خانه/ سبک زندگی / خاصیت فوق العاده آب برنج برای پوست | زیبر

خاصیت فوق العاده آب برنج برای پوست | زیبر

آخرین به روز رسانی ۱ آذر ۱۴۰۲ 0

آیا می دانستید، برنج حاوی تمامی ویتامین های لازم برای سلامت و زیبایی پوست است؟ ژاپنی ها بیش از ده هزار سال است که از آب برنج برای پوست و موی خود استفاده می کنند. شما هم می توانید در کنار میل کردن این ماده غذایی فوق العاده با استفاده از آب برنج برای خود ماسک صورت درست کنید و از خواص آن بهره مند گردید. در این مقاله کنار ما بمانید تا تمامی فواید آب برنج برای پوست را به شما بگوییم و طرز تهیه چند ماسک صورت عالی با آب برنج را به شما آموزش دهیم.

معرفی خواص آب برنج برای لک صورت

اگر دوست دارید که برای همیشه از شر مصرف کرم های لایه بردار و روشن کننده خلاص شوید، از آب برنج استفاده کنید! استفاده از این ماده هزینه چندانی ندارد، برای همه در دسترس است و برای درمان لک های صورت بسیار عالی عمل می کند.

به منظور بهره مند شدن از آب برنج برای پوست و کاهش لک های صورت می توانید از این ماده مغذی به عنوان تونر استفاده کنید. کافی است کمی از آب برنج را هنگام آبکش کردن برنج، بردارید و شب هنگام بعد از شستشوی صورت آن را به پوست صورت خود بمالید. البته می توانید با آب برنج، ماسک صورت هم درست کنید که در بخش های بعدی همین مقاله به این موضوع هم می پردازیم.

همچنین بخوانید: موثرترین روشهای مراقبتی پوست

آب برنج برای سفیدی پوست

یکی از خواص شگفت انگیز آب برنج برای پوست خاصیت روشن کنندگی آن است. آب برنج سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مفید برای پوست است که ضمن جلوگیری از پیری زودرس آن، باعث سفیدتر و شفا ف تر شدن پوست صورت هم می شود.

البته برنج رنگدانه اصلی پوست را تغییر نمی دهد، اما اگر به دلیل آلودگی هوا، کبد چرب و یا تابش بیش از حد اشعه خورشید پوست شما تیره شده باشد، می توانید از خواص آب برنج برای پوست کمک بگیرید.

گفتنی است که برای سفید کردن پوست، آرد برنج هم مفید است. آرد برنج به آبرسانی بیشتر پوست شما هم کمک می کند و در درمان آفتاب سوختگی هم می تواند موثر باشد. در بخش بعدی طرز تهیه چند نوع ماسک آب برنج برای پوست صورت را به شما آموزش می دهیم.

ماسک آب برنج برای پوست

طرز تهیه ماسک آب برنج برای پوست

می توانید با استفاده از آب برنج ماسک های مختلفی بسازید و پوست صورتتان را با آن تغذیه کنید. این ماسک ها خاصیت جادویی دارند و باعث نرم، لطیف و مرطوب شدن پوست هم می شوند. برنج حاوی ویتامین های گروه ب، ویتامین E و آنتی اکسیدان های ضروری بدن است که می تواند ظهور علائم پیری را به تعویق بیندازد و به ترمیم سلول های پوست کمک کند.

الف) ماسک ژاپنی آب برنج، شیر و عسل

این ماسک به جز آب برنج، عسل و شیر هم دارد؛ بنابراین غذای کاملی برای پوست محسوب می شود.

عسل مزایای بسیار زیادی برای پوست دارد و برای آب رسانی به آن عالی عمل است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی نیز دارد و همچنین شیر، برای کمرنگ شدن لکه ها و جوانسازی پوست کمک زیادی می کند.

برای تهیه این ماسک فوق العاده، کافی است سه قاشق چای خوری آب برنج، یک قاشق غذا خوری شیر و دو قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط کنید و با یک براش آن را روی صورت خود بزنید. برای این که ماسک جذب پوستتان شود، بیست دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ب) ماسک آب برنج برای پوست با موز

موز به بوتاکس طبیعی و فوری معروف است. اگر شما کمی موز روی چین و چروک های سطحی خود، بمالید و روبه روی آینه بایستید، معجزه را به چشم خواهید دید! موز، حاوی ویتامین های مغذی زیادی است و می تواند به کلاژن سازی پوست کمک کند.

حال، تصور کنید که خواص آب برنج هم به این خاصیت جادویی، اضافه شود، چه خواهد شد! برای تهیه ماسک آب برنج برای پوست با موز، کمی آب برنج پخته شده و یک قاشق موز له شده را با دو قطره آبلیمو مخلوط کرده و آن را به صورت خود بزنید. پس از بیست دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید و مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود را استفاده کنید.

ماسک صورت آب برنج و موز

آب برنج چند دقیقه باید روی پوست باقی بماند؟

اگر از آب برنج ماسک صورت تهیه می کنید، باید بعد از ۱۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه حتما آن را پاک کنید و صورت خود را با آب سرد بشویید. ممکن است گاهی پس از گذاشتن ماسک صورت، زمان از دستتان در برود و از زمان پاک کردن آن بگذرد. متاسفانه این موضوع نه تنها مفید نیست و خواص آب برنج برای پوست را بیشتر نمی کند، بلکه باعث می شود غدد سبوم فعالیت خود را از سر بگیرند و پوست چرب تر شده و یا حتی منافذ آن بسته شود. اگر فکر می کنید ممکن است زمان شستن ماسک را فراموش کنید، از ساعت زنگدار استفاده نمایید.

اگر از آب برنج خالی بدون تخمیر استفاده کنید می توانید آن را از شب تا صبح روی پوست خود نگه دارید.

معرفی خواص آب برنج برای پوست چرب

پوست چرب همیشه مشکل ایجاد می کند! از جوش های زیر پوستی بگیر تا براق شدن پوست و جذب دوده های هوا! خوشبختانه، آب برنج درمانی موثر برای تنظیم چربی پوست است و به شما کمک می کند تا چربی بیش از حد پوست خود را کاهش دهید.

دلیل اصلی آکنه صورت و جوش، وجود چربی بیش از حد روی پوست است؛ زیرا این چربی ها باعث می شوند که منافذ پوست بسته شود و پس از آن جوش های زیرپوستی و یا جوش های عفونی دردناک به وجود آید.

آیا آب برنج برای درمان جوش و آکنه موثر است؟

بله، اگر آب برنج را روی صورت خود اسپری کنید، چربی پوست شما تنظیم می شود و به مرور زمان از شر جوش ها و آکنه ها خلاص خواهید شد.

آب برنج برای پوست چرب

خواص آب برنج برای پوست خشک

آبرسانی به پوست صورت یکی از واجبات روتین پوستی است؛ زیرا در پوست خشک و یا دهیدراته به سرعت آسیب می بیند و دچار پیری زودرس می شود. یکی از بهترین ماسک ها برای آبرسانی، ماسک آب برنج برای پوست خشک است؛ زیرا آب برنج سرشار از ویتامین E است که می تواند رطوبت پوست را حفظ کرده و باعث استحکام آن شود. شما می توانید به دو صورت برای آبرسانی به پوست خشک با آب برنج ماسک تهیه کنید:

  • الف) آب برنج و شیر و آرد برنج: این مواد را مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آن را بشویید.
  • ب) آب برنج و روغن کنجد: برای این ماسک باید از آب برنج تخمیر شده استفاده کنید. در ابتدا، کمی صورت را با روغن کنجد ماساژ دهید و سپس آب برنج تخمیر شده را روی پوست قرار دهید. این ماسک را باید بعد از یک ربع بشویید و بعد از آن از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

همچنین می توانید مانند کره ای ها، آب برنج را به عنوان لوسیون روزانه استفاده کنید.

خواص آب برنج برای چاقی صورت

حتما شما هم شنیده اید که برنج چاق کننده است! البته، برنج به خودی خود کالری بسیار کمی دارد؛ اما از آن جایی که ما ایرانی ها آن را با روغن طبخ می کنیم، کالری آن افزایش می یابد. برنج با همه کم کالری بودنش باعث چاقی صورت هم می شود؛ بنابراین اگر به دنبال چاق تر شده صورت خود هستید می توانید از این ماده غذایی استفاده کنید.

آب برنجی که هر روز موقع آبکش کردن برنج توی سینک می ریزید، سرشار از انواع ویتامین های مفید و مواد مغذی است که برای پر شدن صورت بسیار عالی هستند. پس بهتر است از این به بعد، در دور ریختن آب برنج کمی محتاط باشید و آن را ذخیره کنید.

برای چاقی صورت با آب برنج، می توانید هم آب برنج را درست بعد از آب کش کردن آن بنوشید و هم از آب برنج تخمیر شده به عنوان لوسیون صورت استفاده نمایید.

البته باید در این خصوص به چند نکته زیر توجه کنید:

  • در آب برنج نمک نریخته باشید
  • برنج را حتما تمیز کرده باشید و حتی کوچکتری گرد و خاکی هم موقع پخت نداشته باشد
  • از برنج نو استفاده کرده باشید، برنج کهنه برای این کار مناسب نیست

علایم حساسیت به آب برنج

مضرات آب برنج برای پوست

درست است که برنج یک ماده مغذی طبیعی برای مراقبت از پوست محسوب می شود، اما استفاده زیاد از آن هم ضرر دارد. چرا که برنج حاوی آرسنیک است و ممکن است اگر بیش از حد روی پوست بماند، باعث ایجاد التهاب و قرمزی آن خواهد شد.

همچنین، اگر شما به صورت مداوم آب برنج بنوشید، غلظت بالای آرسنیک آن، ممکن است موجب ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی،فشار خون بالا، بیماری دیابت و چاقی شود. حتی ممکن است شخصی به آب برنج حساسیت پوستی داشته باشد، بنابراین اگر علائم زیر را مشاهده کردید، به سرعت استفاده آب برنج برای پوست را متوقف کنید:

  • خارش
  • قرمزی
  • خشک شدن پوست و پوسته پوستهشدن آن
  • ورم و التهاب

این موارد ممکن است به دلیل رشد زیاد مخمر در آب برنج هم به وجود بیایند.

نتیجه گیری

آب برنج برای پوست خواص بیشماری دارد که ما در این مقاله به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کردیم و امیدواریم که مطالعه آن برای شما مفید واقع شده باشد. اگر شما عزیزان سوالی در این خصوص داشتید و یا با ابهامی دراین متن مواجه شدید، می توانید در قسمت پیام ها آن را مطرح کنید تا به آن ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول راجب آب برنج برای پوست

الف) آیا آب برنج برای رفع چین و چروک خوب است؟

بله، آب برنج حاوی موادی است که کلاژن سازی را تحریک می کند و برای جوانسازی و رفع چین و چروک عالی است.

ب) آیا می توان از آب برنج به عنوان ماسک شبانه استفاده کرد؟

بله، اگر آب برنج بدون تخمیر را به عنوان لوسیون روی پوست زده باشید می توانید آن را شب هنگام، قبل از خواب استفاده کنید و آن را تا صبح روی پوست نگه دارید.

ج) چگونه از آب برنج برای پوست استفاده کنیم؟

این کار خیلی آسان است. یک پنبه را بردارید و آن را به آب برنج آغشته کنید و سپس روی پوست بمالید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *