خانه/ مراقبت از مو/ روتین مراقبت از موی فر در زمستان
روتین موهای فر در زمستان

روتین مراقبت از موی فر در زمستان

آخرین به روز رسانی ۱ اسفند ۱۴۰۲ 0

هیچ چیز به اندازه داشتن موهای فر، شاعرانه نیست! اما، فقط خدا از دل موفرفری ها خبر دارد که مراقبت از همین موی فر چقدر خسته شان کرده است. برای این که موهای فر همیشه خوش حالت باقی بماند و خشک و وز نشود باید در هر فصل و هر آب و هوا یک روتین مراقبتی مناسب از آن ها داشته باشید. استفاده از محصولات مناسب شرایط و نگهداری درست باعث می شود موی شما جلوه زیباتری داشته باشد. در ادامه این نوشتار از مجله زیبر، روتین مراقبت از موی فر در فصل زمستان را به طور کامل نوشته ایم و محصولات مناسب برای داشتن موهایی فر و سالم در زمستان را معرفی کرده ایم، همراه ما باشید.

راهکارهای خوش حالت شدن موی فر در زمستان

اگر این چند راهکار را انجام دهید و به نکات موجود در آن توجه کنید، موج و فر موهای شما همیشه براق و زیبا خواهند بود.

نکات کلیدی برای مراقبت از موی فر مردانه

روشهای مراقبت از موی فر در زمستان که در ادامه خواهیم گفت مهم ترین نکات برای روتین مراقبت از موی فر هستند:

  • شانه کردن موها از انتهای ساقه
  • موخوره گیری مرتب و یا کوتاه کردن مو
  • استفاده از سرم های سیلیکونی
  • استفاده از شانه دندانه درشت
  • آناناسی کردن مو
  • استفاده از دیسپانسر در سشوار
  • استفاده از بابلیس
  • روغن تراپی کردن مو
  • خوابیدن روی بالش ساتن یا ابریشم
  • شستن موها با آب سرد
  • استفاده از حوله میکروفایبر
  • کنار گذاشتن عطر مو

مرلقبت از مو در زمستان

شانه کردن موها از انتهای ساقه

موهایتان را از پایین به بالا شانه کنید. قبل از شانه زدن به گیسوان خود، سعی کنید گره آن ها را از پایین به بالا با دست باز کنید و با این کار خواهید دید که چقدر کار برس کشیدن شما راحت تر خواهد شد.

موخوره گیری مرتب و یا کوتاه کردن مو

باور کنید موهای کوتاه و سالم جذاب تر از موهای بلند اما پر از موخوره هستند. در ضمن موخوره موهای فر را وز و بد حالت نشان می دهد. بهتر است هر شش تا هشت هفته یکبار موهای خود را موخوره گیری کنید و برای جلوگیری از ایجاد موخوره مجدد از برس چوبی استفاده کنید.

روشهای مراقبت از مو

استفاده از سرم های سیلیکونی

سرم های مو، ساقه آن ها را با یک لایه نازک سیلیکونی می پوشانند و باعث نرم تر شدن موها می شوند. همچنین این سرم ها اجازه نمی دهند که رطوبت موهای فر شما در زمستان از دست برود. برای موهای فر و متوسط، سه یا چهار پاف از سرم مو در هر بار استفاده کافی خواهد بود.

استفاده از شانه دندانه درشت

به جای شانه های دندانه ریز و یا برس های فلزی از شانه های چوبی دندانه درشت استفاده کنید. در روتین مراقبت از موی فر در زمستان باید بیشتر دقت کنید؛ زیرا به خصوص در این فصل موهای فر در قسمت های پیچ خوردگی خود، شکننده و خشک هستند. شانه دندانه درشت حالت طبیعی فر را حفظ می کند و برخلاف برس فلزی، آسیبی به مو وارد نمی کند.

آناناسی کردن مو

یکی از تکنیک های مراقبتی موی فر در زمستان این است که شب ها سر خود را شبیه به آناناس کنید! برای این کار موهای خود را به صورت شل در بالای سر خود جمع کنید و بعد بخوابید. همین تکنیک ساده باعث می شود که نظم و حجم موهای فر شما حفظ شود.

آناناسی کردن موی فر

استفاده از دیسپانسر در سشوار

زمانی که بعد از دوش گرفتن می خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید، حتما سری دیسپانسر سشوار را به آن متصل کنید. دیسپانسر همان سری گرد و بزرگ سشوار است که باعث پخش شدن باد سشوار می شود. این سری از وز شدن مو هنگام خشک کردن آن جلوگیری می کند.

استفاده از بابلیس

شاید به نظر برسید فر کردن موهای فر خنده دار است؛ اما گاهی یک فرد موفرفری هم برای نظم دادن به موهایش می تواند آن ها را بابلیس بکشد. باید برای این کار یک آیرون به اندازه قطر فر موهای خود استفاده کنید و درجه حرارت آن را روی کم بگذارید تا باعث خشک تر شدن موهای شما در زمستان نشود.

روغن تراپی کردن مو

کمی روغن مناسب موهایتان را در کف دست خود گرم کنید و آن را روی موهای خود بمالید. پس از انجام این کار موهای خود را آناناسی کنید و با یک کلاه حوله ای که آن را از قبل در مایکروفر گرم کرده اید، برای حدود ۳۰ دقیقه بپوشانید.

خوابیدن روی بالش ساتن یا ابریشم

هر فرد موفرفری می داند که وز شدن موهایش بعد از خواب، جزئی از تقدیر اوست! اما برای این که بتواند با این موضوع مبارزه کند، راهکار ساده ای وجود دارد و آن استفاده از روبالشتی ساتن است. ساتن به طور کلی مدل موهای شما را همانطور که هست حفظ می کند. افراد دارای موی صاف هم برای این که رد کش روی موهایشان نماند از کش موهای ساتنی استفاده می کنند.

خوابیدن روی بالش ساتن

شستن موها با آب سرد

البته انتظار نداریم موی خود را با آب سرد و یخ بشویید و سرما بخورید! اما یکی از اصول مهم در روتین مراقبت از موی فر در زمستان این است که از دوش آب داغ استفاده نکنید. آب داغ باعث می شود موهای شما بیشتر، رطوبت خود را از دست بدهد. همچنین، آب خنک به موها شوک وارد می کند و باعث درخشان تر شدن مو می شود.

استفاده از حوله میکروفایبر

این حوله ها هم آب اضافی موها را سریع تر به خود جذب می کنند و هم باعث می شوند که کف سر شما رطوبت کمتری را از دست بدهد. فقط کافی است چند بار از این دستمال های حوله ای استفاده کنید تا عاشقشان شوید.

کنار گذاشتن عطر مو

مواد معطر برای روتین مراقبت از موی فر در زمستان شیطان محسوب می شوند! عطر، چسب و تافت مو را خشک کرده و باعث سنگین تر شدن مو می شوند. تا حد امکان از آن ها دوری کنید.

در بخش بعدی شما را با بهترین محصولات در روتین مراقبت از موی فر در زمستان آشنا می کنیم، مطالعه آن را از دست ندهید.

 تافت یا عطر مو ممنوع

معرفی محصولات مراقبت از موی فر در زمستان

استفاده از محصولات مراقبت از موهای فر در زمستان جذابیت آن ها را بیشتر می کند. در هر صورت برای داشتن موهایی سالم بدون وز شدن، باید ویژگی های بهترین محصولات روتین موی فر را بشناسید.

ویژگی های شامپو مناسب موهای فر در زمستان

شامپوهای مناسب روتین مراقبت از موی فر در زمستان باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا به سلامت ماندن و وز نشدن موها در مقابل شرایط آب و هوای سرد و خشک زمستان کمک کنند.

دقت کنید که شامپویی را خریداری نمایید که حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسرین، پانتنول و هیالورونیک اسید باشد تا از خشکی و کاهش رطوبت موها جلوگیری کند.

همچنین، شامپو باید موها را در برابر حرارت محافظت کند؛ از این رو موادی مانند سرامیدها یا پروتئین ها می توانند بهترین باشند. شامپو باید حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین E، C و B5 باشد که به تقویت و سلامتی موها کمک کنند.

از طرفی در فصل زمستان به دلیل خشکی هوا، الکتریسیته ساکن ممکن است مشکل ساز شود. شامپو با خاصیت ضد الکتریسیته ساکن از این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

بهترین شامپو برای موهای فر در زمستان

ویژگی های بهترین نرم کننده برای روتین مراقبت از موی فر در زمستان

انتخاب بهترین نرم کننده مو بستگی به نوع موها، نیازهای شما و ترکیب مواد موجود در محصولات دارد. نرم کننده های مو حاوی روغن های طبیعی مانند آرگان، شی باتر، جوجوبا یا نارگیل می توانند موها را تغذیه کرده و نرمی و لطافت بی نظیری به آن ها ببخشند.

نرم کننده موی فر در زمستان باید حاوی پروتئین هایی مانند کراتین و ویتامین B5 باشد تا از خشکی و وز شدن مو به خوبی محافظت کند. همچنین، بهتر است اگر موهای شما در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند، نرم کننده ای که دارای فیلتر UV باشد را برای حفاظت موها انتخاب کنید.

بهترین موس مو برای موهای فر در فصل سرد

همه افراد دارای موهای فر از موس مو استفاده می کنند، در واقع این محصول از موفرفری ها جدا نمی شود؛ اما خوب است، ببینیم ویژگی بهترین موس برای مراقبت از آن ها دربرابر سرمای هوا چیست:

  • آبرسان باشد
  • فرمولاسیون سبکی داشته باشد
  • موها را حالت پذیر کند
  • از مو در برابر آسیب گرما محافظت کند

موس مو

آبرسان باشد

موس مو باید حاوی مواد آبرسان مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید یا روغن های طبیعی بوده تا مرطوب نگه داشتن موهای خشک و آسیب دیده در زمستان کمک کند.

فرمولاسیون سبکی داشته باشد

موس مو نباید سنگین باشد یا موها را چرب کند. فرمولاسیون سبک آن به موها اجازه می دهد تا آزادانه حرکت کرده و حالت طبیعی خود را حفظ کنند.

موها را حالت پذیر کند

موس مو باید به حفظ حالت فر موها کمک کند، موهای فر در زمستان بیشتر در معرض وز و خشک شدن قرار می گیرند. موس مو می تواند به کنترل این عوامل کمک کند و به موها ظاهری مرتب و زیبا ببخشد.

از مو در برابر آسیب گرما محافظت کند

اگر از ابزارهای حرارتی مو استفاده می کنید، استفاده از موس مو با محافظت در برابر حرارت ضروری است. این موس به محافظت از موهای شما در برابر آسیب گرما کمک کرده و از خشک شدن و شکنندگی آن جلوگیری می کند.

مهم ترین ویژگی محصولات مناسب موی فر در زمستان

مهم ترین ویژگی شامپو موی فر در زمستان

حاوی گلیسیرین و هیالورونیک اسید باشد

مهم ترین ویژگی نرم کننده موی فر در زمستان

حاوی روغن، کراتین و ویتامین B5 باشد

مهم ترین ویژگی موس موی فر در زمستان

آبرسان و با فرمولاسیون سبک باشد

بهترین روغن برای موهای فر در زمستان کدام است؟

بهترین روغن برای روتین مراقبت از موی فر در زمستان، روغنی است که حاوی مواد مغذی و رطوبت رسانی باشد. روغن هایی که در ادامه نام برده ایم به ترمیم موهای آسیب دیده، رطوبت رسانی به موهای خشک و حفظ حالت فر موها کمک می کنند.

  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا
  • روغن زیتون

بهترین روغن‌ها برای مو در یک نگاه

چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟

موهای فر به طور طبیعی خشک تر از موهای صاف هستند و بنابراین بیشتر به مراقبت احتیاج دارند. یادتان باشد در زمستان نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • موهای خود را بیش از حد نشویید
  • از حوله های نخی استفاده کنید
  • موهای خود را در حالت مرطوب حالت دهید
  • از کلاه یا روسری استفاده کنید
  • از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید
  • از ابزارهای حرارتی مو به طور منظم استفاده نکنید

با پیروی از این نکات می توانید موهای فر خود را سالم و زیبا نگه دارید و حالت فر آنها را برای مدت طولانی حفظ کنید.

سخن آخر

روتین مراقبت از موی فر در زمستان به دلیل خشکی و آسیب پذیری بیشتر موها در این فصل، اهمیت بیشتری پیدا می کند. با رعایت نکات گغته شده در این مقاله و استفاده از محصولات مناسب، می توان موهای فر را در زمستان سالم و زیبا نگه داشت.

اگر برای انتخاب و شناسایی بهترین محصول برای مراقبت از مو مطمئن نیستید و یا موهای شما دهیدراته و شکننده شده است بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. زیبر پیدا کردن و نوبت گرفتن از بهترین متخصص نزدیک به شما را از همیشه آسان تر کرده است. می توانید اپلیکیشن زیبر را نصب کنید و با چند کلیک بهترین مشاور پوست و مو را برای مشاوره گرفتن انتخاب کنید.

سوالات متداول

برای موهای فر در زمستان چه شامپویی مناسب است؟

شامپوهای بدون سولفات و حاوی مواد آبرسان و نرم کننده برای موهای فر در زمستان مناسب هستند. این شامپوها به حفظ رطوبت موها و جلوگیری از خشکی و وز شدن آنها کمک می کنند.

برای موهای فر در زمستان چه نرم کننده ای مناسب است؟

نرم کننده های حاوی روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا برای موهای فر در زمستان مناسب هستند.

برای موهای فر در زمستان از کدام محصولات حالت دهنده ای استفاده کنیم؟

محصولات حالت دهنده بدون سیلیکون برای موهای فر در زمستان مناسب هستند. این محصولات به حفظ حالت فر موها کمک می کنند و از سنگین شدن موها جلوگیری می کنند.

برای موهای فر در زمستان از چه روغنی استفاده کنیم؟

روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا برای موهای فر در زمستان توصیه می شوند.

برای موهای فر در زمستان از استفاده از چه محصولاتی باید اجتناب کنیم؟

از محصولات حاوی سولفات، الکل و سیلیکون باید اجتناب کرد. این محصولات موها را خشک کرده و به آن ها آسیب وارد می کنند.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *