خانه/ ترفندهای زیبایی/ چگونه خط چشم بکشیم
کشیدن خط چشم اصولی

چگونه خط چشم بکشیم

آخرین به روز رسانی ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ 0

خط چشم واقعا چشم ها را فریبنده تر می کند! البته، این آیتم باید مطابق با فرم چشم ها کشیده شود تا صورت را زیباتر کند؛ اما متاسفانه کشیدن یک خط چشم زیبا و متقارن برای اکثر خانم ها سخت است و به همین دلیل ترفندهای زیادی هم برای کشیدن آن در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد. آیا شما هم برای کشیدن خط چشم زمان زیادی می گذارید؟

نگران نباشید در این مقاله قرار است همه چیز را درباره کشیدن خط چشم اصولی به شما بگوییم. کافی است با توجه به مطالبی که در این مطلب نوشته ایم، کمی بیشتر تمرین کنید تا بتوانید از این به بعد به راحتی آب خوردن یک خط چشم جذاب و حرفه ای بکشید. با ما در ادامه همراه باشید.

خط چشم چیست؟

خط چشم می تواند زیبایی چشمان شما را صد برابر کند، چشمان شما را درشت تر یا حتی کشیده تر نشان دهد. این محصول آرایشی روی پلک، نزدیک به خط مژه ها کشیده می شود و به چشم ها جلوه خاصی می بخشد. این محصول حاوی یک مایع روان کننده، رنگ و یک ماده مثل موم است.

تفاوت گریم و میکاپ چیست؟

کاربردهای انواع مدل خط چشم

پیش از این که بخواهیم روش کشیدن خط چشم اصولی را به شما بگوییم باید انواع آن را بشناسید؛ زیرا این محصول انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. انتخاب نوع خط چشم مناسب به سلیقه شخصی و نیازهای شما بستگی دارد. می توانید با امتحان کردن انواع مختلف خط چشم، نوع مناسبی را برای خود پیدا کنید. انواع مدل آن به شرح زیر است:

  • خط چشم مایع
  • خط چشم ماژیکی
  • خط چشم مدادی
  • خط چشم ژله ای
  • خط چشم پودری

انواع خط چشم

خط چشم مایع

خط چشم مایع یکی از محبوب ترین انواع خط چشم است. این نوع خط چشم دارای رنگدانه های قوی است و به راحتی روی پوست پلک کشیده می شود. خط چشم مایع برای ایجاد خطوط دقیق و ظریف مناسب است.

کاربردها و موارد استفاده از خط چشم مایع

  • برای ایجاد آرایش چشم های گربه ای
  • برای ایجاد آرایش چشم های ساده و ظریف

اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی نیز یکی دیگر از انواع محبوب خط چشم است. این نوع خط چشم یک اپلیکاتور نمدی دارد که به راحتی روی پوست پلک حرکت می کند. خط چشم ماژیکی برای ایجاد خطوط صاف و یکنواخت مناسب است.

کاربردها و موارد استفاده از خط چشم ماژیکی

  • برای ایجاد آرایش چشم های ساده و ظریف
  • برای ایجاد آرایش چشم های دنباله دار

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی یکی از قدیمی ترین انواع خط چشم است. این نوع خط چشم دارای رنگدانه های متوسط است و به راحتی روی پوست پلک کشیده می شود. خط چشم مدادی برای ایجاد خطوط ظریف و طبیعی مناسب است.

کاربردها و موارد استفاده از خط چشم مدادی

  • برای کوچکتر نشان دادن چشم ها با خط چشم داخلی
  • برای ایجاد آرایش چشم های اسموکی

آشنایی با انواع سبک های آرایشی

خط چشم ژله ای

خط چشم ژله ای دارای رنگدانه های قوی است و به راحتی روی پوست پلک کشیده می شود. خط چشم ژله ای برای ایجاد خطوط صاف ویکنواخت مناسب است.

کاربرد خط چشم ژله ای

  • ایجاد آرایش چشم های گربه ای
  • ایجاد آرایش چشم های دودی
  • ایجاد آرایش چشم های اسموکی

 خط چشم پودری

خط چشم پودری

خط چشم پودری دارای رنگدانه های قوی است و به راحتی روی پوست پلک کشیده می شود. خط چشم پودری برای ایجاد خطوط هاله ای مناسب است.

سایر انواع خط چشم

علاوه بر انواع خط چشم ذکر شده، انواع دیگری از خط چشم نیز وجود دارند که کاربردهای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، خط چشم دودی برای ایجاد آرایش چشم های دودی استفاده می شود.

خط چشم سفید برای روشن کردن گوشه داخلی چشم استفاده شده و خط چشم سبز برای ایجاد آرایش چشم های سبز استفاده می شود.

البته فقط مدل خط چشم برای داشتن یک آرایش زیبا مهم نیست؛ بلکه فرم چشم های شما هم تاثیر گذار خواهد بود.در ادامه به بررسی سبک های خط چشم بر اساس فرم چشم می پردازیم.

سبک های خط چشم بر اساس فرم چشم

فرم چشم یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب سبک خط چشم مناسب است. با انتخاب صحیح سبک خط چشم می توان فرم چشم را بهبود بخشید و آن را جذاب تر نشان داد.

  • چشم های گرد
  • چشم های بادامی
  • چشم های کشیده
  • چشم های گود رفته
  • چشم های کاسه ای

 انواع فرم چشم

چشم های گرد

چشم های گرد، چشم هایی هستند که گوشه های داخلی و خارجی آنها تقریباً در یک خط قرار دارند. چشم های گرد معمولاً کوچک تر از سایر فرم ها به نظر می رسند. به همین دلیل باید با خط چشم کمی آن ها را کشیده تر کرد تا کمی بزرگ تر نشون داده شود.

برای بزرگ تر نشان دادن چشم های گرد، می توان از خط چشمی اسفاده کرد از گوشه داخلی چشم شروع شده و تا گوشه خارجی آن امتداد داشته باشد.

همچنین می توان از خط چشم های گربه ای استفاده کرد که در گوشه خارجی چشم به سمت بالا کشیده می شود.

چشم های بادامی

چشم های بادامی، چشم هایی هستند که گوشه های داخلی و خارجی آنها به سمت بالا کشیده شده اند. این فرم چشم معمولاً زیبا و متناسب به نظر می رسد. برای زیباتر نشان دادن چشم های بادامی، می توان از انواع مختلف خط چشم استفاده کرد.

خط چشم های ساده و صاف، خط چشم های گربه ای و خط چشم های دنباله دار همگی برای این فرم چشم مناسب هستند.

چشم های کشیده

چشم های کشیده، به چشم هایی می گویند که گوشه های داخلی و خارجی آنها فاصله زیادی از یکدیگر دارند. این فرم چشم معمولاً بزرگ تر از سایر فرم ها به نظر می رسد. برای متعادل کردن فرم چشم های کشیده، می توان از خط چشم های ضخیم در قسمت داخلی پلک استفاده کرد.

همچنین، می توانید از خط چشم های دنباله دار استفاده کنید که در گوشه خارجی چشم به سمت پایین کشیده می شوند.

فرم چشم‌های گود رفته

چشم های گود رفته

چشم های گود، چشم هایی هستند که فرورفته به نظر می رسند. این فرم چشم معمولاً کوچک تر از سایر فرم ها به نظر می رسد. برای بزرگ تر نشان دادن چشم های گود، بهتر است از خط چشم های ضخیم در قسمت داخلی و خارجی پلک یا خط چشم های دنباله دار استفاده کرد که گوشه خارجی چشم را پر می کنند. این خط چشم ها به برجسته تر نشان دادن چشم های گود کمک می کنند.

چشم های کاسه ای

چشم های کاسه ای، به چشم هایی می گئیند که پلک بالایی آنها برجسته است. این فرم چشم معمولاً بزرگ تر از سایر چشم ها به نظر می رسد. برای متعادل کردن فرم چشم های کاسه ای، می توان از خط چشم های نازک در قسمت داخلی پلک استفاده کرد.

نکات تاثیرگذار در کشیدن خط چشم اصولی

کشیدن خط چشم اصولی، یکی از مهم ترین مراحل آرایش چشم است که می تواند به زیبایی و جذابیت چشم ها کمک کند. با رعایت چند نکته ساده می توان خط چشمی زیبا و دقیق کشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

انتخاب نوع خط چشم مناسب

اولین قدم در کشیدن خط چشم، انتخاب نوع مناسب لوازم آرایشی است. انواع این محصولات در در بخش های قبلی نوشتیم و شما را با آن ها آشنا کردیم و می توانید با توجه به آن نوع مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.

آماده سازی پلک

قبل از کشیدن خط چشم، باید پلک را آماده کنید. برای این کار، از یک پرایمر چشم استفاده نمایید. پرایمر چشم به ماندگاری بیشتر خط چشم و سایه کمک می کند. همچنین باید از یک کرم پودر یا کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده کنید. این کار باعث می شود خط چشم واضح تر دیده شود.

نحوه کشیدن خط چشم اصولی

برای کشیدن خط چشم اصولی، ابتدا از گوشه خارجی چشم شروع کنید و به سمت گوشه داخلی چشم ادامه دهید. بهتر است کمی پلک خارجی را با دست بکشید تا خط چشم صاف تری داشته باشید.

پس از این که گوشه خارجی را کشیدید نوبت به کشیدن گوشه ‎های داخلی می رسد.

اگر خط چشم شما ناقص شد، می توانید آن را با یک مداد چشم یا خط چشم ماژیکی ترمیم کنید. در ادامه تکنیک کشیدن انواع مختلف خط چشم را به شما می گوییم:

تکنیک های مختلف کشیدن خط چشم

علاوه بر روش معمول کشیدن خط چشم، می توانید از تکنیک های مختلفی برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. برخی از این سبک ها عبارتند از:

  • خط چشم گربه ای
  • خط چشم دنباله دار
  • خط چشم کشیده یا روباهی
  • خط چشم دودی

خط چشم گربه ای

این نوع خط چشم یکی از محبوب ترین انواع آرایش چشم است. خط چشم گربه ای باعث می شود چشم ها کشیده تر و جذاب تر به نظر برسند. اگر می خواهید چشمان شما مانند چشم های یک گربه ملوس و با مزه شود باید گوشه داخلی چشم ها را کمی بیشتر به سمت داخل متمایل به پایین بکشید.

نحوه کشیدن خط چشم گربه‌ای

خط چشم دنباله دار

این نوع خط چشم شبیه خط چشم گربه ای است، با این تفاوت که دنباله خط چشم در گوشه خارجی چشم بلندتر است.

خط چشم کشیده یا روباهی

این نوع خط چشم شبیه خط چشم دنباله دار است، با این تفاوت که دنباله خط چشم به سمت بالا کشیده می شود.

خط چشم مدل روباهی

خط چشم دودی یا اسموکی

این نوع خط چشم برای ایجاد آرایش چشم های دودی استفاده می شود. می توانید برای کشیدن خط چشم دودی، از سایه چشم یا خط چشم پودری استفاده کنید.

به شما قول می دهیم که با تمرین و تکرار بتوانید در یک حرکت با هر دو دستتان خط چشم بکشید.

خط چشم دودی

محو کردن خط چشم برای آرایش اسموکی

اگر خواهان آرایش اسموکی هستید پس از کشیدن خط چشم، آن را کمی محو کنید تا طبیعی تر به نظر برسد. برای این کار، می توانید از یک برس مخصوص یا یک گوش پاک کن مرطوب استفاده نمایید.

نتیجه گیری

کشیدن خط چشم اصولی یکی از مراحل مهم آرایش چشم است که با توجه به فرم آن و نوع مورد استفاده، جلوه زیبایی بیشتری به چشمان بخشیده و آن ها را فریبنده تر می کند. انتخاب مناسب ترین نوع خط چشم بر اساس سلیقه و نیازهای شخصی، همراه با آماده سازی مناسب پلک، یک کلیدی برای زیباتر به نظر رشیدن چشم ها است.

با تمرین و استفاده از نکات گفته شده در این مطلب، می توانید به راحتی یک خط چشم جذاب و حرفه ای بکشید و از آن لذت ببرید. اگر مراسم مهمی پیش رو دارید و هنوز هم موفق به کشیدن یک خط چشم زیبا نشده اید به شما توصیه می کنیم با ورود به اپلیکیشن زیبر از یک آرایشگاه نوبت میکاپ بگیرید.

سوالات متداول

چگونه می توان خط چشم را به صورت صحیح کشید؟

برای کشیدن خط چشم اصولی، از نوع مناسب خط چشم و آماده سازی پلک با استفاده از پرایمر و کرم پودر استفاده کنید. سپس با دقت و تمرکز، خط چشم را از گوشه داخلی به خارجی چشم کشیده و تراز آن را حفظ کنید.

چه سبک خط چشمی برای چشم های گرد مناسب است؟

برای چشم های گرد، خط چشم گربه ای یا خط چشمی که از گوشه داخلی به خارجی چشم کشیده می شود، مناسب است. این نوع خط چشم به چشمان گرد جلوه خاص و زیبایی می بخشد.

چگونه می توان فرم چشم ها را بر اساس نوع آنها ارتقا داد؟

بر اساس نوع چشم ها، انتخاب مناسب ترین خط چشم و استفاده از آن به همراه تکنیک های خاص (مثل استفاده از خطوط دنباله دار برای چشم های بادامی) می تواند فرم چشم ها را بهبود ببخشد.

آیا انتخاب رنگ خط چشم نیز بر اساس فرم چشم تاثیر دارد؟

بله، انتخاب رنگ خط چشم نیز بر اساس فرم چشم تاثیر دارد. برای چشم های گرد از رنگ های تیره و براق، برای چشم های بادامی از رنگ های زنده و گرم و برای چشم های گود از رنگ های روشن و برجسته استفاده کنید.

چگونه می توان ماندگاری خط چشم را بیشتر کرد؟

برای داشتن خط چشم ماندگارتر، از خط چشم مایع به همراه پرایمر چشم استفاده کنید. همچنین، پوشاندن منطقه زیر چشم با کانسیلر کمک می کند تا خط چشم به مدت طولانی تری بدون پخش شدن ماندگاری داشته باشد.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *