خانه/ کسب و کار/ 12 ایده جذب مشتری در آرایشگاه ها

12 ایده جذب مشتری در آرایشگاه ها

آخرین به روز رسانی ۲۵ آذر ۱۴۰۲ 0

حتی تصور یک آرایشگاه خالی و بدون مشتری وحشتناک است! اصلا می توانید تصور کنید یک کسب و کار بدون مشتری دوام بیاورد؟ اگر بهترین آرایشگرها را هم در آرایشگاه خود به کار بگیرید؛ اما مشتری کافی نداشته باشید، نمی توانید درآمد مورد انتظار خود را به دست بیاورید. اما جذب مشتری برای آرایشگاه کمی مقوله پیچیده ای است و کسی که یک آرایشگاه را راه اندازی می کند، قطعا در این مورد نیاز به راهنمایی خواهد داشت.

در ادامه این مطلب از مجله زیبر، 12 ایده جذب مشتری در آرایشگاه به شما معرفی می کنیم. پیشنهاد می کنیم برای افزایش درآمد خود، ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

معرفی 12 ایده جذب مشتری در آرایشگاه

این روزها تقریبا همه آرایشگاه ها برای تبلیغ کار خود از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، روبیکا و آپارات استفاده می کنند. نمونه کارهایشان در در این شبکه ها قرار می دهند و سعی می کنند با این روش مشتری های بیشتری جذب کنند.

اما خب، ایده استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری آرایشگاه، توسط همه رقبایتان انجام می شود و شما برای جذب مشتری بیشتر، به ایده های جذاب تر و متفاوت تری نیاز دارید. در ادامه این بخش، 12 ایده جدید و خلاقانه برای جذب مشتری در آرایشگاه معرفی می کنیم:

ایده‌هایی برای جذب مشتری آرایشگاه

1. افزایش مهارت خود و کارکنان در کسب و کارتان

اولین ایده جذب مشتری در آرایشگاه که باید حتما اجرا کنید، کسب مهارت های جدید و افزایش توانایی در انجام مهارت های قبلی است. هرچقدر ماهرتر باشید، مشتری ها، بیشتر شما را به دوستان و آشناهایشان معرفی می کنند. کیفیت انجام خدمات و مهارت بالای آرایشگر همیشه بهترین تبلیغ برای یک سالن زیبایی محسوب می شود.

2. استفاده از دیجیتال مارکتینگ

یکی از نکات مهم در جذب مشتری در سالن های زیبایی این است که حضور در فضای مجازی و اینترنت را جدی بگیرید! امروزه، اکثر مردم خدمات مورد نیاز خود را با جستجو در گوگل پیدا می کنند و حتی گاهی آرایشگاه مورد نظر خود را به همین روش انتخاب می کنند.

داشتن یک وبسایت خوب، یکی از ایده های جذب مشتری در آرایشگاه محسوب می شود. اگر امکان سفارش ساخت یک وبسایت را ندارید، می توانید از شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و یا حتی نمونه داخلی آن ها مثل روبیکا استفاده کنید.

در زیر روش های دیجیتال مارکتینگ مفید را ذکر کرده ایم:

  1. ساخت وبسایت برای سالن زیبایی خود
  2. استفاده از خدمات سئو برای بهبود رتبه سایت خود
  3. استفاده از شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و..

با استفاده از این روش ها می توانید نمونه کارهای خود را در اینترنت منتشر کنید، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و از نظرات ارزشمند مشتریان قبلی خود استفاده نمایید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

3. استفاده از سامانه های رزرو نوبت اینترنتی

از اپلیکیشن های رزرو نوبت اینترنتی استفاده کنید. این اپلیکیشن ها امکان ساخت پنل کاربری برای آرایشگاه ها را فراهم می کنند و سالن شما را به هزاران کاربر نمایش می دهند. استفاده از اپلیکیشن زیبر بهترین پیشنهاد برای رسیدن به این منظور است. ثبت نام در این سامانه یکی از نکات طلایی در رونق آرایشگاه ها است و به شما کمک می کند تا مشتریان آرایشگاه شما را بشناسند و یک نوبت دقیق متناسب با زمان بندی خودشان در آرایشگاه بگیرند.

با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید نوبت های گرفته شده در سالن را بهتر مدیریت کنید و در نتیجه آن، رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنید؛ زیرا با این کار نشان داده اید که برای وقت مشتری احترام قائل هستید. این ایده جذب مشتری در آرایشگاه، به افزایش اعتماد مشتریان جدید هم کمک می کند؛ زیرا در این سامانه امکان مشاهده نمونه کارها و نظرات مشتریان قبلی وجود دارد.

جذب مشتری بیشتر با مدیریت زمان

4. کمک گرفتن از انواع روشهای تبلیغات

تجربه نشان داده است که استفاده از شیوه‎ های تبلیغاتی سنتی هنوز هم برای آرایشگاه ها مفید است. تبلیغات محلی مثل پخش کردن تراکت، بیلبوردهای تبلیغاتی و یا شرکت در جشنواره ها یکی از مناسب ترین ایده های جذب مشتری برای آرایشگاه است. در ادامه انواع روش های تبلیغاتی سنتی که می توانید از آن ها استفاده کنید را همراه با توضیح در جدول زیر به صورت خلاصه آورده ایم:

ایده تبلیغاتی

توضیح

ایجاد جشنواره های تخفیف ویژه

ارائه تخفیف های ویژه به مشتریان ترغیب کننده است و افراد بیشتری را به آرایشگاه شما جذب می کند.

ایجاد محتوای آموزشی

ایجاد محتوای مفید و آموزشی درباره موضوعات مرتبط با زیبایی و آرایش در وب سایت یا رسانه های اجتماعی، مشتریان را به آرایشگاه شما جذب می کند. C، E است.

تبلیغات محلی

تبلیغات در مناطق محلی مثل اعلانات در مراکز خرید می تواند به شما کمک کند تا مشتریان محلی را جذب کنید.

تبلیغات پیامکی

با استفاده از این روش می توانید به افراد زیادی بر اساس سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی پیامک ارسال کنید و آن ها ر ا به مشتریان جدید تبدیل کنید.

برگزاری و شرکت در همایش ها و رویدادهای زیبایی و آرایشی

برگزاری و شرکت در همایش ها و رویدادهای زیبایی و آرایشی به شما امکان می دهد که مشتریان جدید را به صورت مستقیم جذب کنید. A است.

5. استفاده از تجربیات و همکاری با آرایشگرهای موفق

میتوانید به برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با آرایشگرهای موفق به عنوان ایده جذب مشتری برای آرایشگاه نگاه کنید. اگر این کار را انجام دهید، با یک تیر دو نشان زده اید، اولا میتوانید از طریق گفتگو با آنان از تجربیات آنها استفاده کنید، نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسید و بدانید موانع سر راهشان برای موفقیت چه بوده و پیشبرد کدام استراتژی آنها را فردی موفق ساخته است.

دوما اگر با آرایشگران موفقی که مشتری های زیادی دارند ارتباط خوبی داشته باشید، آنها دیگر به چشم یک رقیب تازه به شما نگاه نمی کنند و شما را همکار جدید خود میدانند.

در این صورت، بخشی از خدمات سالن شما را به مشتری های خود معرفی می کنند و چرخه تعاملی میان آرایشگاه شما و همکارانتان به وجود می آید.

6. شرکت در دوره های بیزینس کوچینگ

طبق آمار، زمانی که کسب و کارها در دوره های بیزینس کوچینگ شرکت می کنند، می توانند تا 25 درصد درآمد خود را افزایش دهند.

بیزینس کوچینگ یک ارتباط دو طرفه میان صاحب کسب و کار و مربی بیزینس ایجاد می کند و این ایده جذب مشتری در آرایشگاه باعث می شود که سالن زیبایی شما به درستی در راستای اهداف خود گسترش پیدا کند و روش های جذب مشتری برای آرایشگاه را بیشتر بشناسید.

منتورهای کسب و کار به افرادی می گویند که تجربه و دانش قابل اعتمادی در حوزه مربوطه دارند. این افراد می توانند به شما توصیه های شخصی و معتبری ارائه دهند. این توصیه ها باعث افزایش اعتماد مشتریان به آرایشگاه شما و جذب مشتری بیشتر می شوند.

7. تقویت برند خود / برندسازی

برند معتبر و شناخته شده بهترین تضمین برای کیفیت است و اعتماد بیشتری را در مشتریان ایجاد می کند. عموما افراد تمایل دارند از برندهایی که می شناسند و به آن ها اعتماد دارند، خدمات آرایشگاهی دریافت کنند. همچنین، یک برند قوی می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند و باعث شود تا مشتریان قدیمی به شما وفادار باشند و آرایشگاه را با افتخار به یکدیگر معرفی کنند.

برند سازی برای جذب مشتری

8. داشتن بیزینس پلن و نقشه راه

بیزینس پلن به شما کمک می کند تا بازار هدف خود را شناسایی کنید، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تعیین کرده و با شناخت دقیق نیازهای مشتری، استراتژی مناسب خود را در جهت جذب حداکثری مشتری مشخص کنید.

داشتن یک نقشه راه برای آرایشگاه، این امکان را فراهم می کند تا با بررسی رقبای خود، نقاط قوت و ضعف سالن خود را شناسایی کنیم و پلنی در جهت بهبود آنها داشته باشیم.

به همین دلیل می توان گفت ایجاد یک نقشه راه برای کسب و کار آرایشگری، جزء اساسی ترین اقدامات در جهت جذب مشتری در آرایشگاه بشمار می رود و برگ برنده شما در این نوع کسب و کار است.

9. بکارگیری سیستم های مدیریت ارتباط یا مشتری (CRM)

استراتژی راضی نگه داشتن مشتریان قبلی و تبدیل آن ها به مشتری دائمی را می توانید به کمک سیستمی به نام CRM انجام دهید. این سیستم با جمع آوری و مدیریت شماره مشتریان، به شما کمک می کند روابط خود با مشتریانی که به شما مراجعه کرده اند، بهبود ببخشید.

می توانید به وسیله این سیستم بهترین مشتریان را بر اساس تعداد مراجعه، پرداخت ها و غیره شناسایی کنید و برای جلب رضایت بیشتر آن ها بکوشید.

10. برگزاری مسابقات آنلاین

با استفاده از روش های تبلیغات مدرن و دیجیتال کارکتینگ می توانید مسابقاتی را طراحی کنید که در جلب توجه مشتریان بسیار موثر است. نیازی نیست برای جایزه، مبالغ سنگینی را در نظر بگیرید، حتی یک کوپن تخفیف استفاده از خدمات زیبایی سالن شما ترغیب کننده است.

برگزاری مسابقات آنلاین سالن زیبایی

11. ارائه جلسات مشاوره پوست و مو

همه بانوان دوست دارند جوان بمانند و چین و چروک ها دیرتر مهمان پوستشان شود. برگزاری جلسات رایگان مشاوره پوست و مو توجه بسیاری از مشتریان را به شما جلب کرده و به جذب مشتریان جدید کمک می کند؛ زیرا مردم از خدمات و محصولات کسانی بیشتر استفاده می کنند که بیشتر به آن ها اعتماد دارند و جلسات راهنمایی رایگان نیز، اعتماد مردم را به شما بیشتر می کند.

12. تبلیغات محلی

همانطور که در مقاله تفاوت تبلیغات سنتی و انواع تبلیغات مدرن در آرایشگاه گفتیم، تبلیغات سنتی و محلی تاثیر فوق العاده ای در ذهن مشتریان می گذارند و با اینکار مردم شما را بیشتر دوست خواهند داشت! اگر این کار را هوشمندانه انجام دهید، مشتریان حتی، روی آرایشگاه شما تعصب هم پیدا می کنند. به طور مثال، زمانی آرایشگاه مریم خدایی تمامی بیلبوردهای پمپ بنزین مرکز تهران را تسخیر کرده بود! با این کار باعث شده بود که مردم با انجام کارهای روزانه مثل بنزین زدن به یاد آرایشگاه مریم خدایی بیفتند.

نتیجه گیری

افزایش درآمد و موفقیت یک آرایشگاه به جذب مشتریان جدید، گره خورده است. اگر شما نتوانید، اعتماد افراد را به دست آورید، نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد را به مشتری تبدیل کنید.

داشتن چند ایده جذب مشتری در آرایشگاه می تواند به شما کمک کند تا مشتریان جدید و وفادار بیشتری به دست بیاورید و درآمد خود را افزایش دهید.

شما تا چه اندازه از این ایده ها در جهت افزایش دادن تعداد مشتری های خود استفاده کرده اید؟ کدام تکنیک بیشتر برای شما سودبخش بوده؟ نظرات خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول راجب ایده های جذب مشتری در آرایشگاه

1. چگونه مهارت های آرایشگران را بهبود بخشیم؟

برگزاری دوره های آموزشی مداوم و ارتقاء مهارت های آرایشگران بهترین راه برای بهبود کیفیت خدمات و جذب مشتریان است.

2. چگونه از دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری استفاده کنیم؟

ساخت وبسایت، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و حضور فعال در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اقدامات موثری برای جلب توجه مشتریان اینترنتی هستند.

3. چطور از سامانه های رزرو نوبت اینترنتی برای آرایشگاه استفاده کنیم؟

ثبت نام در اپلیکیشن های رزرو نوبت اینترنتی مانند زیبر، به مشتریان امکان مشاهده سرویس ها، نظرات مشتریان و گرفتن نوبت به صورت آنلاین را می دهد.

4. چه راهکارهای تبلیغاتی سنتی برای آرایشگاه ها موثر هستند؟

تخفیفات ویژه، ایجاد محتوای آموزشی مرتبط با زیبایی، تبلیغات محلی، تبلیغات پیامکی و شرکت در رویدادها و جشنواره های زیبایی به عنوان راهکارهای تبلیغاتی موثر برای جلب مشتریان در آرایشگاه ها مطرح هستند.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *