خانه/ کسب و کار/ کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند
کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند

کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند

آخرین به روز رسانی ۲۲ آذر ۱۴۰۲ 0

مصرف لوازم آرایش از فاکتورهایی است که به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به شرایط فرهنگی و جغرافیایی و جمعیت هر کشور اشاره کرد. در برخی کشورها مدهای زیبایی آرایش های غلیظی را ایجاب می کند و در برخی کشورها سبک آرایشی محو و مد نبودن آرایش غلیظ، کم بودن میزان مصرف لوازم آرایش را در پی خواهد داشت. شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند کدامند؟ با ما در مجله زیبر همراه باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنیم.


جایگاه ایران در مصرف لوازم آرایشی در دنیا

طبق آخرین آماری که در سال ۲۰۲۲ توسط مجله statista ارائه شده است، نتایجی متفاوت از آماری را نشان می دهد که توسط شرکت تحقیقات بازار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. طبق آن آمار، ایران رتبه هفتم را در میان کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند به خود اختصاص داده بود.

اما در سال ۲۰۲۲ آیا ایران همچنان در میان ۱۰ کشور برتر در میان کشورهای مصرف کننده لوازم آرایشی جهان است؟

خیر. پاسخ این سوال ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد اما طبق آخرین آمارها ایران تنها پیشرفت اندکی در زمینه مصرف محصولات مراقبت شخصی داشته و مصرف لوازم آرایشی در ایران در میان سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تقریبأ ثابت مانده است.

بررسی وضعیت سایر کشورهای جهان در مصرف لوازم آرایشی

با دانستن وضعیت ایران در میان کشورهای مصرف کننده لوازم آرایش، بیاید نگاهی بیاندازیم بر ۱۰ مورد اول کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند که توسط سایت statista ارائه شده است. اولین کشور این لیست ایالت متحده امریکاست. امریکا با آماری معادل ، بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش در جهان را دارد. این درصد می تواند به بالا بودن جمعیت این کشور نیز مرتبط باشد.

رتبه

نام کشور

مصرف لوازم آرایش به صورت درصدی

1

ایالت متحده

۹۳.۳۸ درصد

2

چین

۶۳.۰۳ درصد

3

ژاپن

۴۳.۶۸ درصد

4

هند

۲۸.۹۶ درصد

5

برزیل

۲۲.۶ درصد

6

آلمان

۱۹.۲۲ درصد

7

فرانسه

۱۶.۵۷ درصد

8

بریتانیا

۱۵.۷۸ درصد

9

کره جنوبی

۱۴.۰۷ درصد

10

روسیه

۱۲.۶۴ درصد

در برخی از کشورهای مصرف کننده لوازم آرایشی جهان ، نظیر چین، ژاپن و هند بالا بودن مصرف لوازم آرایش ریشه در سنت ها و مناسک فرهنگی خاص دارد، چراکه جشن های مرتبط با فرهنگ این کشورها گریم ها و آرایش های سنگینی را ایجاب می کند. نکته جالب توجه اینجاست که ایران در این لیست رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید لوازم آرایشی

این جایگاه که در مقایسه با سال های پیش تغییر چشمگیری داشته است، می تواند ناشی از تغییر بازار لوازم آرایشی به سوی خدمات زیبایی و مراقبتی از پوست نظیر پاکسازی و سایر اقدامات ترمیمی پوست و مو باشد. برای آگاهی از بهترین کلینیک های تخصصی پوست و مو در اطراف خود می توانید با ما در اپلیکیشن زیبر همراه باشید.

لوازم آرایشی تقلبی

بررسی لوازم آرایشی تقلبی در جهان

لوازم آرایشی تقلبی بخش بزرگی از بازار لوازم آرایش در جهان را شامل می شود. اهمیت استفاده از لوازم آرایشی غیر تقلبی، به آنجا مربوط می شود که لوازم آرایشی به دلیل ارتباط مستقیم با پوست، لب ها، چشم ها و سیستم تنفسی نقش مهمی در سلامتی ما ایفا می کند.

برای برکنار ماندن از مضرات این لوازم آرایشی تقلبی نیاز به خرید این لوازم از مجراهای قابل اعتماد است. چراکه این وسایل در عین ارزان بودن ، به صورت گسترده ای در دسترس هستند. استفاده از لوازم آرایشی تقلبی در کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند به دلیل بازاری که برای لوازم آرایشی وجود دارد، اتفاقی دور از ذهن نیست.

چین یک چهارم لوازم آرایشی تقلبی در جهان را تولید می کند.

به یاد داشته باشید خرید لوازم آرایشی ایرانی با مبدأ مشخص برند، بسیار مطمئن تر از خرید لوازم آرایش تقلبی چینی است که گاهی حتی به جای لوازم آرایش اصل جا زده می شوند.


وضعیت واردات لوازم آرایشی به ایران

هرچند استفاده از محصولات ایرانی در زمینه لوازم آرایش در سال های اخیر رواج بسیاری یافته است اما هنوز بیشترین میزان لوازم آرایشی که در بازار خرید و فروش می شوند مربوط به لوازم آرایشی وارداتی است. به طور کلی برخی از کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند از اصلی ترین صادر کننده های آن نیز به شمار می روند.

در ایران بیشتر واردات لوازم آرایش از کشورهای چین، کره جنوبی، امارات و ترکیه صورت می گیرد. دبی و ترکیه که در مجاورت مرزهای ما قرار دارند به دلیل اتصال به بازارهای جهانی از مجراهای مهم واردات لوازم آرایش محسوب می شوند.

کشوارهای وارد کننده لوازم آرایش به ایران
نتیجه گیری

به طور کلی با رواج محصولات مراقبتی و جایگزین شدن آن ها با لوازم آرایشی در سال های اخیر، مقدار مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا و همچنین بازار لوازم آرایش تغییر چشمگیری به همراه داشته است. امروزه محصولات مرتبط روتین های مراقبت پوستی از محبوب ترین موارد در میان لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می روند و این خود نشان دهنده تغییری است که در این بازار به وجود آمده است.

در ایران نیز جایگزین شدن مصرف بیشینه لوازم آرایشی با محصولات مراقبتی دیگری از قبیل کرم ضد آفتاب و انواع شوینده های متناسب با انواع پوست و مو و کرم های دور چشم و محصولاتی از این دست نوید فصل جدیدی از لوازم آرایشی و بهداشتی را می دهد. همین امر موجب خواهد شد که کشورهایی که بیشترین مصرف لوازم آرایشی را دارند در آینده ای نزدیک به کشورهایی بدل شوند که بیشترین مصرف لوازم مراقبتی پوست و مو را دارند.

میزان مصرف لوازم آرایشی

سوالات متداول

مقدار مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا چقدر است؟

در سال ۲۰۲۲ مقدار مصرف لوازم آرایشی مبلغی معادل ۲۹۹.۷۷ میلیارد دلار بوده است.

مقدار مصرف لوازم آرایشی در ایران چقدر است؟

مصرف کنندگان ایرانی سالانه حدود 2.1 میلیارد دلار برای محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی هزینه می کنند.

رتبه ایران در مصرف لوازم آرایشی چند است؟

طبق آمارهای سال ۲۰۲۲ ایران در رتبه ۱۵ این جدول قرار دارد.

بزرگترین تولید کننده لوازم آرایشی در جهان چه شرکتی است؟

شرکت لورئال بزرگترین سرکت تولید کننده لوازم آرایشی در جهان است.

منابع

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *