خانه/ ترفندهای زیبایی/ راهنمای خرید لوازم آرایشی

راهنمای خرید لوازم آرایشی

آخرین به روز رسانی ۳ دی ۱۴۰۲ 0

آیا شما هم به خرید، به خصوص خریدن لوازم آرایشی علاقه مندید؟ اگر اهل آرایش کردن باشید، راهنمای خرید لوازم آرایش برای داشتن پوستی سالم و آرایشی بی نقص مخصوص شماست! یکی از مهم ترین نکات برای سلامتی پوست، انتخاب درست لوازم آرایشی است؛ زیرا وسایل بی کیفیت و حتی گاهاً فاسد باعث ایجاد لک، جوش، التهاب و چین وچروک در پوست شما می شوند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز در این مقاله از سایت رزرو نوبت زیبر با شما همراه باشیم تا تمامی نکات، از صفر تا صد خرید وسایل آرایشی را بگوییم.

مهم ترین نکات هنگام خرید لوازم آرایش

یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین فاکتورها در زیبایی آرایش و مراقبت از پوست، انتخاب درست لوازم آرایشی-بهداشتی است. متاسفانه برخی شرکت های سودجو شروع به تولید و عرضه لوازم و وسایل آرایشی بی کیفیت کرده اند که باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی متعدد می شود. به همین دلیل است که استفاده از یک راهنمای خرید لوازم آرایش برای انتخاب کردن بهترین لوازم که با بودجه شما مطابقت داشته باشد، ضروری است.

بیشتر بخوانید:

لیست لوازم آرایشی ضروری دخترانه

در این بازار، تنوع خیلی زیادی وجود دارد که انتخاب مشتری را سخت تر می کند. در ادامه نکات مهم در زمان خرید لوازم آرایشی برای خرید هر کدام از لوازم را گفته ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهمترین نکات برای خرید لوازم آرایش

راهنمای خرید ریمل

آرایش صورت، بدون ریمل تکمیل نخواهد بود! داشتن مژه هایی پرپشت، مشکی و بلند چشمان شما را فریبنده تر می کند. این وسیله آرایشی اما، مستقیما با حساس ترین عضو صورت یعنی چشم ها، در ارتباط است و انتخاب و خرید یک ریمل بی کیفیت، ممکن است به چشم های شما آسیب برساند. به همین خاطر، باید در خرید و انتخاب ریمل دقت بسیار بالایی داشته باشید. به عنوان یک راهنمای ساده شناخت لوازم آرایشی می توانید به نکات ذیل دقت کنید:

توجه به نوع ریمل

به جز برند های مختلف، ریمل انواع مختلفی هم دارد. به عنوان مثال ریمل پودری، یک پودر سیاه است که به مژه های شما می چسبد و آن ها را مانند مژه مصنوعی می کند؛ اما متاسفانه خیلی زود می ریزد و زیر چشم ها را سیاه می کند.

نوع دیگر که محبوب تر و شناخته شده ترند، ریمل های مایع هستند که ماندگاری بالاتری دارند. این ریمل ها در دو نوع ضد آب و حلال در آب ساخته می شوند و بنا به نوع استفاده خود می توانید یکی از آن ها را استفاده کنید.

راهنمای خرید ریمل

توجه به نوع مژه ها

نوع مژه های شما مشخص می کند که چه نوع ریملی مناسب شماست:

  • اگر مژه هایتان بور و نازک است، ریمل پودری مناسب شماست؛ اما اگر خرید آن آسان نبود، ریمل مایع هم می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • اگر مژه هایی پرپشت و کوتاه دارید، بهتر است ریمل بلندکننده مژه بخرید. ریمل هایی که دارای سری ژله ای هستند مناسب خواهند بود.
  • برای مژه های بلند و کم پشت، ریمل خرده مژه دار یا حجم دهنده بخرید.
  • اگر مژه هایتان صاف و بدون حالت است، ریمل با سر ژله ای خمیده به آن ها حالت می دهد.

توجه به نوع برس ریمل

تا به اینجای راهنمای خرید لوازم آرایش دو نکته از نکات مهم خرید ریمل را شرح دادیم؛ اما ریمل ها با برس های مختلفی به بازار عرضه می شود که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از میان آنان انتخاب کنید.

  • ریمل هایی که برس ضخیم و مویی دارند، حجم بیشتری به مژه ها می دهند، پس اگر می خواهید مژه هایتان حجم بگیرد، این نوع ریمل را بخرید.
  • ریمل ها با برس های نازک و ژله ای، مژ ها را بلندتر نشان می دهند و انتخاب خوبی برای کسانی هستند که مژه های کوتاه دارند.
  • ریمل هایی که برس خم دارند، می توانند کمی مژها را فر کنند، اگر می خواهید مژه هایتان با ریمل فر شود، این نوع ریمل را بخرید.
  • برس های مخروطی شکل در ریمل، باعث می شوند که مژه ها حالت روباهی بگیرند، یعنی مژه هایی که در قسمت گوشه چشم هستند، بلندتر و پرپشت تر شوند.
  • اگر مژه های شما ناهمگون است و در بعضی جاها در پلکتان کم پشت تر است، از برس های گوی دار استفاده کنید.

توجه به رنگ ریمل

امروزه ریمل ها، در رنگ های مختلف تولید می شوند، با توجه به سبک خود رنگ آن را انتخاب کنید. اگر موهایتان روشن است و اصطلاحا بور هستید، خرید ریمل قهوه ای هم انتخاب جذابی است.

بهترین ریمل کدومه؟

راهنمای خرید مداد چشم در لوازم آرایش

مداد چشم و مداد ابرو هم تاثیر بسیار زیادی در جذابیت آرایش دارند و خرید نوع بی کیفیت و تقلبی آن ها، زیبایی آرایش شما را کم می کند و حتی ممکن است باعث ایجاد بیماری در چشم ها و یا ریختن تارهای ابروهای شما شود. برای خرید این لوازم آرایشی به موارد ذیل دقت کنید:

  • اگر پوست چربی دارید، اصلا مداد چرب نخرید؛ زیرا بعد از مدت کمی زیر چشم های شما می ریزد.
  • خط چشم مایع بهترین انتخاب برای آرایش شب و مهمانی ها است.
  • کار کردن با خط چشم با سری ماژیکی بسیار ساده است، اگر هنوز در کشیدن خط چشم حرفه ای نیستید، این مدل را انتخاب کنید.
  • اگر زیاد عرق می کنید، خط چشم مدادی ضد آب را استفاده کنید، این نوع مداد چشم با عرق کردن پاک نمی شود.
  • خط چشم ژله ای هم نوعی خط چشم است که بیشتر به درد مهمانی های شبانه می خورد؛ زیرا خیلی رنگ سیاهی دارد.
  • رنگ های زیادی برای خط چشم و مداد چشم وجود دارد که می توانید با توجه به رنگ لباس ها و نوع استایلتان از میان آن ها انتخاب کنید.
  • مداد چشم با نوک نرم را بخرید تا به پلک و چشم های شما آسیبی وارد نشود.

راهنمای خرید لوازم آرایش اصلاح کننده رنگ پوست

برای خرید لوازم آرایش اصلاح کننده رنگ پوست مثل پنکک، کرم پودر، کانسیلر، کانتور و پودر بیک در وهله اول باید به نوع پوست خود دقت کنید. انواع مختلفی از پوست وجود دارد و اگر لوازم آرایشی نامتناسب با نوع پوست خودتان را انتخاب کنید، ممکن است مشکلاتی برایتان به وجود بیاید. مثلا لوازم آرایش با چربی بالا، باعث ایجاد جوش در پوست صورت می شوند.

راهنمای خرید کرم پودر

راهنمای لوازم آرایش پودری مناسب پوست چرب

اگر پوست صورتتان چرب است، از لوازم فاقد چربی استفاده کنید. کرم پودر و پنکک چرب نه تنها باعث ایجاد جوش در پوست چرب می شوند؛ بلکه ماندگاری کمی هم دارند و زود صورت را براق می کنند.

برای پوست های خشک از پودرهای کرمی دارای چربی استفاده کنید، خشکی بیش از حد باعث کدر و پیر نشان دادن پوست صورت شما می شود و از شفافیت آن می کاهد.

اگر پوست مختلطی دارید، حتما قبل از استفاده از لوازم آرایش پودری از مرطوب کننده استفاده کنید.

توجه به رنگ پوست برای خرید لوازم پودری

برای انتخاب رنگ مناسب لوازم آرایش اصلاح کننده رنگ پوست، باید به تناژ پوست خود دقت کنید. اگر پوست روشنی دارید، کرم پودر، پنکک و کانسیلر را با پایه صورتی یا کرم انتخاب کنید.

اگر پوستی گندمی دارید، لوازم آرایش پودری با پایه زرد مناسب خواهد بود. البته این موارد به سلیقه شما هم بستگی دارد، اما اگر لوازم آرایشی با رنگ نامناسب پوست خود را انتخاب کنید، چهره شما مصنوعی به نظر خواهد رسید.

برای این که رنگ کرم پودر را امتحان کنید، آن را روی دست نزنید، زیرا رنگ پوست دست تفاوت زیادی با رنگ چهره دارد. اگر می خواهید رنگ کرم پودر یا پنکک را قبل از خرید امتحان کنید، پوست پایین فک بهترین انتخاب برای امتحان آن است.

راهنمای خرید لوازم آرایش- پنکک

راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص زیرسازی

پرایمر، برای زیرسازی آرایش استفاده می شود تا پوست، حالت پوست پرتقالی بعد از زدن کرم پودر، به خودش نگیرد. در ضمن استفاده از پرایمر، دوام کرم پودر را هم تثبیت می کند. البته، باید به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از این محصول آرایشی، عوارض زیادی برای پوست دارد و در صورت استفاده روزانه، تنها یک عدس از آن باید مورد استفاده قرار گیرد.

پرایمرهای مختلفی امروزه تولید شده اند و برای هر قسمت از صورت کاربرد مختلفی دارند. به عنوان مثال پرایمر لب، خطوط لب را صاف نشان می دهد و ماندگاری رژ لب را ییشتر می کند. پرایمر سایه هم پوست پشت پلک را صاف می کند و باعث می شود سایه یکدست تر روی پوست بنشیند.

برای اینکه پرایمر مخصوص خود را انتخاب کنید باید در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. برای پوست های چرب از پرایمر مات کننده و برای پوست های خشک از پرایمر آبرسان استفاده کنید. بعضی پرایمر ها هم تناژ رنگی دارند و می توانند رنگ پوستتان را یکنواخت کنند، پوست های حساس هم بهتر است پرایمر بر پایه آب را خریداری کنند. برخی افراد هم مشکلات پوستی خاصی دارند که در بخش زیر بیشتر درباره آن توضیح می دهیم:

راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص زیرسازی

راهنمای خرید پرایمر بر اساس مشکلات پوستی

برای پوست هایی که مستعد آکنه یا جوش هستند، پرایمرهای ملایم بخرید. پرایمر این نوع پوست، نباید عطری و بر پایه چربی باشد. بهترین انتخاب این است که پرایمری انتخاب کنید که بدون عطر، بر پایه آب و حاوی ویتامین های آ و دی باشد.

اگر از رنگ پوست خود راضی نیستید هم می توانید از پرایمر های رنگی استفاده کنید، این پرایمر ها رنگ پوست را اصلاح می کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید تیرگی پوست را بپوشانید، از پرایمر با رنگ هلویی استفاده کنید. در جدول زیر می توانید راهنمای خرید لوازم آرایش زیرسازی را برای اصلاح رنگ پوست ببینید:

مشکل پوست

رنگ مناسب برای پرایمر

رنگ زرد پوست

پرایمر بنفش

رگ های نمایان آبی

پرایمر زرد

پوست کدر و خسته

پرایمر صورتی

رنگ قرمز پوست

پرایمر سبز

تیرگی پوست

پرایمر هلویی

اگر پوست شما، منافذ خیلی بزرگی دارد، باید پرایمر با کیفیت بالایی را خریداری کنید، پرایمر هایی که اصل و از برند خوبی باشند، هیچ وقت تاثیر خود را از دست نمی دهند. بهترین انتخاب برای شما پرایمر های کاهنده منافذ است.

همچنین، برای پوست هایی که خیلی عرق می کنند، بهتر است پرایمر های سیلیکونی ضد آب بخرید.

راهنمای خرید لوازم آرایش ابرو

ابروهای قاب چهره شما، هستند! بنابراین، زیباتر نشان دادن آن ها و فرمشان از اهمیت بسیار بالایی در آرایش برخوردار است. امروزه لوازم آرایش متنوعی برای آرایش ابروها به بازار عرضه می شود و شما می توانید با توجه به نیاز چهره خود و سلیقه شخصیتان لوازم آرایش ابرو را خریداری کنید. در ادامه راهنمای خرید لوازم آرایش ابرو بر اساس نوع آن ها را خواهیم گفت.

نکات خرید ریمل ابرو

ریمل ابرو وسیله ای است که به کمک آن می توانید هم ابروها را به سمت بالا لیفت کنید و هم رنگ آن را تغییر دهید. یکی از مزایای خرید ریمل ابرو این است که این وسیله حتی اگر طولانی مدت هم روی ابروهای شما بماند، باعث ریزش آن نمی شود. مهم ترین نکته هنگام خرید ریمل ابرو توجه به رنگ آن است. اگر موهایی تیره دارید، رنگ ابرو باید دو درجه از رنگ موهایتان روشن تر و اگر موهایی روشن دارید، رنگ ابرو باید دو درجه تیره تر است موهایتان باشد.

سایه ابرو

راهنمای خرید سایه ابرو

سایه ابرو طرفداران زیادی میان خانم ها دارد؛ زیرا با استفاده از آن می توان ابروها را طوری حالت داد که طبیعی به نظر برسند. سایه ابرو یک پودر فشرده است که برای هاشور زدن ابرو استفاده می شود. می توانید برای استفاده از آن یک براش نازک بردارید و در قسمت های خالی ابرو چند تار ظریف بکشید. اگر به داشتن ابروهایی طبیعی علاقه مندید، دور آن ها را قاب نکشید. سایه های ابرویی که پیگمنت خوبی داشته باشند و چرب نباشند، بهترند.

راهنمای خرید مداد ابرو

با استفاده از مداد ابرو، می توانید تارهای ابرو را با کنترل بیشتری بکشید. برای همین اکثر افراد از مداد ابرو بیشتر استفاده می کنند. نکته ای که هنگام خرید این وسیله وجود دارد، این است که اگر پوست چربی دارید اصلا مداد ابروی چرب، خریداری نکنید.

بهترین ژل ابرو

اصول خرید لوازم آرایش ژل و صابون ابرو

ژل و صابون ابرو وسیله هایی هستند که می توانند تارهای ابرو را به سمت بالا لیفت کنند. اگر ابروهایی افتاده دارید استفاده از آن ها، به ابروهای شما جانی دوباره می بخشد! بهتر است ژل و صابون ابرویی را انتخاب کنید که حاوی روغن های طبیعی مثل روغن بادام، ویتامین B5 و عصاره رزماری باشد.

دیفاینر ابرو

دیفاینر ابرو وسیله ای شبیه به مداد و ماژیک ابرو است ولی سر آن کمی فرق دارد. سری دیفاینر، معمولا سه تار نازک، به نازکی موهای ابرو دارد که با استفاده از آن می توانید داخل ابروهای خود را هاشور بزنید. اگر ابروهایی فوق طبیعی می خواهید، خرید این وسیله برایتان بهتر است.

بیشتر بخوانید:

کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند

راهنمای خرید لوازم آرایش پودری

لوازم آرایش پودری مثل سایه، رژگونه، برنزر و هایلایتر اگر هوشمندانه استفاده شوند، کمی به صورت شما رنگ و لعاب می دهند و زیبایی شما را بیشتر می کنند؛ اما اگر آن ها را اشتباه انتخاب کنید، آرایش شما به یک فاجعه تبدیل خواهد شد. در ادامه راهنمای خرید لوازم آرایش پودری را به صورت جز به جز آورده ایم:

راهنمای خرید رژگونه

رژگونه را باید با توجه به رنگ پوست، فصلی که در آن قرار دارید و رنگ لباس انتخاب کنید. به عنوان مثال در تابستان رژگونه های اکلیلی متمایل به رنگ هلویی روشن جلوه بسیار زیبایی خواهند داشت. در فصل بهار رژگونه صورتی براق و در فصل پاییز و زمستان رژگونه های گرم و مات مناسب خواهند بود.

اگر لباستان سفید یا گل گلی است رنگ مرجانی را انتخاب کنید و برای لباس های تیره از رژگونه های صدفی استفاده نمایید.

رژگونه های صورتی مات هم برای زمانی که لباس های ساتن و براق پوشیده اید، مناسب هستند.

رنگ رژگونه مناسب هر فصل

راهنمای خرید سایه چشم

ممکن است تصور کنید که خرید سایه چشم، آسان ترین بخش خرید لوازم آرایشی است؛ اما خرید این وسیله هم نیاز به دقت دارد. سایه ها به جز رنگ های متنوع، انواع زیادی هم دارند که هر کدام از آن ها برای پوست خاصی مناسب است و ماندگاری متفاوتی دارد.

معمول ترین نوع سایه، سایه چشم پودری است که در رنگ های مختلفی وجود دارد و همه ما آن را می شناسیم. اگر مهارت چندانی در آرایش کردن ندارید، می توانید سایه های مایع را انتخاب کنید. این سایه ها در بسته بندی هایی شبیه به برق لب در بازار به فروش می رسند و گاهی برخی افراد این دو وسیله را با هم اشتباه می گیرند.

سایه چشم کرمی هم نوعی سایه است که بیشتر مناسب فصل زمستان و زیرسازی آرایش پلک است. نکته ای که باید هنگام انتخاب این سایه در نظر بگیرید این است که سایه کرمی باعث می شود، خطوط و چین و چروک ها بیشتر خودشان را نشان بدهند.

نوع دیگری از سایه هم وجود دارد که کار کردن با آن ها از همه انواع دیگر، راحت تر است که به آن ها سایه های مدادی می گویند. برای کشیدن سایه چشم با سایه های مدادی نیازی به استفاده از براش نیست و می توانید آن را به راحتی با نوک مداد بکشید و با انگشت پخش کنید.

راهنمای خرید سایه چشم

انتخاب رنگ سایه چشم

برای انتخاب رنگ سایه باید رنگ پایه یا به اصطلاح ته رنگِ پوست خود را بشناسید. اگر ته رنگ پوست شما سرد است رنگ های سرد، مثل صدفی، سبز، آبی، یاسی، طوسی و غیره برایتان مناسب است.

اگر ته رنگ پوست شما گرم است، رنگ هایی مثل آجری، قهوه ای، صورتی، گلبهی، زرد یا طلایی را انتخاب کنید.

برای این که متوجه شوید که ته رنگ پوستتان گرم است یا سرد، یک آزمایش ساده وجود دارد. کافی است به رگ های خود نگاه کنید، اگر رگ شما آبی یا بنفش به نظر می رسد، ته رنگ پوستتان سرد است و اگر رگ های شما سبز به نظر می آیند، دارای ته رنگ پوست گرم هستید. همچنین اگر رنگ رگ هایتان قابل تشخیص نیست، ته رنگ یا تناژ پوست شما خنثی است.

در جدول زیر پیشنهادی برای انواع رنگ پوست، تناژ آن، رنگ چشم و رنگ سایه متناسب با آن ها آمده است.

نوع رنگ پوست یا رنگ چشم

پیشنهاد برای رنگ سایه

پوست روشن با تناژ گرم

برنزی مات

پوست روشن با ته رنگ سرد

مسی

پوست متوسط گندمی گرم

طلایی، دارچینی، قرمز، قهوه ای

پوست گندمی سرد

کله غازی

پوست تیره

رنگ های متالیک و روشن مثل بنفش، آبی یا زمردی

چشم آبی

سایه خنثی مثل شامپاینی، خاکستری

چشم سبز

یاسی، هلویی، صورتی

چشم طوسی

دودی، نقره ای، آبی، سبز

چشم عسلی

طلایی، صورتی تیره

چشم قهوه ای و مشکی

نارنجی، آجری، سبز دودی، کله غازی و خاکستری

چشم قهوه ای روشن

قهوه ای مایل به قرمز، صورتی

راهنمای خرید هایلایتر و برنزر

هایلایترها وظیفه دارند به صورت درخشش و شادابی ببخشند و استفاده از آن ها، شما را جوان تر و سرزنده تر نشان می دهد. همچنین، با استفاده از هایلایتر، گونه های شما برجسته تر به نظر خواهد رسید.

هایلایتر ها در سه نوع استیکی، مایع و پودری وجود دارند و تنها نکته ای که هنگام انتخاب آن باید رعایت کنید این است که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • با نوع پوستتان متناسب باشد
  • با رنگ طبیعی پوست شما، هماهنگ باشد
  • خیلی سریع و ساده محو شود
  • ماندگاری بالایی داشته باشد
  • فاقد پارابن و چربی باشد؛ زیرا چربی به جای بخشیدن درخشندگی، صورت را براق می کند

بیشتر بخوانید:

تفاوت گریم و میکاپ چیست

نکات خرید برنزر

برنزر کمی رنگ پوست شما را بهبود می بخشد و برای برجسته تر نشان دادن نقاط زیبای صورتتان مثل استخوان گونه مناسب است. برای خرید این وسیله باید به نوع پوست خود دقت کنید و از میان چهار نوع آن یکی را انتخاب کنید.

برنزر مایع برای پوست های خشک، برنزرهای پودری برای پوست های چرب و مختلط، برنزرهای کرمی برای پوست نرمال و خشک و برنزرهای استیکی برای انواع پوست مناسب هستند.

کدام نوع برنزر، مناسب کدام نوع پوست است؟

راهنمای خرید لوازم آرایش لب

داشتن لب هایی سرزنده، خوشرنگ و شاداب آرزوی همه خانم ها است. لوازم آرایش لب با تنوع بسیار زیادی در بازار موجود است و برای انتخاب مناسب ترین محصول باید با رنگ لب ها، خصوصیت پوست لب و سلیقه شخصی خود آشنا باشید.

پوست لب، ضخامت بسیار کمی دارد و به سرعت دچار خشکی و ترک خوردگی می شود؛ از این رو، باید در هنگام خرید لوازم آرایش لب دقت کنید که این محصولات حاوی آبرسان و مواد مغذی باشند و از ترکیبات خشک کننده در آن ها استفاده نشده باشد. برای این که بتوانید بهترین محصولات برای آرایش لب را بخرید، راهنمای خرید لوازم آرایش لب را در ادامه این بخش برایتان قرار داده ایم:

راهنمای خرید رژ لب

مهم ترین محصول آرایشی لب ها، رژ لب است که در انواع رژ لب جامد، رژ لب مایع و تینت لب در بازار وجود دارد. نکته ای که هنگام خرید رژ لب باید به آن دقت کنید، این است که محصول سرب نداشته باشد. برای این که مطمئن شوید، می توانید از یک تکه طلا مثل حلقه طلا، کمک بگیرید، رژ لب را روی کف دست خود بکشید و طلا را روی آن مالش دهید، اگر طلا و رژ با هم واکنش دهند، رنگ رژ در آن قسمتی که با طلا مالش داه اید، سیاه شود، محصول حاوی سرب است و باید از خرید آن خودداری کنید.

انتخاب رنگ رژ لب هم کاملا سلیقه ای است، اما اگر پوستتان ته رنگ گرمی دارد، پیشنهاد می کنیم رنگ هایی مثل رنگ گوشتی را انتخاب کنید.

تینت لب هم نوعی رژ لب مایع بسیار سبک است که ظاهری بسیار طبیعی به لب ها می دهد، رنگدانه آن جذب پوست شده و ماندگاری بسیار زیادی دارد. در ضمن بعضی از تینت ها هم حاوی ترکیبات مغذی برای پوست لب هستند که به سلامت لب ها کمک می کنند.

راهنمای خرید بالم لب

راهنمای خرید بالم لب

بالم لب در واقع نوعی مرطوب کننده برای لب است که از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. هنگام خرید بالم لب دقت کنید که محصول حتما حاوی ویتامین آ باشد.

راهنمای خرید خط لب

خط لب، نوعی مداد است که برای ایجاد مرز بین لب ها و پوست صورت و همچنین کانتورینگ لب استفاده می شود. در فصل های تابستان بهتر است به جای رژ لب از مداد لب استفاده کنید، زیرا ماندگاری بیشتری دارد. بهتر است رنگ مداد لب را طوری انتخاب کنید که به رنگ رژ لب شبیه باشد و تضاد رنگی ایجاد نکند.

شناخت مواد مضر در لوازم آرایشی

هرچه طبیعی تر باشید، زیباتر خواهید بود. اگر این اصل را در هنگام خرید و استفاده از محصولات آرایشی رعایت کنید، همیشه زیبا و شیک به نظر می آیید. نکته ای که گفتیم مهم ترین نکته در راهنمای خرید لوازم آرایش است، اما نکات دیگری هم وجود دارد که خواهیم گفت.

آرایش کردن حتی می تواند تاثیرات روا ن درمانی داشته باشد، لمس پوست هنگام آرایش و دیدن زیبایی هورمون اکسیتوسین را در مغز آزاد می کند و باعث می شود که احساس بهتری داشته باشیم؛ اما مهم است که بهترین لوازم را خریداری کنیم.

بهترین راهنمای خرید لوازم آرایش، راهنمایی است که در کنار گفتن نکات خرید برای هر نوع محصول، تمامی مواد مضر به کار رفته در محصولات آرایشی را هم به شما بشناساند. به همین دلیل، در این قسمت، مواد مضر به کار رفته در برخی از لوازم آرایشی را می گوییم.

انواع مواد مضر درز محصولات آرایشی

سورفکانت

سورفکانت نوعی ماده شیمیایی ست که در محصولات پاک کننده آرایش مثل میسلار واترها یا ژل های شستشوی صورت به کار می رود.

پلیمرها

این مواد در لوازم آرایش به منظور ایجاد نرمی و آب رسانی به کار می روند. در حقیقت پلیمر نوع مصنوعی گلیسیرین و چربی حیوانی است.

مواد نگهدارنده

تقریبا اکثر محصولات آرایشی حاوی مواد نگهدارنده هستند و ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند. اگر حساسیت های آلرژیک ندارید، نگران این مواد نباشید؛ زیرا از رشد باکتری ها هم جلوگیری می کنند.

مواد عطری

این مواد آسیب زا ترین مواد موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی هستند و بهتر است آن دسته از لوازم آرایش را بخرید که بدون عطر باشند. البته لازم به ذکر است که اکثر برندهای باکیفیت و استاندارد تمامی موارد را رعایت می کنند و تا حد امکان از این مواد استفاده نمی نمایند، اما بد نیست شما هم هنگام خرید حواستان به این موضوع باشد.

نتیجه گیری

از آنجایی که انتخاب محصولات آرایشی، به طور مستقیم روی سلامت پوست شما تاثیر می گذارد، این نوشته را به عنوان مرجعی برای راهنمای خرید لوازم آرایش نوشتیم. پیشنهاد می کنیم این مطلب را ذخیره کنید و هنگام خرید لوازم آرایشی از آن استفاده کنید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *