خانه/ ترفندهای زیبایی/ بوتاکس مژه و ابرو چیست؟ مزایا و معایب
بوتاکس مژه و ابرو

بوتاکس مژه و ابرو چیست؟ مزایا و معایب

آخرین به روز رسانی ۱۳ دی ۱۴۰۲ 0

دلیل ترند شدن بوتاکس مژه و ابرو در این روزها، تأثیر آن در جوان سازی چهره و پرپشت تر شدن مژه هاست. البته نباید تأثیر رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در ترند شدن تزریق بوتاکس مژه و ابرو نادیده گرفت. بوتاکس، نام تجاری نوعی سم است که از یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم (Clostridium botulinum) تولید می شود. این ماده در محلولی ضعیف حل شده و برای کاهش چین وچروک و تسهیل روند جوان سازی پوست استفاده می شود اما با بوتاکس روی مژه و ابرو متفاوت است و کارکردی همانند رفع چین وچروک ندارد. زیبر در این مقاله شما را با بوتاکس مژه و ابرو آشنا خواهد کرد و از مزایا و معایب آن می گوید.

بوتاکس مژه و ابرو چیست؟

بوتاکس مژه، نوعی آرایش دائمی برای پرپشت نشان دادن و ترمیم مژه های آسیب دیده است. بهترین زمان انجام بوتاکس مژه، هم زمان با لیفت و بعد از رنگ كردن مژه و ابرو است. در این روش، با استفاده از یک ماسک کراتینه هیدرولیز شده، مژه ها تغذیه و تحریک می شوند تا ظاهری پُرتر و زیباتر داشته باشند. برای انجام بوتاکس مژه از کلاژن، روغن آرگان، آمینو اسیدها، پروتئین و ویتامین ها به همراه کراتین استفاده می شود تا نتیجه بهتر و تار مژه هایی مقاوم تر و ضخیم تری حاصل شود. با این کار، مژه ها حجم بیشتری پیدا کرده و آب رسانی می شوند.

همچنین بخوانید: چگونه ابروهای پرپشت داشته باشیم؟

به صورت خلاصه بوتاکس مژه دارای ویژگی های زیر است:

  • تقویت کنندگی قوی مژه
  • درمان و بازسازی عمیق مژه
  • بهبوددهنده رشد مژه

بهترین مکمل برای لمینت و لیفت مژه

بوتاکس ابرو، برای شکل دهی و بهبود ظاهر ابروها به کار گرفته می شود. با تزریق بوتاکس در بخش های مشخصی از ابروها، می توان آن ها را بالاتر برد، قوس آن ها را تغییر داد و یا به آن ها شکل و حالت جدیدتری بخشید.

بوتاکس مژه و ابرو چیست؟

بوتاکس مژه و ابرو چگونه انجام می شود؟

بوتاکس از بهترین راه های تقویت مژه و ابرو است. در این متد جدید تقریباً دائمی، مژه هایتان فرم و حالت زیبایی می گیرند، پرپشت، ضخیم و پرتراکم تر دیده می شوند، ابروها هم بالاتر از حالت طبیعی می روند تا چهره بازتری داشته باشید. به طور کلی مراحل انجام بوتاکس مژه و ابرو را می توان در 4 مرحله زیر خلاصه کرد:

مرحله اول: مشاوره با متخصص

ابتدا باید با یک پزشک یا فرد متخصص ملاقات کنید تا در مورد نیازهای ابرو و مژه با شما صحبت کند. پزشک یا متخصص می تواند روش انجام بوتاکس، فواید، معایب و در نهایت نتیجه کار روی چهره شما را توضیح دهد.

مرحله دوم: آماده سازی

متخصص بوتاکس ابرو و مژه شما، ممکن است قبل از انجام بوتاکس، اطراف مژه و ابرو را با محلولی مخصوص، ضدعفونی کند. مرحله آماده سازی ابروها و مژه، به کاهش خطرعفونت و عوارض ناخواسته کمک می کند.

مراحل انجام بوتاکس مژه و ابرو چیست؟

مرحله سوم: تزریق بوتاکس به مژه و ابرو

متخصص یا پزشک شما با استفاده از سوزن های بسیار ریز، مواد بوتاکس را به مژه و ابرو تزریق می کند. این مواد باعث بی حسی و کاهش فعالیت عضلات در اطراف ابرو می شوند. در نتیجه شکل و حجم مژه و ابرو همان گونه که دلخواه شماست، می شود. دو روش برای تزریق بوتاکس به ابرو وجود دارد:

1- به کمک تتو

در این روش، مواد بوتاکس با سوزن دستگاه تتو به ریشه مو تزریق می‎شود. روش تزریق به کمک تتو، یک بار انجام شده و بعد از سه ماه، می توانید تغییرات بوتاکس مژه و ابرو را مشاهده کنید.

2- به صورت ضربه ای

روش دوم برای تزریق بوتاکس، تزریق ضربه‎ای به مژه است تا مواد جذب ریشه تارهای مژه شود. این روش نیازمند تکرار یک بار در هفته و برای مدت چهار هفته پشت سرهم است تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

در تزیق بوتاکس به مژه، پس از چربی زدایی و تمیز شدن مژه ها، 5 مرحله زیر انجام می شود:

  1. ساخت قالب های مناسب برای مژه های فرد و قرارگیری روی مژه ها برای حالت دهی
  2. مراقبت از کراتین گذاشته شده روی مژه ها
  3. ایجاد اثر ریمل مژه و ابرو با رنگدانه ها
  4. ضخیم شدن مژه ها با کلاژن بوتاکس
  5. و در آخر، تغذیه مژه ها با ویتامین ها

جذب مواد بوتاكس از طريق ساقه های مژه و ابرو يا كوتيكول صورت می گیرد. مدت گذاشتن مواد بوتاکس روى مژه و ابرو، ۱۵تا۲۰ دقيقه بوده و حداقل باید ٢ تا٣ بار به فاصله ٣ هفته برای تمدید مراجعه کنید.

بوتاکس مژه

معایب و مزایای بوتاکس مژه

برای مزایا و معایب بوتاکس مژه می توان نکات زیر را نام برد:

مزایای بوتاکس مژه

افزایش حجم و شکل مژه و ابرو: بوتاکس می تواند به شما کمک کند تا مژه و ابرویی پرپشت و جذاب داشته باشید.

ماندگاری طولانی بوتاکس: نتایج بوتاکس بر روی مژه و ابرو تا چند ماه طول می کشد و شما می توانید برای مدت طولانی از آن لذت ببرید.

بدون نیاز به جراحی: بوتاکس مژه و ابرو یک روش غیرتهاجمی است؛ بنابراین شما نیازی به عمل جراحی ندارید و می توانید به سرعت به فعالیت های روزمره خود بازگردید.

معایب بوتاکس مژه

1.نیاز به تمدید دارد: نتایج بوتاکس ابرو و مژه به طور معمول تا چند ماه باقی می ماند و برای اثربخشی طولانی مدت، نیاز به تکرار دارد.

2.عوارض جانبی: تزریق بوتاکس مژه و ابرو ممکن است عوارضی مانند خارش، قرمزی و تورم را به همراه داشته باشد. البته این عوارض معمولاً موقتی هستند و در طول 24 ساعت تا یک هفته بهبود می یابند.

مزایای بوتاکس مژه

معایب و مزایای بوتاکس ابرو

در بوتاکس ابرو، میزان مواد دریافتی توسط پزشک و بر اساس سن، نوع و میزان افتادگی عضلات تعیین می شود. برای بوتاکس ابرو به سراغ متخصصی بروید که تبحر بالایی داشته باشد. دقت کنید که در این روش، معمولاً بین یک تا دو هفته زمان لازم است تا بالا رفتن ارتفاع ابروها به طور محسوس دیده شود.

مزایای بوتاکس ابرو

تمامی مزایای انجام بوتاکس ابرو را در ادامه بخوانید:

  • روشی غیر جراحی و تزریقی برای زیباسازی ابروست.
  • نیازی به دوران نقاهت و استراحت پس از بوتاکس ندارید.
  • به دلیل کوچک بودن سوزن تزریق، این روش تقریباً بدون درد است.
  • برای افتادگی پلک و از بین بردن خطوط پیشانی تا حدی مفید است.

معایب بوتاکس ابرو

  • بوتاکس ابرو عوارض خاصی ندارد. تنها گاهی پس از تزریق، علائمی مانند قرمزی خفیف، تورم و کبودی در محل تزریق دیده می شود که طی یک هفته از بین خواهند رفت.
  • اگر از مواد باکیفیت و اورجینال استفاده نشود، امکان بدحالت شدن، سوختن و آسیب دیدن مژه ها وجود دارد.
  • ماندگاری آن، کم است و نیاز به تمدید دارد.
  • افراد بالای 18 سال می توانند از این روش استفاده کنند.
  • یک نکته برای بوتاکس ابرو: خانم ها در دوران شیردهی و بارداری نباید به سراغ این روش بروند.

مزایای بوتاکس مژه

افزایش حجم و شکل مژه و ابرو

ماندگاری بیشتر نسبت به ریمل و مژه مصنوعی

بدون نیاز به جراحی و بیهوشی

مزایای بوتاکس ابرو

بدون نیاز به دوران نقاهت

بدون درد

پیشگیری از افتادگی پلک و خطوط پیشانی

مناسب ترین کاندید برای تزریق بوتاکس چه کسی است؟

مناسب ترین افراد برای تزریق بوتاکس مژه و ابرو کسانی هستند که مژه هایی بور و کم رنگ دارند یا مژه هایشان، به طور طبیعی بلند اما بی حالت است. افرادی که چشم هایی خسته و افتادگی پلک دارند یا افرادی با ابروهای بدون حالت، می توانند از این روش برای حل مشکل خود استفاده کنند.

این روش برای افرادی با مژه های کوتاه و چشمانی حساس، مناسب نیست. بنابراین اگر می خواهید ارتفاع ابروهای خود را بالاتر برده و کمی هم خط اخم خود را برطرف کنید، بوتاکس ابرو مناسب ترین گزینه برای شماست.

بوتاکس مژه مناسب افرادی است که نیاز به ترمیم و تقویت مژه های آسیب دیده خود دارند. اگر جزو این گروه هستید یا می خواهید مژه های کم پشت خود را پرپشت تر نشان دهید، به سراغ بوتاکس مژه بروید.

ماندگاری بوتاکس ابرو چه مدت است؟

ماندگاری بوتاکس در ابرو ممکن است بین 3 تا 6 ماه متفاوت باشد و پس از آن، نیاز به تمدید دارد. با این حال، هر فرد ممکن است به طور متفاوت به بوتاکس پاسخ دهد. به همین خاطر، مدت زمان ماندگاری بین افراد مختلف متغیر است.

عواملی مانند میزان دقت و تجربه پزشک، نوع و مارک بوتاکس، فعالیت های روزانه و متابولیسم بدن فرد می توانند بر ماندگاری بوتاکس در ابرو تأثیر بگذارند. ماندگاری بوتاکس مژه هم حدود 3 ماه است. فقط در 24 ساعت اول بعد از بوتاکس مژه حمام کردن، شست وشو و حتی استفاده از مواد آرایشی ممنوع است و پس از آن، هیچ منعی ندارد.

تزریق بوتاکس مژه و ابرو

بوتاکس مژه بهتر است یا لمینت مژه؟

تزریق بوتاکس به مژه و لمینت مژه دو روش متفاوت هستند که هرکدام مزایا و محدودیت های خود را دارند. در نهایت، تصمیم بین انجام این دو روش، بستگی به نیاز ها و ترجیحات شخصی شما دارد. هر دوی این روش ها، روشی غیر جراحی محسوب می شوند منتها، بوتاکس مژه با تزریق مواد طبیعی به مویرگ های مژه، باعث تقویت و ضخیم شدن آن ها می شود اما لمینت مژه با استفاده از مواد شیمیایی، مژه ها را ضخیم تر و برجسته تر می کند و ظاهری مشابه مژه های مصنوعی به آن ها می دهد.

در نهایت، هرچند بوتاکس مژه و ابرو می تواند نتایج قابل توجهی در بهبود ظاهر و جوان سازی چهره تان داشته باشد اما قبل از اقدام به انجام آن، مهم است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا در مورد نحوه عملکرد، جزئیات روش، عوارض و مخاطرات مربوطه به همه نکات را بدانید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *