خانه/ کسب و کار/ رازهای داشتن یک آرایشگاه موفق
رازهای داشتن یک آرایشگاه موفق

رازهای داشتن یک آرایشگاه موفق

آخرین به روز رسانی ۳ دی ۱۴۰۲ 0

فرض را بر این می گذاریم که شما یک آرایشگاه دارید و اکنون آماده اید که مشتریان خود را افزایش دهید. یا اینکه به فکر باز کردن یک سالن زیبایی هستید و از الان می خواهید برای جذب مشتری اقدام کنید. آیا راز موفقیت در کار آرایشگری را می دانید؟

راه های جذب مشتری آرایشگاه را چطور؟ در این مقاله تمامی ترفندها و راهکارهای کلیدی برای جذب مشتری بیشتر یا وفادار را به شما خواهیم گفت. اگر شما رازهای بیشتری برای موفقیت در کسب وکار آرایشگری دارید، با ما در بخش کامنت های زیبر به اشتراک بگذارید.

رازهایی که سالن های موفق آرایشگری برای جذب مشتری بیشتر یا نگه داشتن مشتری وفادار دارند را در این مقاله برملا خواهیم کرد.

17 راز موفقیت در سالن های زیبایی

چگونه آرایشگری موفق باشیم؟ با انجام یک سری از کارها به عنوان راز موفقیت در کار آرایشگری می توانید آرایشگاهی موفق در جذب مشتری و درآمد بالا داشته باشید. آرایشگاهی که برای آقایان طراحی و آماده می شود، با آرایشگاهی که برای خانم هاست، متفاوت خواهد بود. به این دلیل که خدمات ارائه شده به این دو گروه مشتری، متفاوت هستند. پس برای اینکه بتوانید یک سالن زیبایی موفق داشته باشید، ابتدا می بایست به این سؤالات جواب دهید.

  • شعار شما برای آرایشگاه و سالن زیبایی چیست؟
  • به جز اهداف مالی، چه اهدافی را در داشتن یک سالن زیبایی دنبال می کنید؟
  • جامعه هدف یا مشتری های شما جزو چه گروهی هستند؟
  • چه خدماتی در سالن زیبایی شما ارائه می شود؟
  • آیا قیمت های ارائه شده با میزان کیفیت خدمات مربوطه هماهنگ است؟
  • دلیل قیمت بالای خدمات ویژه شما چیست؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • چه مدارکی را برای سند حرفه ای بودن خود قابل عرضه به مشتری می دانید؟
  • پردرآمدترین رشته آرایشگری چیست و شما چه مهارت هایی در این زمینه دارید؟

راز موفقیت در سالن های زیبایی

با پاسخ به سؤال های بالا و دانستن این 17 راز موفقیت در کار آرایشگری می توانید یک سالن زیبایی موفق داشته باشید.

  • انتخاب مکان مناسب برای آرایشگاه
  • کسب تخصص های لازم
  • آموزش پرسنل و کارکنان مجموعه آرایشگاه
  • انتخاب پرسنلی خوش برخورد و مشتری مداری
  • نظرسنجی از مشتریان آرایشگاه
  • ارائه ی قیمت های منصفانه
  • ارائه خدمات جدید و باکیفیت و به روز
  • داشتن ظاهری آراسته و مناسب
  • فراهم کردن محیطی زیبا ضمن توجه به مسائل بهداشتی و نظافتی – نیاز به اضافه کردن محتوا
  • بهترین روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری در آرایشگاه ها
  • استفاده از سایت های نوبت دهی و آرایشگاهی

بیشتر بخوانید:

مدارک و هزینه تاسیس آرایشگاه زنانه

1. انتخاب مکان مناسب برای آرایشگاه

بر اساس قوانین و مقررات کسب جواز آرایشگاهی از طرف این صنف، باید فضای حداقلی در آن رعایت شده باشد. تمامی قوانینی که برای گرفتن جواز کسب وکار آرایشگاهی تعریف شده در افزایش مشتری شما تأثیرگذار هستند.

در ضمن، هر چه از خیابان های اصلی بیشتر فاصله داشته باشید، انرژی و هزینه بیشتری برای تبلیغات و معرفی سالن زیبایی خود باید انجام دهید. بنابراین سعی کنید در خیابان های اصلی یا حتی المقدور در خیابان های فرعی یا کوچه های پر رفت وآمد با دسترسی آسان، آرایشگاه خود را افتتاح کنید.

انتخاب مکان مناسب برای آرایشگاه

2. کسب تخصص های لازم

اولین و مهم ترین راز موفقیت در کار آرایشگری این است که در کار خود متخصص باشید. ارائه خدمات حرفه ای بیشتر از هر مورد دیگری باعث افزایش رضایت مشتری و در نتیجه آن جذب مشتری های جدید برای آرایشگاه می شود. می توانید به کسب تخصص های جدید هم فکر کنید.

3. آموزش پرسنل و کارکنان مجموعه آرایشگاه

حرفه ای بودن و داشتن تخصص، یکی از مهم ترین عوامل در جذب مشتری وفادار است. یک مشتری جدید زمانی که از کار زیبایی مورد نظرش راضی باشد، دوباره به مجموعه شما باز می گردد. بنابراین حتماً به سراغ پرسنل حرفه ای بروید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب بهترین آرایشگاه کودک

4. انتخاب پرسنلی خوش برخورد و مشتری مداری

افرادی را برای کار در مجموعه خود انتخاب کنید که مشتری مداری و خوش برخورد بودن را سرلوحه زندگی و کار خود قرار داده اند. منشی شما اولین فردی است که با مشتری در ارتباط است. رفتاری مؤدب، لبخند بر لب و گفتاری مهربان اصلی ترین سلاح های یک منشی برای گرفتن یک مشتری هستند. این خصوصیات را در دیگر پرسنل و البته خودتان تقویت کنید تا بتوانید مشتری های جدید را برای بار دوم و بیشتر به آرایشگاه خود بکشانید.

داشتن یک پرسونا یا شخصیت تبلیغاتی

5. نظرسنجی از مشتریان آرایشگاه

از مشتریان خود درباره خدماتی که دریافت کرده اند یا محیط و فضای آرایشگاه نظر بخواهید. نگذارید مشتری پس از اتمام کار زیبایی خود، بدون نظرسنجی آرایشگاه را ترک کند. از او راجع به میزان رضایتمندی از کار پرسنلتان، محیط آرایشگاه و رفتار کارکنان نظر و پیشنهاد بخواهید. در نهایت از این پیشنهادات برای بهبود کار خود استفاده کنید.

6. ارائه قیمت های منصفانه

راز موفقیت در کار آرایشگری، محبوبیت بین مشتریان است و این مهم با ارائه قیمت های منصفانه محقق می شود. حتی اگر حرفه ای ترین خدمات را انجام دهید؛ اما قیمت های شما بسیار بالا باشد، میان مشتریان محبوب نخواهید شد. البته، منظور ما این نیست که قیمت را بیش از اندازه پایین بیاورید؛ بلکه می گوییم قیمت ها را منصفانه تعیین کنید.

آموزش پرسنل و کارکنان مجموعه آرایشگاه

7. ارائه خدمات جدید و باکیفیت و به روز

جلب رضایت مشتری با ارائه خدماتی باکیفیت امکان پذیر است. سعی کنید بهترین کیفیت را برای خدمات زیبایی خود به نسبت دیگر رقبا ارائه دهید. از جدیدترین متدهای روز آرایشگاهی مطلع بوده و در مجموعه خود از آن ها رونمایی کنید. یکی از رازهای موفقیت در کار آرایشگری و داشتن یک سالن زیبایی موفق، پیشگام بودن در این حوزه است.

8. داشتن ظاهری آراسته و مناسب

شما به عنوان مدیر سالن زیبایی و یا حتی یک آرایشگر بایدهمیشه ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید. معمولا مشتری ها میزان صبر، حوصله و حتی مهارت شما را در نگاه اول با توجه به ظاهرتان قضاوت می کنند. فراموش نکنید که شما اکنون فردی کارشناس در حوزه آرایشگری و زیبایی به شمار می آیید و ظاهر خودتان اولین نشانه شماست.

بیشتر بخوانید:

ایمنی و بهداشت در آرایشگاه ها

9. فراهم کردن محیطی زیبا ضمن توجه به مسائل بهداشتی و نظافتی

داشتن محیطی زیبا و توجه به مسائل بهداشتی یکی دیگر از 16 راز موفقیت در کار آرایشگری است. همه افراد از قرار گرفتن در یک محیط زیبا و تمیز احساس راحتی و امنیت می کنند و یک آرایشگاه موفق قطعا به این موضوع توجه زیادی باید داشته باشد.

راز موفقیت در سالن های زیبایی

10. روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری در آرایشگاه ها

یک راز موفقیت در کار آرایشگری این است که کارهای مشخصی برای جذب مشتری در آرایشگاه وجود دارد که با انجام آن ها می توانید مطمئن شوید که مسیر درست را طی می کنید. توجه به کیفیت خدمات، امکانات رفاهی مجموعه، حرفه ای بودن کارکنان و تبلیغات به موقع از رازهای موفقیت در کار آرایشگری هستند.

11. حضور فعال در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام

به دنبال تبلیغات رایگان هستید؟ حضور خود را در شبکه های اجتماعی پررنگ کنید! یکی از راحت ترین، مناسب ترین و در دسترس ترین پلتفرم ها برای معرفی نمونه کارها، آرایشگرها و خدمات آرایشی شما، شبکه های اجتماعی هستند. اینستاگرام، لینکدین، کانال های تلگرامی یا واتس آپ، می توانند مکانی برای حضور شما باشند.

با حضور فعال در این شبکه های اجتماعی نام برند خود را بیشتر به دیگر افراد معرفی خواهید کرد. همچنین می توانید تعداد فالوورهای خود را افزایش داده و در نهایت با تبلیغات درست آن ها را به مشتری تبدیل کنید. برای تبدیل فالوور به مشتری جدید، باید از تکنیک های جذب مشتری اینستاگرامی استفاده کنید. تکنیک هایی مانند اطلاع رسانی از تخفیف های مجموعه آرایشگری، گذاشتن مسابقه و جایزه اینستاگرامی و از این قبیل کارها می تواند بسیار مفید باشد. این مورد هم یک راز موفقیت در کار آرایشگری است که خیلی هم اهمیت دارد.

بهترین روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری در آرایشگاه‌ها

12. داشتن یک پرسونا یا شخصیت تبلیغاتی

بسیاری از آرایشگاه های معروف برای شناسایی، معرفی و تبلیغات خود به سراغ سوپراستارها می روند. اگر محدودیت بودجه ندارید، می توانید یک بازیگر یا خواننده مشهور را به عنوان چهره تبلیغاتی خود معرفی کنید. با استفاده از این روش، شما به جامعه بزرگی از طرفداران آن بازیگر مرتبط می شوید و می توانید کار تبلیغات خود را هدفمند پیش ببرید.

حتی می توانید از زندگینامه آرایشگران موفق در کار خود الهام بگیرید.

13. داشتن سایت از رازهای موفقیت در کار آرایشگری

از رازهای موفقیت در کار آرایشگری داشتن یک سایت با طراحی مناسب است. در سایت آرایشگاهی خود می توانید تمامی خدمات ارائه شده در سالنتان را به کاربران و مشتریانتان معرفی کنید. می توانید مدارک و جوایزی که دریافت کرده اید را به مخاطبان خود نشان دهید. همچنین شماره تماس، آدرس و لوکیشن خود را برای دسترسی مشتری در سایت بگذارید. به خاطر داشته باشید که به روز بودن اطلاعات درون سایت به بهتر شناساندن شما به مشتریان احتمالی کمک بزرگی می کند. پس حتماً سایت خود را با مقالات آرایشی یا تغییرات جدید مجموعه تان به روز کنید.

14. داشتن وبلاگ برای گفتگو با مشتری

می توانید درون سایت خود، قسمتی را به وبلاگ یا مجله و یا حتی فرومی و انجمن اختصاص دهید و از مشتریان احتمالی بخواهید سؤالاتشان را در آنجا بپرسند. با پاسخ دادن به سؤالات کاربران سایت خود، حرفه ای بودن، قابل اعتماد بودن و صمیمی بودن خود را نشان می دهید و با این روش می توانید کاربران را به مشتری جدید یا حتی مشتری وفادار تبدیل کنید.

15. استفاده از بنر آرایشگاهی مناسب در سردر

از تبلیغات در محیط خود غافل نشوید! یکی از مهم ترین سرمایه های شما برای تبلیغات، بنر سردر ورودی شماست. شما با طراحی مناسب درب ورودی و بنری عالی می توانید افراد رهگذر را به مشتری جدید تبدیل کنید.

16. بالا بردن اعتماد به نفس مشتری

از ویژگی های یک آرایشگر موفق برخورد مناسب با مشتری به گونه ای است که پس از ارائه خدمات زیبایی، اعتماد به نفس مشتری بالا برود. این کار یک تبلیغ فردی برای کار شما بوده و می توانید با همان یک فرد، هرمی از مشتریان رضایتمند بسازید. در واقع مشتری راضی از کار شما در پیش خانواده و دوستان خود تعریف خواهد کرد و به این صورت، شما شبکه سازی انجام داده اید. شبکه ای که از اولین مشتری رضایتمند شما تشکیل شده است و مشتری های جدیدی برایتان به دنبال خواهد داشت.

موفقیت در کار آرایشگری با ارائه قیمت‌های منصفانه

17. استفاده از سایت های نوبت دهی و آرایشگاهی

سایت ها یا اپلیکیشن های مختلفی هستند که می توانید به عنوان سالن زیبایی و آرایشگاه در آن ها ثبت نام کرده و وارد بازار رزرو آنلاین وقت آرایشگاهی شوید. با حضور در این سایت ها و با پرداخت هزینه ای بسیار اندک، از بی نهایت امکانات جدید برخوردار خواهید شد. راجع به این موضوع در یک تیتر جداگانه، مفصل خواهید خواند.

مهم ترین راز موفقیت در کار آرایشگری را همگام شدن با تکنولوژی زمانه باید شمرد. اینترنت و سامانه های رزرو نوبت به شما کمک می کنند تا روش های جذب مشتری خود را به روز کنید. اپ نوبت دهی یکی از بهترین روش ها برای معرفی سالن زیبایی، معرفی خدمات خود، تبلیغات و دریافت رزرو نوبت است. شما با ثبت نام و ساخت پروفایل آرایشگاهی خود، خدمات آنلاین به مشتریان ارائه می دهید.

بیشتر بخوانید:

چرا باید از اپلیکیشن زیبر استفاده کنیم

مزیت های استفاده از اپ نوبت دهی

با عضویت در یک اپ رزرو نوبت آرایشگاه می توانید از امکانات زیر برخوردار شوید:

  1. دسترسی به جامعه بزرگ تری از مشتریان
  2. سیستم پنل مدیریتی آسان
  3. اطلاع رسانی اتوماتیک زمان نوبت به مشتری و آرایشگاه
  4. پرداخت آنلاین هزینه های خدمات زیبایی توسط مشتری
  5. دریافت بیعانه از مشتری برای رزرو نوبت
  6. امکان مقایسه قیمت و خدمات خود با دیگر رقبا
  7. امکان شناسایی رقبای خود در هر خدمات زیبایی
  8. امکان مدیریت پرسنل در سیستم پنل مدیریتی آرایشگاهی
  9. امکان دسترسی مشتری به تلفن، آدرس و لوکیشن آرایشگاه
  10. امکان مشاهده نظرات و پیشنهادات مشتریان راجع به خدمات ارائه شده در مرکز زیبایی

نتیجه گیری

حالا که 17 راز موفقیت در کار آرایشگری را می دانید، می توانید نام خود را در کنار برندهای معروف آرایشگری قرار دهید. تنها کافیست نکات گفته شده را رعایت کنید.

فراموش نکنید! ترفندهای موفقیت در کار آرایشگری خود را برای ما در کامنت بنویسید و منتور دیگر افراد باشید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *