خانه/ ترفندهای زیبایی/ عوارض مزوژل جالپرو
عوارض مزوژل جالپرو

عوارض مزوژل جالپرو

آخرین به روز رسانی ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ 0

مزوژل جالپرو یکی از جدیدترین راه های جوان سازی و آبرسانی پوست به شمار می رود که به صورت تزریقی انجام می شود. در این روش که زیرشاخه مزوتراپی به شمار می رود، ماده ای ترکیبی از ویتامین ها، اسیدهای آمینه و هیالورونیک در قسمت های مورد نظر تزریق شده و از طریق تولید کلاژن در پوست چروک ها را از بین می برد.

اما این روش نیز مثل تمام روش های ترمیمی در صورتی که به درستی انجام نشود عوارضی به همراه دارد. با ما در زیبر همراه باشید تا با عوارض مزوژل جالپرو آشنا شوید.

عوارض شایع تزریق مزوژل جالپرو

عوارضی که ممکن است طیف زیادی از کسانی که تزریق مزوژل استفاده می کنند، گزارش کنند عبارتند از قرمزی، التهاب، تورم یا کبودی در محل تزریق که موقتی هستند و بعد از گذشت زمان کوتاهی برطرف خواهند شد.

از باقی عوارض مزوژل جالپرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درد خفیف در ناحیه تزریق
  2. خارش یا حساسیت در محل تزریق
  3. واکنش های آلرژیک از قبیل بثورات پوستی، خارش، تورم، سرگیجه شدید یا مشکل در تنفس

این عوارض از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و در صورتی که برای مدت طولانی برای شما باقی بمانند یا شدت بگیرند باید به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

نحوه تزریق مزوژل جالپرو

عوارض نادر تزریق مزوژل جالپرو

نگاهی داشتیم به موارد شایع عوارض مزوژل جالپرو و اکنون عوارض نادری که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشند را با هم مرور خواهیم کرد. این عوارض نیز در صورت طولانی شدن نیازمند مراجعه به فوریت های پزشکی هستند.

  1. عفونت در محل تزریق
  2. توده های قابل لمس در محل تزریق
  3. انسداد یا آسیب رگ های خونی

همچنین بخوانید معرفی کاربردهای مزوتراپی

این عوارض شاید از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر را درگیر کنند و به همین دلیل عامل بازدارنده ای برای تزریق مزوژل جالپرو به شمار نمی روند. اما لازم است قبل از انجام هر اقدامی از عوارض آن باخبر باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید انجام این خدمات زیبایی در مراکزی که از استانداردهای بهداشتی بهره مند هستند این عوارض را به حداقل می رساند. برای آشنایی با مراکز و کلینیک های معتبر می توانید از اپلیکیشن زیبر کمک بگیرید و کلینیک زیبایی و سرویس مورد نظر خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

جدول عوارض مزوژل جالپرو

عوارض شایع تزریق مزوژل جالپرو

عوارض نادر تزریق مزوژل جالپرو

درد خفیف در ناحیه تزریق

عفونت در محل تزریق

خارش یا حساسیت در محل تزریق

توده های قابل لمس در محل تزریق

واکنش های آلرژیک از قبیل بثورات پوستی، خارش، تورم، سرگیجه شدید یا مشکل در تنفس

انسداد یا آسیب رگ های خونی

اقدامات ضروری پس از بروز عوارض بعد از تزریق مزوژل

در صورتی که عوارض مزوژل جالپرو بیشتر از ۷ روز ادامه یابند یا تشدید شوند نیاز است که خود را به فوریت های پزشکی برسانید. اما پیش از آن آیا اقدامی وجود دارد که تا رسیدن شما به خدمات پزشکی از شدت عوارض بکاهد؟

۱. درصورتی که علائم واکنشی آلرژیک مانند مشکل در تنفس، تورم یا خارش شدید را تجربه می کنید، هرچه سریع تر به اورژانس مراجعه کنید.

۲. با متخصصی که تزریق را انجام داده است تماس بگیرید و علائم، زمان شروع آن ها و هر تغییر دیگر را با او در میان بگذارید و از او بخواهید شما را در مورد راهکارهای مناسب کاهش عوارض آگاه کند.

۳. به محض بروز علائم از کمپرس سرد برای کاهش آن ها کمک بگیرید.

۴. از خوددرمانی در منزل اجتناب کنید و از مصرف داروهای ضد حساسیت برای اولین بار بدون تجویز پزشک بپرهیزید.

به خاطر داشته باشید، مراجعه زودهنگام به فوریت های پزشکی در مورد بروز عوارض مزوژل جالپرو می تواند از بروز علائم تهدید کننده بعدی جلوگیری کند.

 اقدامات ضروری پس از بروز عوارض مزوژل

آیا مزوتراپی روی کبد تأثیر می گذارد؟

مزوتراپی مشکلی جدی برای کبد به همراه نخواهد داشت چراکه این تزریق ها عمومأ در سطح پوست و بافت زیر جلدی موضعی انجام می شوند.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که مواد مورد استفاده در فرمول های مزوتراپی متفاوت هستند و تأثیر بالقوه آن ها بر بدن به مواد خاص مورد تزریق بستگی دارد.

موادی که غالبأ در مزوتراپی استفاده می شوند شامل ویتامین ها، اسید هیالورونیک و سایر ترکیباتی هستند که برای بدن مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

اما اگر مواد مورد استفاده به مقدار زیاد وارد جریان خون شوند، امکان درگیری کبد وجود دارد. چراکه کبد نقش اصلی را در پردازش مواد معدنی وارد شده به بدن، بر عهده دارد.

اگر مشکلات کبدی دارید، ضروری است قبل از انجام هر گونه روش پزشکی یا زیبایی، برای به حداقل رساندن عوارض مزوژل جالپرو تصمیم خود را با پزشک خود در میان بگذارید تا بعد از ارزیابی وضعیت سلامت فردی شما، در تصمیم گیری اینکه مزوتراپی گزینه مناسبی برای شما است یا خیر، به شما کمک کند.

آیا مزوتراپی برای زیر چشم خوب است؟

پف زیر چشم از موارد آزاردهنده ای است که بسیاری به دنبال از بین بردن آن هستند و مزوتراپی از جمله روش هایی است که برای مشکلات زیر چشم کارآیی دارد. اما آیا این روش عوارض مزوژل جالپرو را به همراه نخواهد داشت؟

کاربردهای مزوژل جالپرو برای زیر چشم عبارتند از:

1. آبرسانی برای برطرف کردن خشکی زیر چشم

2. کلاژن سازی برای رفع خطوط ریز و چین و چروک زیر چشم

3. بهبود گردش خون و کاهش ظاهر سیاهی زیر چشم

مزوژل جالپرو برای زیر چشم

عوارض مزوژل جالپرو برای زیر چشم

درست است که بهبود مشکلات مرتبط با زیر چشم در اثر استفاده از مزوتراپی در تجربه بسیاری از متقاضیان مشهود است اما استفاده از این روش، همچنین به دور از عوارض احتمالی نیز نخواهد بود.

برخی از عوارض جانبی احتمالی مرتبط با مزوتراپی زیر چشم عبارتند از:

  • کبودی و تورم زیر چشم که از عوارض شایع مزوتراپی است، در ناحیه ظریف زیر چشم بیشتر قابل مشاهده است.
  • درد در نواحی حساسی مانند ناحیه زیر چشم از باقی اعضای بدن بیشتر خواهد بود.
  • خطر عفونت در محل تزریق در مورد زیر چشم حساسیت بیشتری دارد چراکه این عفونت به راحتی به چشم منتقل خواهد شد.

قبل از انجام مزوتراپی زیر چشم، لازم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کرده و در مورد سابقه پزشکی خود و انتظارات خود از نتیجه کار صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که رعایت دستورالعمل های مراقبت پس از درمان که توسط پزشک یا متخصص زیبایی مربوطه به شما ارائه می شود، خطر عوارض جانبی را به حداقل رسانده و روند بهبود شما را تسریع می بخشد.

همچنین متخصص زیبایی شما ممکن است برای مشکلات زیر چشم از قبیل تیرگی، پف و چروک از ترکیب مزوتراپی و سایر روش ها بهره گیرد و از این راه عوارض مزوژل جالپرو برای شما را به حداقل برساند.

مزوژل جالپرو

موارد منع تزریق مزوژل جالپرو چیست؟

درست است که استفاده از روش مزوژل جالپرو یکی از امن ترین روش ها برای جوانسازی و آبرسانی پوست به شمار می رود اما حتی در این روش نیز برای برخی افراد ممنوعیت وجود دارد. این افراد چه کسانی هستند؟

  • مبتلایان به بیماری های قلبی، فشار خون و دیابت
  • افراد زیر ۱۸ سال
  • بیماران کبدی
  • زنان باردار و شیرده
  • مبتلایان به بیماری های سیستم ایمنی مثل سرطان و ام اس
  • کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

در مورد این افراد ممکن است عوارض مزوژل جالپرو به حدی باشد که تهدیدی برای حیات آن ها به شمار رود و به همین دلیل از این روش منع شده اند. این افراد بهتر است برای جوانسازی پوست و آبرسانی از روش های طبیعی مثل تغذیه سالم و ورزش کمک بگیرند و تنها با مشورت پزشک خود درباره انجام خدمات زیبایی از قبیل مزوتراپی تصمیم گیری کنند.

قبل و بعد تزریق مزوژل جالپرو

جمع بندی

برای بهره مند شدن از مزایای هریک از روش های جوانسازی و زیباسازی بهتر است پیش از اقدام با متخصص زیبایی خود مشورت کنید و با توجه به نیاز و ویژگی های منحصر به فرد خود اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که همه روش ها برای تمام افراد جواب یکسانی در پی نخواهند داشت. به طور مثال عوارض مزوژل جالپرو در مورد برخی افراد خفیف و در مواردی نادر شدید خواهند بود.

اگر علاقه مند به پیدا کردن بهترین متخصصان و کلینیک های زیبایی در محدوده زندگی خود هستید می توانید از اپلیکیشن زیبر کمک بگیرید. همچنین می توانید نسبت به رزرو اینترنتی مرکز زیبایی مورد نظر خود نیز اقدام کنید.

سوالات متداول راجب عوارض مزوژل جالپرو

1. کبودی و تورم بعد از تزریق مزوژل تا چند روز ادامه دارد؟

در صورت بروز این عوارض مزوژل جالپرو به صورت خفیف ۳ تا ۷ روز پس از تزریق بهبود پیدا می کنند.

2. تزریق مزوژل جالپرو در چند جلسه انجام می شود؟

بسته به نیاز پوست شما، هر نوبت از مزوژل می تواند شامل دو یا سه جلسه تزریق با فاصله سه هفته باشد.

3. بهترین برندهای مزوژل که عوارض کمتری دارند کدامند؟

مزوژل جالپرو، پروفایلو، مزورویتاکر و نوکلوفایلو از بهترین برندها هستند.

4. هزینه مزوژل جالپرو چقدر است؟

بسته به نوع مزوژل جالپرو و تعداد جلسات لازم برای انجام، این هزینه در حدود ۳ تا ۶ میلیون برای هر جلسه متغیر خواهد بود.

5. ماندگاری تزریق مزوژل چقدر است؟

اثر تزریق مزوژل تا یک سال بر روی پوست شما باقی خواهد ماند.

6. مزوژل جالپرو در چه عمقی تزریق می شود؟

این روش ممولأ در عمق ۴ سانتی متری پوست انجام می شود.

7. عوارض مزوژل جالپر بیشتر است یا پروفایلو؟

با توجه به اینکه انواع خاص مزوژل از مواد معدنی متنوعی در راستای ترمیم و جوانسازی استفاده می کنند بهتر است با توجه به شرایط خود و با مشورت با پزشک خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *