خانه/ مراقبت از مو/ معرفی انواع ماسک موی سر برای تقویت
معرفی انواع ماسک مو

معرفی انواع ماسک موی سر برای تقویت

آخرین به روز رسانی ۲۹ آذر ۱۴۰۲ 0

آیا می دانستید که بهترین محصول برای نرمی و آبرسانی موها و حفظ سلامت آن استفاده از ماسک مو است؟ ماسک های مو، یک محصول مراقبتی حاوی روغن های مغذی و عصاره های گیاهی هستند که ساقه مو را تقویت کرده و مواد مغذی لازم را به ریشه آن ها می رسانند. اگر شما این محصولات را در روتین مراقبتی موهای خود قرار دهید، سلامت پوست سرتان را بهبود بخشیده و موهایتان را تقویت می کنند.

با توجه به فواید بی شمار ماسک مو، در این نوشتار از مجله زیبر، به معرفی انواع ماسک مو می پردازیم و هر نوع از آن را به صورت تخصصی بررسی می کنیم، همراه ما بمانید.

ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده

کراتینه کردن مو، یک روش درمانی است که برای رفع خشکی، وزی و فری موها انجام می شود. در این تکنیک، کراتین را که ساختار اصلی مو و ناخن است به ساقه مو اضافه می کنند. سولفات موجود در شامپو ها، مواد رنگ مو و ماسک های مو، دشمن اصلی کراتین است؛ بنابراین برای این که کراتین اضافه شده حفظ شود و همچنین در اثر حرارت دهی که در این فرایند اتفاق می افتد، آسیبی به موها وارد نشود، باید از محصولات مراقبتی بدون سولفات استفاده کنید.

برای موهای کراتینه شده، باید از ماسک هایی استفاده کنید که توانایی حفظ رطوبت مو را داشته باشند و از خشک شدن آنها جلوگیری کنند. همچنین، از آنجایی که موهای کراتینه شده معمولاً ضعیف و آسیب پذیر هستند، ماسک مو، باید ساختار مو را تقویت کند و آسیب های ناشی از فرآیند کراتینه را به حداقل برساند.

در ضمن، موهای کراتینه شده نیاز به تغذیه عمیق دارند؛ بنابراین ماسک موی این موها باید حاوی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز برای موهای سالم و قوی باشد.

 ماسک مو بدون سولفات

همچنین بخوانید: کراتینه مو چیست و چه مزایایی دارد؟

معرفی 4 مورد ماسک موی صاف کننده قوی

اگر موهای فر و یا حالت داری دارید و می خواهید آن ها را صاف و خوش حالت کنید، می توانید از ماسک موهای صاف کننده قوی کمک بگیرید. در ادامه همین بخش انواع ماسک مو مناسب برای لخت و صاف شدن موها، را معرفی می کنیم:

1. ماسک آرد برنج و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک، یک عدد سفید تخم مرغ، یک چهارم پیمانه شیر و پنج قاشق آرد برنج را مخلوط کنید و آن را یک ساعت قبل از حمام به موهای خود بزنید.

2. ماسک جو دو سر و روغن بادام

یک فنجان شیر را با ۴ قاشق غذاخوری جو دو سر آسیاب شده و دو قطره روغن بادام تلخ، ترکیب نمایید و آن را ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. توجه کنید که این ماسک را باید با آب سرد و شامپو بشویید.

3. ماسک مو ژلاتین و شیرنارگیل

ترکیب قوی شیرنارگیل و ژلاتین موها را عمیقا آب رسانی می کند. در معرفی انواع ماسک مو، می توانیم بگوییم این ماسک واقعا برای موهای شما معجزه می کند.

4. ماسک کشک، عسل و موز

کشک حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین های گروه B و ویتامین D است. این ماسک نه تنها برای لخت کردن مو، مناسب است؛ بلکه موخوره را نیز درمان می کند.

یک قاشق غذاخوری کشک و دو قاشق غذاخوری عسل را با دو عدد موز له شده مخلوط کرده و آن را روی موهای خود بگذارید، بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید.

ماسک مو برای موهای خشک

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز چیست؟

خشک و وز شدن ناراحت کننده ترین اتفاقی است که برای موها می افتد! موهای خشک و وز کدر و شکننده هستند و به راحتی هم شانه نخواهند شد. این نوع مو، نیاز به مراقبت فراوانی دارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم در باب معرفی انواع ماسک مو، چند نکته برای انتخاب بهترین ماسک برای موهای خشک و وز را به شما بگوییم.

توصیه ما به شما این است که ماسک مویی که در ادامه معرفی می کنیم را حداقل هفته ای یکبار استفاده کنید تا از آن نتیجه بگیرید.

برای موهای خشک و وز، می توان ماسک هایی را استفاده کرد که تغذیه عمیقی برای موها انجام دهند. در ادامه به معرفی انواع ماسک مو برای رفع خشکی و وزی موها می پردازیم:

  • ماسک مو ترکیب موزو روغن آرگان
  • ترکیب شیر، روغن زیتون و آلوئه ورا
  • ترکیب عسل و روغن زیتون

انواع ماسک مو برای موهای خشک

بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده چیست؟

عوامل زیادی وجود دارند که باعث آسیب رسیدن به ساقه مو می شوند. گاهی اوقات هم خود ما با عدم مراقبت از آن ها و استفاده از مواد دکلره و یا رنگ موهای قوی به موهای خود آسیب می زنیم. دلیل اصلی وارد شدن آسیب به موها، از بین رفتن کراتین داخل ساقه آن ها و نبود مواد مغذی برای ترمیم آن است. خوشبختانه می توان با استفاده از انواع ماسک مو، به طور موضعی این آسیب ها را ترمیم کرد و سلامت موها را به آن ها بازگرداند.

در این میان، ماسک های طبیعی بهترین انتخاب برای شما هستند به همین دلیل در ذیل هفت مورد از انواع ماسک مو برای موهای آسیب دیده را معرفی می کنیم:

  • زرده تخم مرغ و روغن زیتون
  • زرده تخم مرغ و روغن نارگیل
  • روغن نارگیل و عسل
  • عسل و سرکه سیب
  • روغن زیتون و آووکادو
  • سس مایونز و عسل و تخم مرغ
  • ماسک مو با ترکیب ماست، عسل، موز و روغن نارگیل و روغن آرگان

انواع ماسک مو برای رفع ریزش مو

ماسک مو برای رفع ریزش مو

نوبتی هم باشد، نوبت به معرفی انواع ماسک مو برای رفع مشکل ریزش موها و پرپشت تر شدن آن هاست. در این بخش بهترین ترکیب های خانگی برای توقف ریزش موها و رشد مجدد آن ها خواهیم گفت:

1. ماسک مو با روغن نارگیل و عسل

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق غذاخوری عسل.

طرز تهیه: روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا مایع شود و به همراه عسل در یک ظرف مخلوط کنید. ماسک را به طور یکنواخت بر روی موهای خشک و ریشه آن ها ماساژ دهید و به مدت 30 دقیقه برروی موها نگه دارید. سپس موها را با آب و شامپو بشویید.

خواص: روغن نارگیل مرطوب کننده است و به تقویت ریشه های مو کمک می کند، در حالی که عسل آنتی باکتریال و مرطوب کننده بوده و به روند رشد مو کمک می نماید.

2. ماسک موی آووکادو و روغن زیتون

مواد لازم: یک عدد آووکادو رسیده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون.

طرز تهیه: آووکادو را پوره کنید و با روغن زیتون در یک ظرف مخلوط نمایید تا یک ماسکی یکنواخت ساخته شود. این ترکیب را بر روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید و به مدت 30-45 دقیقه برروی موها نگه دارید.

خواص: آووکادو حاوی ویتامین ها و چربی های سالم است که باعث تغذیه موها شده و روغن زیتون نیز موها را نرم و لطیف کرده و به رشد مجدد مو کمک می کند.

ماسک مو برای نرم شدن مو

3. ماسک مو خانگی برای نرم شدن مو

مطمئن هستیم شما هم مانند باقی افراد موی خشک و بدون حالت را دوست ندارید! موهای خشک بیشتر از انواع دیگر مو آسیب می بینند و ظاهری کدر و پژمرده دارند. یکی از راه های بهبود خشکی موها، استفاده از انواع ماسک مو است. ماسک موهایی که می خواهیم در این بخش معرفی کنیم می توانند کوتیکول مو را تقویت کرده و از آن در برابر عوامل خارجی محافظت کنند.

این ترکیب های جادویی بهترین ماسک مو برای نرم کردن موها محسوب می شوند:

  • ماسک مو با تخم مرغ و موز: یک تخم مرغ و یک عدد موز را با هم مخلوط کنید تا یک پوره بسازید. ماسک را به طور یکنواخت روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید و بگذارید به مدت 30 دقیقه برروی آن ها بماند. سپس موها را با آب و شامپو بشویید.
  • ماسک مو با آلوئه ورا و عسل: 2 قاشق غذاخوری آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به طور یکنواخت روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید و به مدت 20-30 دقیقه برروی موها نگه دارید. سپس موها را با آب سرد آبکشی کنید.
  • روغن زیتون: یکی از روش های ساده و موثر برای نرم کردن موها استفاده از روغن زیتون است. می توانید مقداری از روغن زیتون را در دست گرم کنید و به طور یکنواخت روی موهای خراب یا خشک خود ماساژ دهید. سپس موها را با آب و شامپو بشویید.
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل همچنین موجب نرمی و لطافت موها می شود. می توانید مقداری از روغن نارگیل را در دست گرم کنید و به طور یکنواخت روی موها ماساژ دهید. بعد از 30-45 دقیقه، موها را شستشو دهید.

سخن پایانی

در این مقاله انواع ماسک مو را برای رفع مشکل موها به شما معرفی کردیم؛ اما توصیه می کنیم برای این که جنس موهای خود را بهتر بشناسید به متخصص مراجعه کنید. برای گرفتن نوبت از متخصص پوست و مو کافی است همین حالا اپلیکیشن زیبر را از بالای همین صفحه دانلود نمایید و به آسانی نوبت مشاوره خود را رزرو کنید.

همچنین، پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از ماسک های مویی که در این مقاله معرفی کردیم یک تست حساسیت روی منطقه کوچکی از پوست سر خود امتحان کنید تا از نداشتن آلرژی مطمئن شوید.

سوالات متداول راجب ماسک موی سر

1. ماسک مو خانگی برای پرپشت شدن مو کدام است؟

میزان پرپشتی مو، به ژنتیک شما بستگی دارد؛ اما می توانید با استفاده از ماسک های مغذی مثل ماسک سفیده تخم مرغ و روغن زیتون موهای خود را پرپشت تر کنید.

2. بهترین ماسک مو برای ریزش مو کدام است؟

برای پیشگیری از ریزش مو استفاده از ماسک هایی که حاوی پروتئین کراتین باشند و چربی کف سر را کنترل کنند، توصیه می شود.

3. بهترین ماسک مو برای موهای خشک داخل حمام چیست؟

در میان انواع ماسک مو، بهترین ماسک مو داخل حمام، برای رفع خشکی موها حاوی روغن های مغذی مثل روغن نارگیل و روغن آرگان و مواد پروتیینی مثل سفیده تخم مرغ است.

4. ماسک مو برای موهای خشک و رنگ شده کدام است؟

ماسک موی حاوی زرده تخم مرغ و روغن های مغذی هم موهای شما را نرم کرده و هم آسیب ساقه آن ها را ترمیم می کند.

منبع: garnierusa

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *