خانه/ اخبار تخصصی زیبایی/ نقش هوش مصنوعی در آینده لوازم آرایشی
نقش هوش مصنوعی در آینده لوازم آرایشی

نقش هوش مصنوعی در آینده لوازم آرایشی

آخرین به روز رسانی ۱۹ دی ۱۴۰۲ 0

بر اساس شواهد و قرائن موجود، در سال جدید، دنیای لوازم آرایشی با تغییرات فراوانی روبرو خواهد شد. تکنولوژی و هوش مصنوعی به عنوان یک پیشرو، در صنعت زیبایی جای گرفته و تأثیر بی نظیری بر انتخاب و استفاده از محصولات بهداشتی خواهند گذاشت. این تحولات تنها به بهبود کارایی محصولات محدود نمی شود؛ بلکه به واسطهٔ هوش مصنوعی، نحوه استفاده از لوازم آرایشی نیز تغییر خواهد کرد.

علاوه بر هوش مصنوعی، عواملی چون تغییرات آب و هوا، رشد نوجوانان و نیز در رشد روندهای زیبایی نقش دارند. در ادامه این مطلب از مجله خبری زیبر ، به بررسی آینده لوازم آرایشی با وجود هوش مصنوعی می پردازیم. از هوش مصنوعی و تحولات آن در بهبود تجربیات فردی و تعاملات مجازی گرفته تا تأثیر نسل آلفا در شکل دهی به محصولات و برندها، دنیای لوازم آرایشی در آینده نه چندان دور با چالش ها و فرصت های جدیدی روبه رو خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد:

تفاوت گریم و میکاپ چیست؟ (بررسی تخصصی✔)

هوش مصنوعی یک تعریف جدید از زیبایی ارائه می کند!

هوش مصنوعی یا همان(AI) ، صنعت زیبایی را در سال 2024 به یک انقلاب دیگر خواهد کشاند. به خصوص، استفاده رو به افزایش از هوش مصنوعی منجر به تغییراتی در جهت بهبود شخصی سازی تجربیات و تعاملات، حتی در فضای مجازی خواهد شد.

البته، برندهای زیبایی در حال حاضر از هوش مصنوعی به شکل های مختلفی در محصولات خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال برند Dcypher به عنوان اولین برند بر پایه توانمندی هوش مصنوعی، در پیدا کردن محصولات مراقبت از پوست مناسب، مراقبت از مو، ناخن و لوازم آرایشی کمک می کند. هر چند که ما توصیه می کنیم با توجه به شرایط پوستی خود، به راهنمایی انسانی متخصص اعتماد کنید. دکتر نول سولیش، داروساز در Indeed Labs هم با این نظر موافقت می کند و افزوده است که ما به ادغام بیشتر تکنولوژی و تخصص انسانی نیازمند خواهیم بود.

پلتفرم جدید Renude یک نمونه عالی از چنین همکاری هایی است. صدها متخصص در این پلتفرم قادر به شناسایی دقیق انواع مشکلات پوست، ارزیابی شدت مشکلات و ایجاد یک روتین مراقبت از پوست با تمرکز بر محصولات موجود در بازار است. همچنین، علاوه بر متخصان نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی بررسی می کند تا روتین پوستی هر فرد را با تغییرات پوستی او در آینده تطبیق دهد.

هوش مصنوعی و زیبایی

افزایش مراقبت از پوست چه تاثیری روی آینده لوازم آرایشی خواهد داشت؟

پیش بینی می شود در سال جدید اکثر مردم به جای استفاده از لوازم آرایشی های سنگین از محصولات مراقبت از پوست استفاده نمایند. حتی مراقبت از پوست دیگر محدود به صورت نخواهد بود و این یعنی آینده لوازم آرایشی به خطر افتاده است و برندها باید بیشتر محصولات مراقبت از پوست را تولید کنند.

در سال 2021، ارزش بازار جهانی محصولات مراقبت از پوست به 26.93 میلیارد دلار رسید که دارماتولوژیست دکتر الکسیس گرانیت این موضوع را با انتظار افزایش فروش با نرخ سالانه 5.9 درصد به عنوان یکی از نقاط مهم برای سال 2024 معرفی می کند. او اشاره می کند که 98 درصد از پوست ما در زیر گردن قرار دارد، بنابراین افزایش آگاهی از مراقبت از پوست خارج از صورت بسیار مهم است.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *