خانه/ مراقبت از مو/ نکات کلیدی برای مراقبت از موی فر مردانه
مراقبت از موی فر مردانه

نکات کلیدی برای مراقبت از موی فر مردانه

آخرین به روز رسانی ۱۴ آذر ۱۴۰۲ 0

خانم ها، نخوانید! این مقاله زیبر تنها برای مردان مو فرفری جذاب نوشته شده است!

بیشتر مردانی که موهای مجعد و فرفری دارند، از مشکلات یکسانی رنج می برند. خشکی مو، شوره سر، زبری، وز بودن و در مواقع شدیدتر شدن این ها ریزش مو، گریبان گیر آقایانی می شوند که موی فر دارند. همچنین مردان مو فرفری و مجعد بیشتر از مردانی که موی صاف و لخت دارند، با خشکی یا دیگر مشکلات مو دست وپنجه نرم می کنند. برای جلوگیری از مشکلات موی فر نیاز دارید تا روتین مراقبت از موی فر مردانه را انجام دهید. روغن تراپی کنید و در خرید محصولات بهداشتی مو دقت داشته باشید.

مراحل روتین مراقبت از مو فر روزانه

اگر می خواهید همیشه موی فرفری سالم داشته باشید، روتین مراقبت از موی فر مردانه را به یک عادت تبدیل کنید و در تمام مراحل زندگیتان رعایت شود. مراقبت از موی فر مردانه به عنوان روتین موهای فر به شرح زیر است:

خودداری از شستشوی زیاد موی فر

هر روز موهای خود را نشویید. شستن هر روزه موهای فر باعث بیشتر شدن خشکی، موخوره یا شکنندگی موهای فر می شود.

استفاده از شامپوهای مناسب

شامپوی مخصوص موی فر خریداری کنید. در ترکیبات این شامپوها، روغن ها و نرم کننده های مناسب موی فر مردانه استفاده شده اند.

 روتین مراقبت از مو فر با شامپوی مردانه

استفاده از ماسک یا سرم مو مناسب

از ماسک مو، کرم مو، سرم مو برای تغذیه موها در آب وهوای خشک یا پس از حمام استفاده کنید.

استفاده از کلاه نخی مناسب

عاشق گذاشتن کلاه هستید؟ به سراغ کلاه هایی بروید که با پارچه های نخی دوخته شده اند. این کلاه ها ایجاد اصطکاک نمی کنند و در نتیجه موهای فر شما را سالم نگه می دارند.

استفاده از شانه دندانه درشت

موهای خود را حتماً با شانه دندانه درشت شانه کنید یا حالت دهید.

داشتن تغذیه سالم

روزانه مواد غذایی مناسب و سالم بخورید. از انواع میوه ها، ویتامین ها، روغن های اسید چرب امگا-3 را به بدن خود برسانید. این مواد سوخت اصلی ساقه و ریشه مو هستند؛ پس در مراقبت از موی فر مردانه اهمیت دارند.

تغذیه سالم برای داشتن موی فر مردانه ایرانی

انجام روغن تراپی برای مردان

روغن تراپی تنها برای موهای بانوان نیست و مردها نیز باید از انواع روغن ها برای تقویت ساقه و ریشه موی خود استفاده کنند. با این روغن ها حتی می توانید خطر کچلی را از بین ببرید. موخوره های احتمالی را هم از بین می برد.

پروتئین تراپی برای موهای بلند مردانه

رفتن به آرایشگاه، پروتئین تراپی و کوتاهی مو را فراموش نکنید. هر چند وقت یک بار، وقت آرایشگاه برای کوتاهی مو بگیرید تا حداقل نوک موهای شما را کوتاه کنند. این کار همانند هرس کردن شاخه های درختان توسط باغبان هاست و به موهای شما اجازه می دهد تا بیشتر رشد کند.

حالت دادن موی فر مردانه

حذف استفاده از دستگاه های حالت دهنده مو

بسیاری از خانم ها عاشق موی فر کوتاه مردانه شما می شوند. پس برای مراقبت از موی فر مردانه استفاده از اتوی مو را به حداقل برسانید. موی فر شما بسیار جذاب است و نیازی به صاف کردن موی فر مردانه خود، ندارید. اگر هم موی صاف دوست دارید، در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه روغنی برای صاف کردن موی فر خود استفاده کنید.

حذف استفاده از سشوارهای غیر یونی

بهتر است از دستگاه های آرایشی مو مانند اتوی مو یا سشوار کمتر استفاده کنید. اگر هر روز از سشوار استفاده می کنید، به سراغ سشوارهای یونی بروید که مو را به راحتی حالت می دهند؛ از طرفی باعث خشکی مو نمی شوند.

آرایشگاه مردانه برای حفظ حالت موی فر

روتین مراقبت از مو فر هنگام خواب چگونه است؟

موی فر مردانه کوتاه، نیاز به توجه خاصی برای خوابیدن ندارد. تنها کافیست که به پشت نخوابید.

زمانی که به پشت می خوابید، موها زیر سرتان قرار می گیرد و احتمال گره شدن موی مجعد و فر وجود دارد. بهتر است عادت کنید که همیشه به پهلو بخوابید.

سلیقه و استایل خاصی روی موی فر خود دارید؟ به عنوان یک مرد دوست دارید موهای خود را بلند کنید؟ موی فر مردانه بلند همانند موهای زنان نیاز به توجه و مراقبت خاص قبل از خواب دارد. برای مراقبت از موی فر مردانه بلند، قبل از خواب، حتماً موهای خود را ببندید. می توانید موها را در بالای سر جمع کنید یا با دو کش مو، از دو طرف به صورت خرگوشی ببندید.

می توانید از یک کلاه خواب مناسب نخی برای جلوگیری از گره خوردن موها در زمان خواب استفاده کنید. این کلاه زمانی که شب به موهای خود روغن می زنید، مانع از پخش شدن روغن روی روبالشی شما می شود.

بالش هایی با روبالشی نخی برای جلوگیری از اصطکاک مو استفاده کنید.

نگهدارنده حالت موی فر مردانه هنگام خواب

بهترین روغن برای موهای فر چیست؟

فر بودن موها، مانع از پخش شدن و رسیدن چربی طبیعی پوست سر به انتهای تار مو می شود. این کمبود رطوبت باعث خشکی، شکنندگی، وزی و زبری موی فر می شود. بنابراین، ضروری است تا با دقت بهترین روغن برای موی فر مردانه را انتخاب کنید. روغنی که بتواند مواد مغذی کافی برای موهای مجعد شما داشته باشد و آن ها را سالم، براق و زیبا نگه دارد.

در بازار می توانید نام بیش از 20 روغن را برای تقویت و سلامتی مو پیدا کنید اما همه این روغن ها مناسب موی فر نیستند. به طور مثال، روغن آرگان و روغن جوجوبا برای انواع موی نازک و چرب بهتر عمل می کنند تا موهای فرفری ضخیم!

به طور کلی بهترین روغن ها برای موهای فر مردانه عبارت اند از:

  • روغن رزماری
  • روغن درخت چای
  • روغن یاس
  • روغن چوب سدر
  • روغن بابونه
  • روغن شمعدانی
  • روغن اسطوخدوس
  • روغن پالماروسا
  • روغن یلانگ یلانگ

اگر به دنبال بهترین روغن برای رشد و ضخیم شدن موی فر، بهترین روغن برای رطوبت دهی موی فر، بهترین روغن مو برای پوست سر موهای فر و در مجموع بهترین روغن برای مراقبت از موی فر مردانه هستید، جدول زیر به شما کمک خواهد کرد.

مشکل موی فر مردانه

روغن رزماری

روغن درخت چای

روغن مو یاسمن

روغن چوب سدر

روغن بابونه

روغن گل شمعدانی

روغن اسطوخدوس

روغن پالماروسا

روغن یلانگ یلانگ

وزی موی فر

خشکی موی فر مردانه

فر نامرتب

ریزش مو

موی فر آسیب دیده

موهای نازک شده

شوره و خارش پوست سر

بعضی از روغن های جدول بالا، به سختی در ایران در دسترس هستند. به همین خاطر چند پیشنهاد دیگر برای شما و مراقبت از موی فر مردانه داریم.

روغن زیتون، بهترین روغن برای درخشندگی موی فر مردانه

روغن زیتون با ویتامین A و E و اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسکوالن غنی شده است که مسئول سلامت مو و پوست هستند. این روغن می تواند موهای شما را مرطوب و براق نگه داشته و پوست سر را هم سالم نگه دارد. پس می تواند وزی موی فر را کاهش دهد و از ایجاد شوره سر جلوگیری کند. فقط برای مراقبت از موی فر مردانه هنگام خرید این روغن، دقت کنید که نوع تصفیه شده آن را که مخصوص مو تولید شده، بخرید.

بهترین روغن برای موهای فر کودک نیز همین روغن زیتون است که نیازی به شستشوی دقیق بعد از استفاده ندارد.

حالت موی فر پسرانه

روغن بادام تلخ، بهترین روغن مو برای موی فر وز شده

روغن بادام تلخ به دلیل حس سبکی که دارد، حتی اگر برای یک شب هم روی موی شما بماند، اذیتتان نخواهد کرد. روغن بادام تلخ به راحتی وزی موی فر شما مردان را از بین می برد. چرا که به روش پرس سرد تولید شده و حاوی اسیدهای چرب، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، B، ویتامین E و دیگر مواد ضروری برای مو است.

روغن کرچک، بهترین روغن برای ریزش موی فر مردانه

می توان گفت روغن کرچک، بهترین روغن برای مراقبت از موی فر مردانه و جلوگیری از ریزش این نوع موست. روغن کرچک، به طور طبیعی فرها را نرم و صاف کرده و در کنار آن کیفیت موها را بهبود می بخشد. همچنین با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی طبیعی خود، برای درمان چندین بیماری پوست سر از جمله شوره سر، عفونت و خارش پوست سر مناسب است. وجود یک ماده مهارکننده به نام پروستاگلاندین D2 سنتاز (PGD2) در این روغن، مانع ریزش مو می شود.

بهترین روغن برای سفید نشدن موی فر مردانه

روغن کرچک سیاه، بهترین روغن برای حالت دهی موی فر مردانه

دارای سطح قلیایی بالایی است که باعث می شود روغن سریع تر و بهتر جذب موی فر شود. پس اگر جزو آقایانی هستید که نمی خواهید موهایتان چرب دیده شود، می توانید از روغن کرچک سیاه استفاده کنید. این نوع روغن برای صاف کردن و حالت دهی موهای فر آقایان بهترین گزینه است.

می توانید هر دو نوع روغن کرچک را دو تا سه ساعت یا یک شب قبل از شستشو روی موی فر بزنید.

روغن کرچک سیاه، بهترین روغن برای حالت‌دهی موی فر مردانه

روغن نارگیل، بهترین روغن برای انتهای ساق موی فر

اگر موهای شما ضخیم، درشت، خشک یا نامنظم است، از روغن های جامد و غلیظی مانند روغن نارگیل استفاده کنید تا آن را خوش حالت کنید. روغن نارگیل اصل، به صورت جامد است و باید ابتدا آن را بین دستان خود نگه دارید تا با حرارت دست آب شود، سپس آن را روی موی فر بزنید. برای مراقبت از موی فر مردانه در برابر شکنندگی، خشکی و وزی این روغن مناسب ترین است.

روتین مراقبت از مو فر مردانه با روغن نارگیل

روغن کنجد، بهترین روغن برای رشد موی فر

روغن کنجد دارای خواص ضدالتهابی همراه با اثرات آنتی اکسیدانی است. همچنین از موی فر آقایان در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV یا فرابنفش خورشید محافظت می کند. روغن کنجد نفوذ بیشتری تا درون فولیکول مو دارد و گردش خون پوست سر را افزایش می دهد؛ در نتیجه رشد مو را افزایش داده و سفیدی مو را کاهش می دهد. فولیکول مو را مرطوب می کند و حتی بهترین روغن برای موهای فر و خشک محسوب می شود.

روغن مو لیمو، روغن مو چوب صندل، روغن هسته انگور، روغن آووکادو، روغن گل رز، روغن ماکادمیا، روغن مورینگا هم جزو روغن های مفید برای موی فر هستند.

اکثر موهای فر ضخیم، درشت، خشک یا نامنظم هستند. همچنین بیشتر مردان از پوست سر خشک و شوره دار رنج می برند که استفاده از روغن های نامبرده می تواند مشکل آن ها را برطرف کند.

بهترین روغن برای ابریشمی شدن مو چیست؟

برای داشتن موهای ابریشمی بهتر است به سراغ ترکیبات روغن های طبیعی بروید. با ترکیب چند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن بادام شیرین و روغن زیتون می توانید این عصاره را ساخته و موهایی ابریشمی اما فر داشته باشید. این عصاره به تنهایی به شما برای مراقبت از موی فر مردانه کمک می کند و دیگر نیاز نیست از چندین روغن به صورت جداگانه استفاده کنید.

این ترکیبات را می توانید از داروخانه ها یا عطاری ها پیدا کنید. فروشگاه های اینترنتی زیادی هم هستند که ترکیب روغن های گیاهی برای ابریشمی شدن مو می فروشند.

 بهترین روغن برای ابریشمی شدن مو

نکاتی برای مراقبت از موی فر مردانه در این مقاله خوانید که به شما برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب کمک می کند. در سایت و اپلیکیشن زیبر می توانید به راحتی وقت آرایشگاه مردانه گرفته و برای موهای فر خود پروتئین تراپی انجام دهید، کوتاه کنید یا به ظاهر موی خود برسید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *