید.

اشتباهات آرایشی، کشیدن خط چشم بسیار پررنگ

کشیدن خط چشم روی پلک پایینی

اگر مداد چشم مشکی را داخل چشم های خود بکشید، چشم هایتان کوچک تر به نظر می رسد و اگر خط چشم را روی لبه پلک پایین بکشید باعث می شوید که چشمتان افتاده تر جلوه کند و همچنین این کار توجه را به پوست زیر چشمتان معطوف می کند و باعث می شود چروک های آن بیشتر دیده شود.

اگر می خواهید چشمانتان زیباتر دیده شده و نگاهتان برق بزند، مژه ها پلک بالاییتان را به مقداری ژل یا صابون ابرو آغشته کنید و سپس با فرمژه به آن حالت دهید، حال دو لایه ریمل را با مهارت به آن ها بزنید. خواهید دید که در این حالت مژه هایتان پرپشت تر از همیشه دیده می شود.

کشیدن خط لب به صورت ناصحیح

اگر تصور می کنید که به منظور کانتورینگ لب، باید خط لبتان را پررنگ و با یک رنگ تیره تر از رژ لب بکشید، سخت در اشتباهید. خط لب های تیره باعث می شود که لب نازک تر و سفت تر به نظر برسد و بدتر از همه اگر از خط لب قهوه ای کنار رژ لبی با رنگ صورتی یا قرمز استفاده کنید، افتضاح به بار خواهد آمد!

استفاده از رژ لب تیره

به شما توصیه می کنیم اگر لب های نازکی دارید، دور رژ لب های تیره را برای همیشه خط بکشید؛ زیرا این رنگ ها باعث می شوند لب ها کوچکتر به نظر برسند و در ضمن چهره تان را مسن تر می کنند. اگر خواهان این هستید که با آرایش جوان تر و زیباتر شوید از رنگ های شاداب و روشن استفاده کنید. رنگ های نود هم انتخاب مناسبی خواهد بود.

آرایشگران حرفه ای، با مداد لب روی لب بالایی یک خط می کشند و سپس آن را با انگشت به سمت پایین فید می کنند تا رنگ لب طبیعی و زیبا به نظر بیاید و کانتور هم بشود.

رژ لب تیره

استفاده نادرست از پنکک

پن کک در واقع برای گرفتن برق کرم پودر و تثبیت آن استفاده می شود، اما بر خلاف پودر بیک رنگ هم دارد و می تواند به کمک کرم پودر رنگ پوست را اصلاح نماید. بدی این محصول این است که به خوبی جذب پوست نشده و در چین چروک های صورت می نشیند. این موضوع باعث می شود که خطوط صورت شما عمیق تر و بیشتر از آنچه که در واقعیت هست، نشان داده شود.

برای این که بتوانید پن کک کمتری روی پوست خود بزنید از پد اسفنجی استفاده نکنید؛ بلکه با یک براش مقدار پودر پن کک بردارید و سپس آن را کمی به لبه های درب محصول چند بار آرام بزنید تا پودرهای اضافه آن بریزد و سپس خیلی نرم آن را روی پوست خود بکشید.

استفاده نادرست از رژگونه

همان قدر که استفاده از رژگونه به طور صحیح می تواند چهره را شاداب و جوان نشان دهد، اشتباه در زدن می تواند فرد را شبیه به یک دلقک سیرک کند!🤭 گونه های بسیار تیره و سرخ باعث می شوند که لکه ها و چروک های صورت بیشتر نمایان شوند و چهره هم تیره تر و مسن تر نشان داده شود. در ضمن سعی کنید مرز رژگونه و کانتور را فید کنید، باور کنید یک مرز مشخص برای رژگونه اصلا زیبا نیست و باعث برجسته تر نشان دادن گونه ها نمی شود.

رنگ رژگونه را هم با رنگ رژ لب خود هماهنگ انتخاب کنید تا آرایشتان جلوه بهتری داشته باشد.

کشیدن مداد ابرو بسیار پررنگ

ابروهای کادری و پررنگ دیگر از مد افتاده اند و به جای آن ابروهای طبیعی لیفت شده روی بورس زیبایی هستند. اگر دوست دارید توی ابروی خود مداد بکشید تا پرتر شود یک مداد که یک تا دو درجه از رنگ ابروی شما کم رنگ تر باشد را خریداری کنید و یا از سایه ابرو استفاده نمایید.

سایه ابرو حالت پودری دارد و به صورت طبیعی تری ابرو را پر می کند. البته این روزها محصولات آرایشی ابرو خیلی پیشرفت کرده اند و ماژیک هایی مخصوص پر کردن ابرو به روش هاشور هم در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

مداد ابرو پررنگ

کانتورینگ نادرست

این روز ها به لطف کلیپ های آموزشی اینستاگرام همه ما از روش های گریم صورت و کانتورینگ اطلاع داریم و کمابیش آن را انجام می دهیم؛ اما اگر آن را به روش قدیمی استفاده نتیجه ای معکوس خواهد داشت. بهتر است مقداری از کرم کانتور را روی براش بزنید و سپس با براش آن را روی صورت خود بکشید و سریع آن را فید کنید. این روش، همان روشی است که آرایشگر ریحانا جدیدا از آن استفاده می کند و باعث می شود کانتور شما مرز مشخصی نداشته باشد.

یکی از اشتباهات آرایشی این است که هایلایتر و کانتور به خوبی تنظیم نشده باشند و چهره خسته و سنگین به نظر برسد. یادتان باشد هر چیزی به اندازه خوب است و بهتر است فقط مقدار کمی از هر کدام از این محصولات آرایشی استفاده کنید.

نتیجه گیری

آرایش، به عنوان یک هنر، می تواند به صورت قابل توجهی ظاهر فرد را بهبود بخشد و ویژگی های زیبایی هر کس را مشخص تر کند. با این حال، انتخاب نادرست رنگ ها، استفاده از مقدار زیاد محصولات آرایشی یا عدم آگاهی از نحوه ترکیب صحیح اجزای آرایش دشمن شادابی و جوانی چهره شماست.

در این مقاله، به بررسی اشتباهات آرایشی شایع که چهره را پیرتر نشان می دهد پرداختیم و راهنمایی های لازم را ارائه دادیم. با این حال توصیه می کنیم اگر مهارت کافی در آرایش کردن ندارید برای مراسم های مهم خود از زیبر کمک بگیرید و نوبت میکاپ رزرو نمایید.

سوالات متداول

کدام اشتباهات آرایشی باعث می شود که یک فرد پیرتر به نظر برسد؟

استفاده بیش از حد از کرم پودر، استفاده نابجا از کانسیلر و خطوط چشم و لب نادرست از جمله این اشتباهات هستند.

چرا استفاده بیش از حد از کرم پودر باعث می شود صورت پیرتر به نظر برسد؟

استفاده زیاد از کرم پودر باعث مصنوعی نشان دادن چهره می شود و خطوط ظریف را عمیق تر نشان می دهد.

چه توصیه هایی برای جلوگیری از اشتباهات آرایشی وجود دارد؟

اندازه از کرم پودر، استفاده صحیح از کانسیلر و اجتناب از ضخیم کشیدن چشم و لب از جمله توصیه هایی هستند که به حفظ شادابی صورت کمک می کنند.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *