خانه/ اخبار تخصصی زیبایی/ جوانسازی پوست با سلول های بنیادی
جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

آخرین به روز رسانی ۹ دی ۱۴۰۲ 0

جوانسازی پوست با سلول های بنیادی خبر اول روزنامه های آمریکا شد!

به گزارش مجله cew، یک پزشک دانشمند ایرانی به کمک همکار خود موفق به کشف یک روش برای جوانسازی پوست با سلول های بنیادی شد. در واقع این دو دانشمند مشغول تحقیق بر روی بازسازی بافت در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بودند که ناگهان متوجه شدند، زخم برخی از این بیماران بسیار سریع ترمیم می شود.

دکتر عطا بهفر با مدرک دکترای پزشکی و فلسفه و همکار او دکتر آندره ترزیک، درباره اثر سلول های بنیادی پلاکت انسانی تحقیق می کردند که متوجه شدند، زخم بیمارانی که در این تحقیق حضور داشتند، بسیار سریع درمان می شود و پس از بررسی دریافتند که بدن در حضور این سلول های بنیادی، پیام هایی را به نام اگزوزوم به سلول های مختلف برای ترمیم و بازسازی خود می فرستد.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

دکتر بهفر از نتیجه سلول های بنیادی بسیار شگفت زده شده و از این روش به عنوان یک معجزه یاد کرده و پیشنهاد داد که از عصاره پلاکتی که از سلول های بنیادی به دست می آید برای بازسازی پوست استفاده شود.

دانشمند دیگری در همان آزمایشگاه، برای بررسی بیشتر، عصاره پلاکت را روی پوست دست خود مالید و با تعجب مشاهده کرد که اگزما، ترک های پوستی و خشکی پوست او به سرعت درمان شدند. از این رو، دکتر بهفر و همکارش تصمیم گرفتند از عصاره پلاکت در ساخت سرم های روتین پوستی استفاده کنند.

این عصاره پلاکت که از اگزوزوم های مشتق شده از پلاکت انسان تولید شده است، محصول یک کشف علمی بزرگ بوده که دکتر عطا بهفر خود را با افتخار صاحب امتیاز آن می داند. این دانشمند کشف علمی خود را به کمک خانم آلیسا لاسک، مدیر عامل شرکت ریون آستتیکس به محصولات قابل استفاده در روتین پوستی تبدیل کرد. اکنون سرم های پوست این شرکت به نام سرم اینتنس در بازار جهانی موجود هستند و قرار است به زودی سرمی مخصوص مو هم روانه بازار کند.

جوانسازی پوست با سلول های بنیادی پلاکت انسان

این سرم چقدر موثر است؟

ممکن است تصور کنید که همه سرم ها خاصیت یکسانی برای جوانسازی پوست دارند، اما اگزوزوم های مشتق شده از پلاکت انسانی، با زبان بدن انسان، سلول های خودمان را وادار به ترمیم خود می کنند! جوانسازی پوست با سلول های بنیادی مثل یک معجزه است، حسی مانند تولد دوباره!

یک مطالعه بالینی روی 56 بیمار با میانگین سن 54 سال در خصوص استفاده از سرم ترمیم کننده اینتنس انجام شد و میزان بهبودی در چین و چروک، روشنایی، یکنواختی رنگ و قرمزی پوست افراد اندازه گیری شد. یافته ها حاکی از این بودند کبهبود های قابل توجهی در کلیت سلامت پوست در شش هفته اول دیده شد که میزان بهبودی با کاهش قرمزی، چین و چروک و تولید ملانین مرتبط با سن هماهنگ بود. همچنین این محصول توسط بیماران به خوبی تحمل شد.

سرم پوستی

مکانیسم اثر جوانسازی پوست با سلول های بنیادی چگونه است؟

اگزوزوم های مشتق از پلاکت به فیبرهای کلاژن پوست متصل می شوند. این اگزوزوم ها به نواحی از پوست که آسیب دیده اند، هدایت می شوند و در سطح میکروسکوپی شروع به ترمیم این نواحی می کنند. این فرایند در سطح میکروسکوپی قابل مشاهده است و به این معناست که این اگزوزوم ها در سطح میکروسکوپی به ترمیم و بهبود آسیب ها و مشکلات پوستی می پردازند.

همچنین، این فرآیند منجر به بهبودی در کیفیت کلاژن و الاستین پوست می شود و آسیب های پوستی که با پیری همراه است را کاهش می دهد. این نتایج نشان دهنده این هستند، استفاده از سلول های بنیادی و اگزوزوم های مشتق شده از پلاکت به بهبود و بازسازی ساختارهای حیاتی پوست کمک کرده و تأثیر مثبتی در بهبود نشانه های پیری و آسیب های مرتبط با سن در پوست دارد..

سخن آخر

به گفته دکتر بهفر، این سرم پوستی که برای جوانسازی پوست با سلول های بنیادی تولید می شود تا دو سال در دمای اتاق ماندگاری دارد و به راحتی استفاده می شود.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *