خانه/ دانستنی پزشکی / 9 روش لیفت بازو و حذف چربی بازو
روش‌های لیفت بازو

9 روش لیفت بازو و حذف چربی بازو

آخرین به روز رسانی ۵ دی ۱۴۰۲ 0

افتادگی پوست و شل شدن بازو یکی از مشکلاتی است که ممکن است در اثر عوامل مختلفی برای افراد در سنین مختلف اتفاق بیفتد. این مشکل می تواند تا حد زیادی ظاهر و زیبایی بدن شما را تحت تأثیر قرار داده و حتی باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود.

اگر شما هم با افتادگی بازو دست و پنجه نرم می کنید و این مشکل اعتماد به نفستان را کاهش داده است، به جای درستی آمده اید، این مقاله می تواند به شما کمک زیادی کند.

در ادامه، سعی می کنیم به شما راهکارها و روش های لیفت بازو را ارائه دهیم. همچنین مزایا و معایب هر روش را به شما خواهیم گفت و عوارض انجام آن ها را بررسی می کنیم، همراه ما بمانید.

لیفت بازو چیست؟

لیفت بازو فرایندی است که برای بهبود وضعیت و رفع افتادگی ناحیه زیر بازو انجام می شود. گاهی به علت افزایش سن و یا کاهش وزن، ناحیه زیر بازو دچار افتادگی یا تحلیل بافت عضلانی و جایگزینی آن با چربی شده که این امر، موجب از دست رفتن زیبایی این قسمت از بدن می گردد. حتی گاهی از اوقات، این وضعیت به قدری شدید است که پوست ناحیه زیر بازو، در هربار حرکت دادن دست ها تکان می خورد. این موضوع، برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است و به همین دلیل به آن ها توصیه می شود برای زیبا سازی قسمت زیر بازو از روش های مختلف لیفت استفاده کنند.

در واقع لیفت، به معنی کشیدن، سفت کردن پوست و خارج کردن چربی اضافه است و زمانی که پوست دچار شل شدگی باشد، انجام می شود.

البته برخی از افراد هم ترجیح می دهند، ورزش را جایگزین انجام روش های لیفت بازو کنند؛ اما متاسفانه ورزش نمی تواند شلی پوست را درمان کند و تنها راه قطعی رفع این مشکل و جوانسازی این ناحیه انجام یکی از روش های این فرایند است. در بخش های بعدی، روش های مختلف آن را شرح می دهیم.

 لیفت بازو

دلیل افتادگی قسمت زیر بازو چیست؟

پیش از آن که روش های مختلف لیفت بازو را بررسی کنیم، بهتر است بدانیم اصلا علت افتادگی بازو چیست؟ در این صورت، بهتر می توانید برای انتخاب روش مناسب تصمیم بگیرید.

در مجله دکتر میشل گرین، ذکر شده است که:

«عوامل مختلفی باعث ایجاد این وضعیت می شوند که از جمله آن ها می توان به افزایش سن، تغییرات هورمونی و ژنتیک اشاره کرد. تستوسترون هورمونی است که معمولا روی عضلات و چربی های قسمت مختلف بدن به خصوص بازوها اثر می گذارد و کاهش این هورمون می تواند موجب افتادگی پوست زیر بازو شود. همچنین، این هورمون، باعث آزاد سازی چربی به جریان خون می شود و اگر بدن با کمبود تستوسترون مواجه شود، چربی در قسمت های مختلف از جمله زیر بازو تجمع می کند. به همین دلیل، زنان مسن تر و افرادی که سطح پایینی از هورمون تستوسترون دارند، بیشتر دچار افتادگی بازو می شوند. »

روش های مختلف لیفت بازو

به قسمت مهم مقاله رسیدیم! لیفت بازو به روش های مختلفی انجام می شود که برخی از آن ها شامل روش های جراحی و برخی دیگر بدون جراحی هستند. البته، این که کدام یک از روش های زیر مناسب شماست، تنها به ترجیح شما بستگی ندارد و نظر متخصص در این امر دخیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

جراحی بوکال فت چگونه انجام می شود؟

روش های مختلف لیفت بازو به دو دسته روش های تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می شوند:

روش های تهاجمی

  • لیفت بازو به روش جراحی
  • لیفت با لیزر
  • لیفت بازو به روش ساکشن

روش های غیر تهاجمی

  • لیفت با نخ
  • لیفت با انجماد
  • مزوتراپی
  • آر اف فرکشنال
  • هایفوتراپی
  • کرم های لیفت

اگر، قصد انتخاب کلینیک و یا متخصص جراح پلاستیک را دارید، می توانید از طریق زیبر، انواع کلینیک ها را با هم مقایسه کنید و با توجه به نظرات مشتریان قبلی، هزینه هر کدام از آن ها و شرایط پذیرش مناسب ترین کلینیک و یا متخصص را انتخاب کنید.

روش های تهاجمی لیفت بازو

حال، انواع روش های لیفت بازو را در زیر توضیح می دهیم:

لیفت بازو به روش جراحی یا براکیوپلاستی

قطعا، جراحی لیفت بازو یکی از موثرترین روش ها است که در علم پزشکی آن را با نام جراحی براکیوپلاستی می شناسند. برای انجام این روش، نیاز است که فرد بی هوش شود و یا با بی حسی موضعی زیر بازوی او را با تیغ برش بزنند و چربی اضافه را از آن جدا کنند. بعد از آن پوست کشیده می شود، قسمت های اضافی آن را بریده و بعد محل برش را بخیه می زنند.

طول برش در این جراحی با توجه به میزان افتادگی و سن فرد تعیین می شود و در موارد شدید ممکن است، طول آن از آرنج تا زیر بغل هم باشد.

اگر میزان چربی بازو خیلی زیاد باشد، پزشک توصیه می کند در کنار جراحی، ساکشن هم انجام دهید تا چربی به طور کامل خارج شود.

هرچند، دکتر پابلت، در مجله سلامتی کلیولند معتقد است که افراد حتی با وجود ایجاد جای زخم در بازو، از نتایج قدردانی می کنند.

لیزر بازو

لیفت بازو با لیزر

این روش هم نوعی عمل جراحی زیبایی بازو است با این تفاوت که برای انجام آن، یک برش کوچک هم کفایت می کند. پزشک پس از ایجاد برش، از انرژی نور لیزر کمک می گیرد تا سلول های چربی اضافه قسمت زیر بازو را از بین ببرد. این روش با استفاده از فرکانس های رادیویی و هلیوم انجام می شود و می تواند پوست را لیفت کرده و به جوانسازی آن کمک کند.

البته، تنها افرادی می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند که مقدار چربی کمی در ناحیه بازو داشته باشد، اگر افتادگی بازو به دلیل کاهش وزن شدید اتفاق بیفتد، دیگر نمی توان برای لیفت از لیزر استفاده کرد.

مزیت استفاده از این روش این است که برای انجام جراحی براکیوپلاستی نیازی به برش زیاد نیست و به همین دلیل هم زمان نقاهت آن کوتاه است. حتی فرد پس از لیفت بازو با لیزر نیازی به بستری شدن در بیمارستان هم نخواهد داشت. یکی دیگر از مزایای آن هم این است که در این روش به دلیل برش کم تر، بازوی شما ورم نخواهد کرد و نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است.

می توان گفت تنها عیب این روش، هزینه بسیار بالاتر آن نسبت به روش های دیگر است.

لیفت بازو به روش ساکشن

ساکشن در واقع به معنی خارج کردن چربی های بدن به وسیله یک دستگاه مکش به همین نام است و برای انجام آن باید از بیهوشی عمومی استفاده شود. متاسفانه ایجاد درد، ورم و کبودی بعد از انجام ساکشن ناگزیر خواهد بود. اگر فرد، چربی بسیار زیادی در ناحیه داشته باشد، تنها با همین روش می تواند تمام چربی ها را خارج کند.

مزایای لیفت به روش ساکشن

ساکشن مزایای زیادی دارد که افراد را برای انتخاب این روش ترغیب می کنند. از آن جایی که ساکشن چربی ها را به طور کامل بیرون می آورد، می توان انتظار داشت نتایج آن همیشگی باشد. در ذیل تمام مزایای استفاده از این روش را خلاصه وار گفته ایم:

  • برگشت ناپذیر است
  • باعث حذف چربی ها می شود
  • فرم بازو را اصلاح می کند
  • برای افراد با حجم چربی زیاد بهترین روش است

 روش های غیر تهاجمی لیفت بازو

لیفت بازو با نخ

این روش طرفداران بسیار زیادی دارد؛ زیرا نیازی به استراحت در منزل پس از انجام آن نیست و یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود. برای انجام آن، متخصص، نخ های مخصوص لیفت را درون بازو تزریق می کند. این نخ ها نه تنها پوست زیر بازو را کمی بالا می کشند، بلکه پوست را هم تحریک می کنند تا کلاژن بیشتری بسازد.

لیفت بازو با نخ مزایای بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها، غیر تهاجمی بودن، عدم وجود جای زخم و زمان نقاهت بسیار کوتاهِ روش است؛ اما متاسفانه نتایج آن فقط ۶ ماه ماندگاری دارند. اگر مایل باشید نتایج آن را حفظ کنید می توانید هر ۶ ماه یکبار برای تمدید آن اقدام کنید. در ضمن، ممکن است در محل تزریق نخ ها کمی کبودی و یا حساسیت هم ایجاد شود.

مزوتراپی بازو

در روش مزوتراپی، با استفاده از سرنگ مخصوص مزوتراپی، نوعی دارو همراه با ویتامین ها و مواد مغذی به بازو تزریق می شود. این دارو نوعی آنزیم است که باعث حل شدن چربی سلول ها شده و پس از آن چربی از طریق کبد از بدن دفع می شود.

البته این روش فقط مختص به بازو نیست و می توان برای لیفت و لاغری نواحی دیگر بدن مثل شکم و ران هم از آن استفاده کرد.

لیفت بازو با دستگاه آر اف فرکشنال

دستگاه آر اف فرکشنال، از انرژی موج های رادیویی برای ایجاد گرما در سلول های چربی استفاده می کند. این انرژی باعث مرگ سلول های چربی می شود و بدون کوچکترین آسیب به پوست باعث لیفت بیشتر می گردد. اگر فردی، یک شی فلزی در بدن خود مثل استند قلب یا بالن در رگ ها داشته باشد، کاندید مناسبی برای انجام آر اف نیست.

 روش هایفوتراپی برای لیفت پوست بازو

روش هایفوتراپی

دستگاه هایفوتراپی برای جوانسازی پوست و لیفت آن از انرژی اولتراسوند استفاده می کند و فقط برای افرادی که دچار افتادگی جزیی در ناحیه بازو هستند، مناسب است.

لیفت بازو با استفاده از کرم های موضعی

اگر بازوی شما افتادگی زیادی ندارد، می توانید با استفاده از کرم های موضعی از شل شدن بیشتر آن پیشگیری کنید. پس از دو ماه استفاده متوجه می شوید که پوست بازوی شما سفت تر شده است؛ اما استفاده از کرم های لیفت برای افتادگی های متوسط تا ضعیف کارساز نیست.

لیفت بازو به روش کول اسکالپتینگ( CoolSculptig)

در این روش با سرمای بسیار شدید سلول های چربی بازو را می کشند و پس از آن، این سلول ها به وسیله کبد از بدن خارج می شود و از آن جایی که در این روش سلول های چربی کشته می شوند، برگشت ندارد. یکی از معایب روش CoolScultig این است که نتایج نهایی آن، پس از سه یا چهار ماه قابل مشاهده خواهد بود.

روش انجماد چربی ها، عوارض جانبی زیادی ندارد و تنها مورد گزارش شده از بیماران ایجاد بی حسی گذرا در این ناحیه است که فقط چند هفته طول می کشد.

 عوارض جراحی براکیو پلاستی

عوارض عمل براکیوپلاستی

لیفت بازو در کنار تمام مزایایی که دارد ممکن است بسته به انتخاب روش دارای عوارضی هم باشد که آن ها را در جدول زیر دسته بندی کرده ایم:

روش جراحی

عوارض لیفت با لیزر

عوارض ساکشن

عوارض لیفت با نخ

عوارض لیفت با انجماد

ایجاد جای زخم

نیاز به بستری

خطر خونریزی و ایجاد عفونت

خطر هماتوم یا تجمع خون

خطر سروما یا تجمع دیگر مایعات بدن

کبودی

امکان ایجاد ناهماهنگی و عدم تقارن در دو بازو

ایجاد بی حسی پوستی در محل برش به دلیل آسیب به اعصاب محیطی با لیزر

ماندگاری جای زخم

ایجاد آمبولی

نیاز به جراحی دوم برای کشیدن پوست در برخی موارد و ایجاد جای زخم

درد، ورم و کبودی در ناحیه

ایجاد عفونت یا کبودی

امکان حساسیت به نخ ها

نامتقارن شدن دو بازو

ایجاد کبودی و گرفتگی در ناحیه

ایجاد بی حسی گذرا

امکان ایجاد نامتقارنی در دو بازو

مراقبت های بعد از انجام لیفت

اگر روش های کم تهاجمی برای لیفت بازو را انتخاب کنید نیازی به مراقبت خاصی نخواهید داشت، اما اگر روش های جراحی را انجام دهید باید مراقبت های زیر را در دوران نقاهت در نظر بگیرید:

  • استفاده از آستین فشاری ضد لخته شدن خون تا دو هفته
  • تکان ندادن زیاد بازو تا چهار هفته
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک

قبل و بعد لیفت بازو

نتیجه گیری

لیفت بازو فرایندی است که به شما کمک می کند، افتادگی ناحیه زیر بازو را اصلاح کنید. برای انجام لیفت، روش های زیادی وجود دارد که ما محبوب ترین این روش ها را در این نوشتار بررسی کردیم تا شما عزیزان بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

لازم به ذکر است که برای گرفتن نوبت از بهترین متخصص جراح پلاستیک برای انجام لیفت پوست بازو و یا حتی مقایسه کلینیک ها برای انتخاب مناسب ترین آن ها می توانید از اپلیکیشن تحت وب زیبر، کمک بگیرید. در این اپلیکیشن علاوه بر مقایسه مراکز زیبایی و گرفتن نوبت، مکان مشاهده نظرات مشتریان هر مرکز نیز وجود دارد.

سوالات متداول

برش لیفت بازو در کدام ناحیه انجام می شود؟

این موضوع بستگی به میزان افتادگی بازو دارد، اگر این وضعیت شدید نباشد برش تنها در ناحیه زیر بغل خواهد بود.

آیا می توان با ورزش بازو را لیفت کرد؟

ورزش برای عضله سازی و چربی سوزی بسیار عالی است، اما برای شل شدن پوست نمی تواند مفید باشد.

بهترین روش لیفت بازو چیست؟

ما در این مقاله، روش های رایج و محبوب لیفت را بررسی کردیم و معایب و مزایای هرکدام را به شما گفتیم، با مطالعه آن و مشورت با پزشک می توانید بهترین روش را انتخاب کنید.

لیفت بازو را در کدام مرکز انجام دهم؟

برای انتخاب کلینیک و یا متخصص پیشنهاد می کنیم بخش کلینیک ها در اپلیکیشن زیبر را بررسی کنید و با مقایسه بهترین آن را انتخاب نمایید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *