خانه/ ترفندهای زیبایی/ راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب پوست
راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

آخرین به روز رسانی ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ 0

کرم پودر زمینه زیرسازی تمام آرایش های صورت است. اما، با وجود چندین مارک، برند، فرمول و تناژ مختلف انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست مشکل بسیار سخت و زمان بر شده. با شناخت بیشتر رنگ و نوع پوست خود می توانید بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. در ادامه، نکاتی در مورد پیدا کردن رنگ مناسب برای پوست شما آورده ایم تا تصمیم شما راحت تر شود.

نکات طلایی انتخاب کرم پودر مناسب پوست

امروزه چندین مدل مختلف از برندهای گوناگون با رنگ ها و سایه های مختلف برای پوست های مختلف وجود دارد که انتخاب بهترین کرم پودر را دشوار و پیچیده می کند. جهت انتخاب درست کرم پودر و داشتن آرایش جذاب و طبیعی به نکات زیر توجه کنید:

1. توجه به نوع و جنس پوست

پوست خود را یک بوم نقاشی در نظر بگیرید که کرم پودر باید نقاط قوت آن را نمایان تر و نقاط ضعفش را مخفی کند. به چیزی که از پوست خود انتظار دارید فکر کنید و کرم پودری را انتخاب کنید که تا حد ممکن با نیازهای شما مطابقت دارد.

برای مثال، یک کرم پودری که برای پوشاندن قرمزی پوست خیلی عالی عمل می کند؛ ممکن است فرمولی در آن استفاده شود که باعث جوش زدن در پوست های حساس شود.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید لوازم آرایشی

الف) بهترین کرم پودر برای پوست خشک

برای پوست خشک بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که آبرسانی پوست را نیز انجام دهند. کرم پودر مایع می تواند برای پوست شما مناسب باشد. این دسته از کرم پودرها، علاوه بر زیرسازی رطوبت لازم را نیز به پوست می بخشند.

کرم پودر مناسب برای پوست خشک

ب) کرم پودر مناسب پوست مختلط

اگر قسمتی از پوست شما خشک و بخش دیگر چرب باشد، شما پوست مختلط دارید. پیدا کردن کرم پودر مناسب برای این نوع پوست ها کمی مشکل است. برای این نوع پوست ها از کرم پودرهای مخصوص پوست های چرب و خشک استفاده کنید.

معمولا افرادی که پوست مختلط دارند در تابستان پوستشان چرب و در زمستان خشک می شود. به همین علت، در هر فصل کرم های مختلفی استفاده می کنند. این افراد در زمستان از کرم های چرب و در تابستان از کرم کنترل کننده چربی استفاده می کنند.

انواع مختلف پوست

ج) کرم پودر مناسب پوست چرب و جوشدار

بهترین کرم پودر برای پوست چرب، کرم بدون روغن یا ضد جوش است. این نوع کرم پودرها با ترکیبات مختلفی مانند آهن، رتینول و اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid) ساخته شده اند که چربی پوست را کاهش می دهند. این کرم پودرها قابلیت درمان و جلوگیری از جوش و آکنه را نیز ارمغان می آورد و بافت پوست چرب را بهبود می دهند.

کرم پودر های بدون روغن دارای خاصیت جذب چربی دارند و ماندگاری طولانی تری دارند. با استفاده از این نوع کرم پودر، جوش ها کمتر دیده می شوند و پوست شما ظاهری صاف به خود می گیرد.

د) کرم پودر مناسب پوست حساس

برای پوست حساس خود از برخی مواد حساسیت زا که در آن ها الکل و عطرهای مصنوعی وجود دارد استفاد نکنید. قبل از استفاده از کرم پودر، به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و با آلرژن هایی که حساسیت شما را تشدید می کنند بیشتر آشنا شوید.

اگر پوست حساس دارید، حتما قبل از استفاده از کرم پودر جدید، کمی از آن را پشت گوش یا روی دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیت خاصی به محصول ندارید. برای پوست های حساس کرم ضد آفتاب نیز، جایگزین مناسبی برای کرم پودر است.

2. توجه به رنگ پوست هنگام خرید کرم پودر مناسب

انتخاب بهترین رنگ کرم پودر با این همه مدل، برند و رنگ مختلف چالش برانگیز است. شناخت رنگ پوست انتخاب درست کرم پودر را آسان می کند. برای پیدا کردن رنگ کرم پودر خوب کمی از آن را به گردن یا فک خود بزنید و در نور طبیعی آن را با رنگ پوست خود مقایسه کنید تا زیاد متفاوت نباشد. اگر نمی خواهید کرم پودر را روی صورت تست کنید، قسمت داخلی مچ دست هم جای مناسبی برای تست کردن رنگ کرم پودر است.

برای یافتن طیف رنگی مناسب جدول زیر را بخوانید:

رنگ پوست

رنگ کرم پودر پیشنهادی

پوست گندمی

طیف رنگی کرم خنثی و ترکیبی از رنگ های صورتی و آبی

پوست سبزه

ترکیبی از رنگ های صورتی، زرد روشن، نیلی و هلویی

پوست روشن

طیف رنگ های گرم و ترکیب رنگ های صورتی

بعضی از کرم پودرها، بعد از مدتی تیره تر می شوند. قبل از خرید مطمئن شوید که کرم پودر تیره نمی شود. اگر کرم پودر مورد علاقه شما تیره می شود، آن را یک درجه روشن تر بخرید.

رنگ های مختلف پوست

3. اهمیت نمای نهایی کرم پودر

نمای نهایی کرم پودر یعنی میزان درخشندگی و مات بودن کرم پودر. نمای نهایی کرم پودر یکی از مهم ترین و سخت ترین بخش انتخاب کرم پودر مناسب است. نمای نهایی زیاد به رنگ یا تناژ پوست شما مربوط نمی شود و بیشتر به سلیقه شما برمی گردد. نمای نهایی پوست به دو دسته کلی زیر تقسیم می شود:

  • نمای نهایی درخشان و براق: این مدل کرم پودر برای پوست چرب مناسب نیست و باعث می شود که پوست شما بیش از حد چرب به نظر بیاید.
  • نمای نهایی مات: کرم پودر مات برای همه پوست ها به خصوص برای پوست چرب مناسب است. با این مدل پوست شما زیبا و یکنواخت شده و منافذ پوستی شما بسته می شود.

نمای نهایی مناسب به سلیقه شما بستگی دارد. پس با تست کردن کرم پودرهای مختلف مدل مناسب برای خودتان را پیدا کنید.

4. انتخاب کرم پودر متناسب با تناژ پوست ­(آندِرتون)

بهترین کرم پودر برای شما باید با تناژ یا آندرتون پوست شما مطابقت داشته باشد. آندرتون به رنگ زیر پوست اشاره دارد و با رنگ پوست شما متفاوت است. تناژ پوست 3 مدل دارد که شامل تناژ گرم، سرد و خنثی هست که ثابت بوده و در فصل های مختلف زیاد تغییر نمی کند.

برای آشنایی بیشتر با آندرتون و تشخیص آن می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

الف) رنگ رگ های خود را بررسی کنید:

به رگ های مچ دست خود زیر نور طبیعی نگاه خوب نگاه کنید تا به راحتی بتوانید تناژ پوست خود را پیدا کنید. اگر رگ های شما سبز رنگ به نظر می رسد، احتمالا تناژ شما گرم است. اگر آبی یا بنفش بود، تناژ شما سرد است. اگر آبی و سبز به نظر می رسد یا همرنگ پوست شما است، به احتمال زیاد تناژ شما خنثی است.

ب) وقتی که آفتاب می گیرید، می سوزید یا برنزه می شوید؟

واکنش پوست شما با اشعه UV خورشید یکی از شاخص های مشخص کردن آندرتون شما هست. اگر وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرید پوست شما می سوزد، دارای تناژ سرد هستید. کسانی که بدون سوختن پوستشان برنزه می شود اغلب تناژ گرم دارند.

ج) از طلا استفاده می کنید یا نقره؟

هیچ قانونی برای استفاده از جواهر و لوازم جانبی وجود ندارد. ولی اغلب مواقع، بعضی ها با فلزهای خاصی جذاب تر می شوند و به پوستشان سازگارتر بوده. آنهایی که پوست سرد دارند بیشتر جواهرات نقره می اندازند و آن هایی که پوست گرم دارند بیشتر از طلا استفاده می کنند. اگر هر دو برای شما مناسب بود، رنگ زمینه شما خنثی است.

یک راه خوب برای انتخاب کرم پودرهای مناسب پوست، چک کردن بسته بندی آن هاست. کرم هایی که با N شروع شوند خنثی، با C شروع شود سرد هستند و در نهایت، W برای تناژ گرم است. برای مثال، NC20 یک کرم پودر روشن برای آندرتون خنثی و سرد است.

 آندرتون ها و رنگ پوست

5. تست کرم پودر

حتی اگر کرم پودر مورد علاقه خودتان را پیدا کردید، باز هم نمونه های مختلف را گاها امتحان کنید تا رنگ ها و مدل مختلف و بهتری پیدا کنید. اگر میخواهید درست کرم پودر را تست کنید، آن را روی پوست گردن یا فک خود امتحان کنید.

6. کرم پودر خود را در فصول مختلف تغییر بدهید

شما نمی توانید در طول سال از یک کرم پودر استفاده کنید. پوست در بهار و تابستان وقتی که زیر نور مستقیم خورشید در فضای باز هستید، کمی تاریک تر می شود و رطوبت پوست شما تغییر می کند.

7. انواع کرم پودرهای موجود در بازار کدام است؟

برای انتخاب بهترین کرم پودر برای خود باید با انواع آن آشنا شوید.

الف) کرم پودر مایع:

کرم پودر مایع یکی از متداول ترین کرم پودرهای خشک است. کرم پودر مایع معمولا برای پوشش متوسط تا کامل استفاده می شود و ماندگاری بالایی دارد.

ب) کرم پودر پودی (پنکک):

کرم پودر پودری همان کرم پودری است که همه با آن آشنا هستند. با توجه به فرمول خشک تر کرم پودر جامع، بهتر است روی پوست های چرب و مختلط استفاده شود. توصیه می شود که کرم پودر جامد را با برس پودری روی صورت خود قرار دهید.

ج) کرم پودر جامد (استیک):

این نوع کرم پودر برای مسافرت بسیار مناسب بوده و برای لایه سازی صورت نیز استفاده می شود؛ ولی ممکن است باعث ضخیم شدن بافت پوست صورت شود.

د) کرم پودر روغنی:

اگر پوست فوق العاده خشک دارید، کرم پودر روغنی بهترین انتخاب برای شما است. با کرم پودر روغنی سراسر پوست برجسته و یکنواخت می شود.

ه) کرم پودر مات:

این نوع کرم پودر بدون براقیت و درخشندگی است و برای پوست های چرب و مستعد جوش مناسب است. کرم پودر مات ظاهر طبیعی ای به پوست می بخشد و متناسب پوست چرب است.

ف) کرم پودر فشرده (موس):

کرم پودر فشرده معمولا پوششی سبک تا متوسط دارد و کمی چربی به پوست اضافه می کند. برای استفاده از موس از اسفنج استفاده می شود.

چند کرم پودر مختلف

اهمیت مشاوره محصولات درصورت داشتن پوستی حساس

قبل از خرید هرگونه کرم پودر بهتر است که با یک آرایشگر حرفه مشاوره کنید. با این کار می توانید از متخصصان کمک بگیرید و پروسه انتخاب کرم پودر را برای خود راحت کنید. همچنین، توصیه می شود که کرم پودر خودتان را آنلاین خریداری نکنید چون ممکن است سایه کرم پودر شما با چیزی که انتظار داشتید متفاوت باشد. برای رزرو نوبت آرایشگر حرفه ای اپ زیبر را نصب کنید. با زیبر شما می توانید به صورت آنلاین وقت آرایشگر خود را رزرو کنید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *