خانه/ دانستنی پزشکی / علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر
علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

آخرین به روز رسانی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ 0

آیا شما هم برای از بین بردن موهای زائد خود از لیزر استفاده می کنید؟ اگر این طور است حتما با این موضوع مواجه شده اید، با این که نتایج مطلوبی در چند جلسه اول درمان گرفته اید؛ اما بازهم موهای زائد مجدد رشد کرده اند. در این نوشتار از مجله زیبر، قرار است علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر را بررسی کنیم و راهکارهایی را برای مدیریت این مشکل ارائه دهیم.

به نظر شما لیزر می تواند برای همیشه موهای زائد را از بین ببرد؟ بازگشت موها بعد از لیزر چه دلیلی دارد؟ آیا این موضوع به خاطر ضعف در نحوه انجام لیزر است و یا از عوامل دیگری ناشی می شود؟ برای این که پاسخ این سوالات را بیابید، تا انتهای این مقاله ما راهمراهی کنید.

7 علت جواب ندادن لیزر موهای زائد چیست؟

بیایید قبل از اینکه علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر را بررسی کنیم، بدانیم چرا گاهی اوقات لیزر برای از بین بردن موها موثر نیست. این امر می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد، در ادامه، به تعدادی از این علل اشاره شده است:

  1. اختلالات هورمونی
  2. دستگاه های لیزر نامناسب
  3. مصرف برخی داروها
  4. بیماری های زمینه ای
  5. جنس و ضخامت موها
  6. رنگ پوست و مو
  7. فاصله زیاد بین جلسات لیزر

علت جواب نگرفتن از لیزر

1. اختلالات هورمونی

اختلالات هورمونی در اکثر مواقع، باعث عدم جوابگویی به لیزر می شوند. بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، تومورها، بیماری های مرتبط با غدد فوق کلیه، افزایش تستوسترون و عوامل ژنتیکی مشکلات هورمونی بسیاری را ایجاد کرده و تأثیر منفی بر روی جوابگویی به لیزر دارند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین روش های از بین بردن موهای زائد

2. دستگاه های لیزر نامناسب

استفاده از دستگاه های لیزر نامناسب برای پوست فرد، به ویژه دستگاه های کیفیت پایین و قدیمی، می تواند باعث ناکارآمدی لیزر و حتی تحریک رشد موها شود. توصیه می کنیم برای پیشگیری از این موضوع به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید، در این رابطه اگر شناخت کافی از کلینیک های زیبایی ندارید، نگران نباشید! با نصب اپلیکیشن زیبر می توانید به راحتی کیلینک های اطراف خود را بررسی کنید و به راحتی از آن ها در زمان مورد نظر خود نوبت بگیرید.

3. مصرف برخی داروها

مصرف برخی داروها مانند کورتیزون خوراکی، ماینوکسیدیل، تستوسترون و داروهای دیگر می توانند با روند درمان با لیزر تداخل ایجاد کرده و تأثیر منفی بر روی نتایج لیزر داشته باشند.

4. بیماری های زمینه ای

امکان این وجود دارد که برخی از بیماری های زمینه ای مانند تیروئید، پوکی استخوان، فشار خون بالا و دیابت باعث عدم جوابگویی به لیزر شوند.

5. جنس و ضخامت موها

ضخامت و رنگ موها نیز می توانند تأثیرگذار باشند، موهای ضخیم تر و تیره تر ممکن است به میزان نیاز به تعداد بیشتری از جلسات لیزر داشته باشند.

6. رنگ پوست و مو

تفاوت رنگ پوست و مو می تواند نقش مهمی در جوابگویی به لیزر داشته باشد. اگر این دو رنگ با هم تفاوت زیادی داشته باشند، نتایج بهتری از لیزر به دست می آید.

7. فاصله زیاد بین جلسات لیزر

به طور قطع، زمانبندی نامناسب برای جلسات لیزر تأثیر مهمی در نتایج آن خواهد داشت.

3 علت زیرپوستی شدن موها بعد از لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش محبوب برای از بین بردن موها در انواع ناحیه های بدن است، اما در برخی موارد، موها پس از این روش زیر پوست رشد می کنند. این پدیده به عوامل مختلفی برمی گردد:

  1. نوع پوست
  2. میزان تفاوت در رنگ مو و پوست
  3. نحوه اجرای لیزر

1. نوع پوست

تفاوت در نوع پوست افراد ممکن است تأثیرگذار باشد. پوست های ضخیم تر ممکن است به موهای زیر پوستی حساسیت بیشتری داشته باشند.

2. میزان تفاوت در رنگ مو و پوست

تفاوت در رنگ موها و پوست افراد نیز موثر است. لیزرهای مختلف برای رنگ های مو و پوست مختلف ممکن است به طریق متفاوتی عمل کنند. رنگ تیره موها و پوست روشن ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به موهای زیر پوستی داشته باشد.

3. نحوه اجرای لیزر

تجربه و مهارت تکنسین انجام دهنده لیزر نیز نقش اساسی دارد. اجرای لیزر توسط تکنسین با تجربه ممکن است احتمال زیر پوستی شدن موها را کاهش دهد.

علت جواب نگرفتن از لیزر

چه فاکتورهایی در ریزش مو زائد بعد از لیزر تاثیر دارند؟

ریزش موها پس از جلسات لیزر موهای زائد به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و زمان ریزش موها یکی از نگرانی های افراد است. تأثیرات لیزر در افراد با موهای ضخیم و تیره نسبت به کسانی که موهای بور و نازک دارند، بیشتر است. عوامل زیر بر ریزش مو بعد از لیزر تاثیر می گذارند:

  • نواحی موردنظر برای لیزر
  • سن افراد
  • وجود اختلالات هورمونی
  • ضخامت موها

علت جواب نگرفتن از لیزر

بررسی چرخه ریزش موها بعد از لیزر

ریزش موها پس از لیزر نیازمند صبر است؛ موها تقریباً بین ۷ تا ۱۰ روز پس از جلسه اول شروع به ریزش می کنند. این ریزش به شکل شل شدن تار موهای زائد اتفاق می افتد. پوست شما پس از لیزر ممکن است کمی خشک یا پوسته پوسته شود که پس از مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد.

بعد از گذشت ۳ هفته از اولین جلسه لیزر، موهای نواحی لیزر شده رشد می کنند و موهای زائد دچار ریزش می شوند. این فرایند ادامه دارد و هنگامی که موهای زائد دوباره شروع به رشد می کنند، نیاز به جلسه دوم لیزر پیش می آید. ریزش موها با پیشرفت جلسات ادامه دارد و تا زمانی که تأثیر لیزر به صورت کامل در نواحی موردنظر اعمال شود، این فرایند ادامه دارد.

برای دستیابی به نتایج بهتر و ماندگاری آن ها، تکمیل تعداد جلسات تعیین شده مهم است. عواملی چون گستردگی موهای زائد، ضخامت مو، پاسخ بدن به اشعه لیزر و انجام منظم جلسات تعیین کننده در تعداد جلسات موردنیاز برای رسیدن به نتایج مطلوب هستند. بعد از اتمام جلسات لیزر، موهای زائد به طور معمول دیگر رشد نمی کنند؛ ولی در برخی موارد، رشد دوباره برخی از موها ممکن است وجود داشته باشد.

در نهایت، دستگاه های لیزر پیشرفته اغلب بدون آسیب به سایر بافت های پوستی عمل می کنند؛ اما مراقبت از پوست پس از جلسات لیزر و توجه به شرایط آب وهوایی می تواند به ماندگاری نتایج و احتمال وقوع عوارض کمک کند.

موهای زیر پوستی بعد از لیزر

نحوه جلوگیری از رشد موهای زائد بعد از لیزر چگونه است؟

جلوگیری از رشد موهای ناخواسته پس از لیزر موهای زائد نیاز به ترکیب مراقبت های پس از درمان و حفظ مداوم این مراقبت ها دارد. اهمیت دارد که از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید خودداری شود و ناحیه تحت درمان حداقل تا چند هفته پس از جلسات اپیلاسیون لمس نگردد تا فولیکول های مو به طور کامل ریزش کنند.

همچنین، حفظ یک رژیم غذایی سالم و مدیریت تعادل هورمونی بدن با استفاده از دارو یا تغییر در شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از رشد موهای ناخواسته کمک کند. برای پیشگیری از برگشت موهای زائد بعد از لیزر، ممکن است لازم باشد یک برنامه درمانی دوره ای را برای هدف قرار دادن موهای مجدد رشد یافته تنظیم کنید، زیرا پس از لیزر موها در هر صورت موها دوباره رشد خواهند کرد.

 لیزر موهای زائد

چه تعداد جلسه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر نیاز است؟

معمولا پس از ۶ جلسه لیزر حجم زیادی از موهای زائد از بین می روند، اما تعداد دقیق جلسات، با توجه به نوع دستگاه و شرایط زیباجو متفاوت خواهد بود. همچنین، باید فاصله بین هر جلسه حداقل ۴ هفته باشد و اگر این مدت زمان کمتر شود نتیجه اصولی به دست نمی آید.

در جدول زیر مشخص کرده ایم که برای هر دستگاه لیزر چند جلسه مراجعه، برای گرفتن نتیجه نیاز دارید:

تعداد جلسات

نوع دستگاه

6 تا 8 جلسه

الکساندرایت

6 جلسه

دایود

8 تا 10 جلسه

ان دیاگ

10 جلسه

آیس پلاتینیوم

10 جلسه


آی پی ال

10 جلسه

هیبرید

نامشخص

خانگی

چقدر طول می کشد بعد از لیزر موهای زائد از بین رود؟

حداقل یک سال! عموماً بعد از انجام 8 تا 12 جلسه لیزر ماهیانه، تا 80-90 درصد از موها به طور کامل می ریزند؛ ولی این تعداد بستگی به عواملی مانند حجم مو، ضخامت مو، تخصص پزشک، تجربه اپراتور، استفاده از دستگاه های به روز و حضور منظم در جلسات لیزر دارد.

پس از تعداد جلسات مورد نیاز، توجه به جلسات شارژ و ترمیم سالیانه ضروری است تا از بازگشت موها جلوگیری شود. برای دستیابی به نتایج مطلوب، مهم است که تمام جلسات انجام شود و همانطور که گفتیم تعداد جلسات ممکن است بر اساس حجم و ضخامت مو، تخصص پزشک، تجربه اپراتور، استفاده از دستگاه های جدید، جلسات منظم، پا سخ دهی بدن و تعداد شات های دستگاه لیزر متغیر باشد.

مراقبت و ترمیم سالیانه توسط پزشک مجرب از بازگشت موها جلوگیری می کند. گاهی اوقات افرادی که با برگشت موهای زائد بعد از لیزر مواجه هستند، فراموش می کنند که پس از یک سال از آخرین جلسه لیزر خود، برای ترمیم سالیانه مراجعه کنند. این اشخاص باید با چند جلسه تکمیلی دوره شارژ یکساله خود را بازسازی کنند.

 لیزر موهای زائد

حرف آخر

به طور خلاصه، برگشت موهای زائد بعد از لیزر می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد که تمامی آن ها را در این متن برایتان گفتیم. شایان ذکر است برای گرفتن بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد، نیاز است به عواملی از قبیل اختلالات هورمونی، انتخاب دستگاه لیزر مناسب و مدیریت مصرف داروها توجه نمایید. همچنین، مراقبت صحیح از پوست پس از جلسات لیزر و توجه به شرایط آب و هوایی نقش مهمی در ماندگاری نتایج و جلوگیری از عوارض دارد.

سوالات متداول راجب برگشت موهای زائد بعد از لیزر

1. علل اصلی عدم جوابگویی به لیزر در حذف موهای زائد چیست؟

معمولا علت عدم جوابگویی به لیزر موهای زائد عواملی مثل اختلالات هورمونی، دستگاه های لیزر نامناسب، مصرف داروها، بیماری های زمینه ای، جنس و ضخامت موها، رنگ پوست و مو و فواصل زمانی نامناسب هستند.

2. چه عواملی موجب ریزش موها پس از جلسات لیزر می شوند؟

عواملی مثل نوع پوست، تفاوت در رنگ مو و پوست و تکنیک اجرای لیزر توسط تکنسین به ریزش موها پس از لیزر منجر می شوند.

3. معمولاً چقدر زمان برای از بین بردن موهای زائد با لیزر نیاز است؟

تا 80-90 درصد از موهای زائد پس از 8 تا 12 جلسه لیزر ماهیانه به طور کامل ریزش می کنند، اما تعداد دقیق جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد.

4. چگونه می توان از برگشت موهای زائد بعد از لیزر جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از بارگشت موهای زائد بعد از لیزر، نیاز به مراقبت های پس از درمان، اجتناب از تابش نور خورشید، حفظ تعادل هورمونی و انجام جلسات ترمیم سالیانه توسط پزشک است.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *