خانه/ مراقبت از پوست / بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت
جوانسازی و سفتی پوست صورت

بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

آخرین به روز رسانی ۲۹ آذر ۱۴۰۲ 0

هر یک از ما حداقل یک بار وقتی به پوست صورت خود در آینه نگاه کرده ایم از خود پرسیده ایم، آیا وقت مناسب برای جوانسازی و سفتی پوست صورت برای ما فرا رسیده است؟ زیباترین پوست، پوستی است که از سلامت ایده آلی برخوردار باشد. جوانی شما تا وقتی حفظ خواهد شد که پوستی شفاف و بدون چروک داشته باشید. کیفیت پوست روی اعتماد به نفس و امید به زندگی نیز اثرگذار خواهد بود.

با ما در مجله زیبر همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت از روش های کلینیکی تا بهترین روش های خانگی برای جوانسازی و مراقبت از پوست و زمان مناسب برای انجام هر کدام از روش ها.

پوست جوان و پوست پیر

بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت چیست؟

بهترین روش های جوان سازی پوست صورت روش های کلینیکی هستند که نه تنها جوانی را برای پوست شما به ارمغان می آورند بلکه از ماندگاری مناسبی نیز برخوردار هستند. در ادامه با برخی از مطرح ترین روش ها آشنا خواهیم شد. این روش ها نیازمند مراجعه به کلینیک و انجام جراحی سرپایی هستند.

  • هایفوتراپی
  • میکرودرم ابریژن
  • هیدرودرم ابریژن
  • لیزر فرکشنال
  • تزریق بوتاکس
  • پی آر پی
  • تزریق ژل
  • میکرونیدلینگ
  • تزریق چربی
  • لیفت با نخ PDO

انواع روشهای کلینیکی جوان سازی پوست

1. جوانسازی و سفتی پوست با هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی غیر تهاجمی برای ترمیم سلول های مرده پوست است که برای تحریک پوست در تولید کلاژن و آبرسانی به پوست از امواج اولتراساوند بهره می گیرد و از این طریق باعث جوانسازی و سفتی پوست صورت خواهد شد.

2. جوانسازی و سفتی پوست با میکرودرم ابریژن

پیشتر در این مطلب از مجله زیبر به فواید میکرودرم ابریژن برای پوست پرداخته ایم. در میکرودرم ابریژن با کمک دستگاه در روشی کم تهاجمی از پوست شما لایه برداری خواهد شد.

3. جوانسازی صورت با هیدرودرم ابریژن

در این روش، با ماساژ پوست به وسیله دستگاهی مخصوص پوست در تماس با مواد حاوی آنتی اکسیدان قرار گرفته و لایه بالایی پوست برداشته می شود. جوانسازی با هیدرودرم ابریژن برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، چین وچروک، پوست خشک و آفتاب سوختگی بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید:

استفاده از پلاسماجت برای جوانسازی صورت

4. جوان سازی پوست صورت با لیزر فرکشنال

با استفاده از پرتوهای لیزر، لایه های خارجی پوست از بین رفته و صورت دوباره برای کلاژن سازی آماده می شود. لیزر درمانی برای سفتی پوست و کاهش چین وچروک یا لکه های پوستی بهترین گزینه است. از این درمان برای اطراف چشم استفاده نمی شود.

5. جوان شدن پوست با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس نتیجه ای سریع برای جلوگیری از افتادگی پوست به همراه دارد. سریع ترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت بوتاکس است، چراکه بعد از یک جلسه تزریق، تغییر در خطوط پیشانی یا صورت شما محسوس خواهد بود. اثرات این روش، برای چند ماه روی صورت باقی خواهند ماند.

بوتاکس برای جوانسازی و سفت شدن پوست

6. جوانی پوست با پی آر پی

در درمان PRP با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به پوست، باعث پاسخ طبیعی بدن به آن و تولید دوباره کلاژن می شوند. با افزایش کلاژن، چین وچروک ها یا افتادگی پوست کاهش یافته و کم کم پوست جوان می شود. از این روش برای روشن شدن و رفع چروک زیر چشم هم استفاده می شود.

7. جوانسازی صورت با تزریق ژل

هر چند از تزریق ژل، بیشتر برای حجم دهی لب یا گونه ها استفاده می شود اما این متد برای رفع چین وچروک و زیبایی پوست صورت و یا از بین بردن خط خنده هم بسیار مؤثر است. ژل به زیر پوست تزریق شده و باعث کشیدگی آن می شود. ماندگاری این روش در جوانسازی و سفتی پوست صورت تنها چند ماه است.

8. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

در این روش، ابتدا سطح پوست را بی حس کرده و بعد با کمک دستگاهی شامل هزاران سوزن به اندازه نانو، پوست صورت را تحریک کرده تا بتواند دوباره کلاژن سازی انجام دهد. پس از اتمام جلسه، پوست صورت، قرمز و کمی ملتهب می شود. همین التهاب باعث تولید دوباره کلاژن و جوانی پوست می شود. میکرونیدلینگ حداقل به دو جلسه در دو هفته پیاپی نیاز داشته و اثرات مثبت آن، پس از یک تا دو ماه خود را نشان می دهند. این روش برای از بین بردن خط لبخند و پیشانی مناسب است. پیشنهاد می شود برای از بین بردن کامل چین وچروک صورت، تعداد دفعات انجام این روش را افزایش دهید.

میکرونیدلینگ برای جوانسازی و شادابی پوست صورت

9. انواع روش های لیفتینگ صورت

لیفت صورت یکی از روش های همراه با جراحی برای جوانسازی و سفتی پوست صورت است. در این روش، پوست چروکیده را با نخ می کشند یا با تزریق چربی توپر و جوان نشان می دهند. این عمل جراحی بسیار ساده بوده و جزو عمل های سرپایی محسوب می شوند. افراد بالای 50 سال که پوستی افتاده دارند، می توانند از این روش ها استفاده کنند.

  • تزریق چربی
  • لیفت با نخ PDO
  • انواع روش جوانسازی پوست

انواع روش جوانسازی پوست

معایب

مزایا

مناسب ترین کاندیدا

هایفوتراپی

آسیب به بافت

کاهش غبغب

لیفت گردن

برطرف کردن جای زخم و موهای زائد و چین و چروک

میکرودرم ابریژن

احتمال حساسیت

کنترل چربی پوست

از بین رفتن کک و مک

هیدرودرم ابریژن

ورم و التهاب

بستن منافذ باز

آکنه، چین وچروک، پوست خشک و آفتاب سوختگی

لیزر فرکشنال

درد خفیف

برداشتن ضایعات پوستی

سفتی پوست و کاهش چین وچروک یا لکه های پوستی

بوتاکس

ماندگاری کم

بدون عوارض

خطوط پیشانی

پی آر پی

جای سوزن

از بین بردن جای جوش و زخم

روشن شدن و رفع چروک زیر چشم

تزریق ژل

کبودی و احتمال حساسیت

نتایج کاملأ طبیعی

رفع چین وچروک ها

میکرونیدلینگ

قرمزی و تورم

مقابله با پیری و ترک های پوست

از بین بردن خط لبخند و پیشانی

تزریق چربی

امکان جذب چربی

زمان نقاهت کوتاه

زاویه سازی صورت

لیفت با نخ PDO

امکان حساسیت به نخ

لیفت صورت

از بین بردن خطوط ریز

بهترین روش های خانگی برای جوانسازی و مراقبت از پوست چیست؟

پیشتر در مطلبی به نام کلاژن سازی پوست در خانه در مجله زیبر برای شما از زیر و بم روش های کلاژن سازی خانگی و جوانسازی پوست صورت در منزل گفته ایم. روش های خانگی اثراتی دیرهنگام اما دائمی به همراه دارند. برای بهره مند شدن از اثرات این اقدامات باید آن ها را در روتین روزانه خود جای دهید تا بتوانید از سرعت پیر شدن پوست بکاهید. بهترین روش خانگی جوانسازی و سفتی پوست صورت استفاده از روش های زیر است.

بیشتر بخوانید:

درمان چروک پوست با طب سنتی

  • محصولات مراقبتی تست شده
  • روتین پوستی با کرم های پوست
  • کرم های لایه برداری
  • مصرف ویتامین
  • ماسک های خانگی
  • استفاده از روغن های گیاهی
  • انواع ماسک های ورقه ای وارداتی

انواع روش‌های خانگی جوانسازی پوست

1. استفاده از محصولات مراقبتی تست شده

کرم ها و صابون های متنوعی هستند که جوانی و سفتی پوست صورت را تبلیغ می کنند. پس از سن 30 سالگی، رجوع به این کرم ها در بین خانم ها و آقایان متداول می شود اما بیشتر محققان حوزه آرایشی معتقدند بهترین سن استفاده از کرم های ضد پیری یا لیفتینگ صورت بالای ۳۵ است. استفاده از کرم برای سفت شدن پوست صورت از رایج ترین روش های خانگی محافظت از پوست است.

2. روتین پوستی با کرم های پوست

روتین استفاده از کرم های صورت یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از پیری زودرس و چین وچروک و جوانسازی و سفتی پوست صورت است. استفاده از این کرم ها و روتین مراقب پوستی از سنین پایین توصیه می شود. در روتین پوستی با کرم های صورت روتین مناسب عبارت است از:

  1. شستشوی صورت با صابون یا ژل شستشوی صورت
  2. استفاده از تونر برای پاک سازی عمیق پوست
  3. استفاده از سرم تغذیه کننده پوست
  4. استفاده از مرطوب کننده
  5. استفاده از ضد آفتاب
  6. استفاده از کرم های کلاژن ساز
  7. استفاده از کرم دور چشم
  8. استفاده از بالم لب حاوی SPF
  9. کرم های لایه برداری

برای جوانسازی و شادابی پوست صورت می توانید از کرم های لایه بردار استفاده کنید. پس از پاک سازی پوست با صابون یا تونر، مصرف کرم ها و ماسک های لایه بردار، سلول های مرده و لایه رویی پوست را برداشته و باعث شادابی آن می شود.

استفاده از کرم برای جوان سازی پوست

3. مصرف ویتامین و قرص

بهترین قرص ها برای شادابی پوست بدن، ویتامین ها هستند.

✔ ویتامین E

بهترین ویتامین برای سفت شدن پوست صورت با اثربخشی بالا، ویتامین E است. این ویتامین کلید داشتن پوستی شاداب است.

✔ ویتامین C

ویتامین سی، با خاصیت آنتی اکسیدانی خود باعث شادابی، جوانسازی و سفتی پوست می شود.

✔ ویتامین بی 6 و بی 3

گروه ویتامین های B حاوی نیاسین بوده و برای سفت شدن پوست صورت بسیار مفید هستند.

✔ ویتامین K در بدن

ویتامین کا عاملی برای گردش بهتر خون است و از تیرگی پوست به خصوص، در نواحی دور چشم جلوگیری می کند. این ویتامین نیز از مهم ترین ویتامین ها برای زیبایی پوست صورت به شمار می رود.

✔ مصرف امگا

امگا 3 یکی دیگر از مواد لازم برای جوانسازی و سفتی پوست صورت و بدن است. این ماده در غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو، صدف یا مغزیجاتی مانند گردو یافت می شود.

ویتامینهای جوانسازی پوست

4. انواع ماسک های صورت خانگی به شیوه سنتی

در ترکیب ساخت ماسک های خانگی برای پوستی خشک، به جای مایع آّب، می توان از شیر استفاده کرد و بهترینماسک برای سفت شدن پوست صورت خود را ساخت. پس از استفاده از ماسک های خانگی، از کرم مرطوب کننده یا برای نتیجه بهتر، از سرم های تقویت کننده و جوانسازی، روی پوست گذاشته شود. انواع ماسک های خانگی برای جوانسازی پوست صورت عبارتند از:

ماسک خاک رس

این خاک، خواص کلاژن سازی دارد و به جوانسازی و سفتی پوست صورت کمک می کند. 2 تا 3 قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق شیر یا آب یا گلاب مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. پس از 10 تا 15 دقیقه ماسک روی صورت خشک شده و می توان آن را از روی صورت پاک کرد.

  • تهیه ماسکی مانند مولتانی میتی هم شبیه به ماسک خاک رس است.
  • بمب کلاژن ساز: ماسک موز، روغن زیتون و عسل

هر سه ماده موز، زیتون و عسل با آنتی اکسیدان ها و ترکیبات قوی، عوامل مضر روی پوست را از بین می برند. تولید کلاژن و افزایش الاستیسیته نتیجه گذاشتن این ماسک خانگی برای مدت طولانی است. این سه ماده را با هم ترکیب کرده و برای نیم ساعت روی پوست بگذارید. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود!

استفاده از ماسک خانگی برای جوانسازی و سفتی پوست

ماسک سفیده تخم مرغ

بهترین ماده طبیعی برای سفت کردن پوست صورت، سفیده تخم مرغ است. هر شب، برای مدت یک ربع، سفیده تخم مرغ را روی صورت بگذارید و بعد بشویید. این ماسک همچنین تمامی چین وچروک ها یا ناهمواری های ایجاد شده به خاطر جوش یا زخم را از بین می برد. تنها پس از یک بار استفاده، تأثیر آن را در کشیدگی و سفت شدن پوست صورت حس خواهید کرد! برای نتیجه مطلوب در جوانسازی و سفتی پوست صورت بهتر است ۳۰ شب این روش را تکرار کنید.

همچنین ماسک دانه قهوه، ماسک ژل آلوئه ورا و بسیاری دیگر از ماسک ها هستند که روی جوانی پوست اثر مستقیم دارند.

5. انواع روغن ها برای سفت شدن پوست صورت

روغن های گیاهی با خواص نرم کنندگی، ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و سم زدایی به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند. روغن های نامبرده در زیر را می توان تهیه کرده و هر شب یا بعد از حمام روی صورت ماساژ داد.

  • روغن خردل
  • روغن بادام
  • روغن لیمو
  • روغن چوب صندل
  • روغن نارگیل
  • روغن رزماری
  • روغن ماهی
  • روغن زیتون
  • روغن گل یاس
  • روغن آووکادو

ماسک‌های ورقه‌ای جوانسازی پوست

6. انواع ماسک های ورقه ای کره ای، ژاپنی و چینی

برای راحتی در استفاده از ماسک ها، ماسک های ورقه ای اختراع شدند. برای رفع چین وچروک و سفت شدن پوست از این ماسک ها، استفاده دو بار در هفته توصیه می شود.

  • · ماسک ورقه ای آبرسان عسل بیوآکوا، آبرسان و شاداب کننده پوست
  • · ماسک ورقه ای جوان ساز اردک بیوآکوا، جوانساز پوست
  • · ماسک ورقه ای سفت کننده عسل بیسوتانگ، سفت کننده پوست
  • · ماسک ورقه ای نیاسینوم 25 گرمی بایزتون، سفت کننده پوست
  • · ماسک جلبک دریایی، کلاژن ساز و لیفت کننده پوست
  • · ماسک ورقه ای تغذیه کننده پرتقال بیسوتانگ، جوانساز پوست
  • · ماسک آبرسان انار قرمز ایمیجز، کلاژن ساز پوست
  • · ماسک ورقه ای ویتامین B بیوآکوا، لیفت کننده
  • · ماسک ورقه ای مرطوب کننده هیالورونیک اسید ایمیجز
  • · ماسک ورقه ای کلاژن گیلاس کوکوفرندز بیوآکوا، کاهش آثار پیری
  • · ماسک ورقه ای ضد پیری بلوبری بیوآکوا، معجزه گر پوست برای کاهش آثار پیری

در مجموع ماسک هایی که حاوی ویتامین سی، ویتامین E، عسل، جلبک دریایی، عصاره حلزون و آنتی اکسیدان ها هستند، برای رفع پیری پوست بهترین عملکرد را دارند.

7. یوگای صورت برای جوانسازی پوست

ورزش یوگا یکی از روش های رایگان اما با اثرات ماندگار برای جوانسازی و سفتی پوست صورت است. با این ورزش، فرآیند خون رسانی به زیر پوست بهبود یافته و نتیجه شادابی پوست را به همراه خواهد داشت؛ یوگای صورت باعث کشیدگی و تحریک عضلات صورت شده و گونه ها را نیز برجسته می کند. در صورت انجام یوگای صورت، نیم ساعت در هر روز و به مدت 6 ماه، اثرات آن روی ظاهر شما نمایان شده و برای مدت طولانی باقی خواهد ماند.

یوگای صورت برای جوانسازی پوست

8. جوان سازی پوست با تغذیه صحیح

تغذیه با مواد غذایی مناسب می تواند نقش مهمی در جوانسازی پوست صورت ایفا کند. بر اساس مقاله ای که در سایت planetnatura منتشر شده است.

مصرف میوه و سبزیجات سالم ترین راه برای جلوگیری از چین و چروک و تیرگی پوست وجوانسازی و سفتی پوست صورت است. تغذیه با مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها، آب کافی، چربی های سالم و سایر مواد مغذی ضروری بهترین روش مراقبت از پوست به شمار می روند. در این راستا مصرف مواد غذایی زیر توصیه می شود:

  • میوه ها و سبزیجاتی از قبیل: انار، هندوانه و مرکبات، آووکادو و بلوبری، هویج و کلم.
  • چای سبز
  • گردو
  • روغن زیتون
  • آب قلم
  • ماهی سالمون

جوان سازی پوست با تغذیه صحیح

چه عواملی باعث افتادگی پوست صورت می شود؟

یکی دیگر از راه های جوانسازی و سفتی پوست صورت به تعویق انداختن روند پیری پوست است. در این راستا ابتدا لازم است از عواملی که افتادگی پوست صورت را سرعت می بخشند آگاه شده و سپس از آن ها پرهیز کنیم. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • مصرف غذاهای چرب و شیرین
  • استعمال دخانیات
  • نوشیدن مشروبات الکلی
  • اشعه ماورا بنفش خورشید
  • آلودگی هوا
  • کم آبی بدن

بهترین سن برای انجام روش های جوانسازی پوست

از نشانه های پیری، پدید آمدن خط و چروک روی صورت، شل شدن پوست، کاهش تولید کلاژن و ایجاد لکه های زیاد روی پوست است. درمان های جوان سازی برای نگرانی های سطحی پوستی مانند چین وچروک، لکه های تیره، جای زخم و شلی پوست انجام می شوند. همگی این نگرانی ها مربوط به لایه های بالایی یا میانی درم هستند. اما بهترین سن برای انجام روش های جوانسازی و سفتی پوست صورت چه سنی است؟

از ۳۵ تا ۴۵ سالگی بهترین سن استفاده از این روش هاست. در صورتی که سیگار می کشید یا از رژیم غذایی نامناسبی استفاده می کنید ممکن است این سن برای شما کمتر باشد.

بیشتر بخوانید:

8 نوع خدمات پاکسازی پوست صورت

به طور کلی سن مناسب برای هر کدام از روش های کلینیکی جوانسازی پوست عبارتند از:

  • · هایفو: ۳۵ تا ۵۰ سال
  • · هیدرودرم ابریژن: ۱۲ تا ۶۵ سال
  • · میکرودرم ابریژن: ۲۰ تا ۶۵ سال
  • · لیزر فرکشنال: ۲۵ تا ۳۰ سال
  • · بوتاکس: بالای ۱۸ سال
  • · پی آر پی: بالای ۲۵ سال
  • · تزریق ژل: ۲۰ تا ۴۰ سال
  • · میکرونیدلینگ: بالای ۳۵ سال
  • · تزریق چربی: بالای ۱۸ سال
  • · لیفت با نخ PDO: ۳۰ تا ۵۰ سال

بهترین سن برای انجام روش های جوانسازی پوست

سوالات متداول مناسب روشهای جوانسازی پوست

1. آیا 20 ساله ها نیاز به جوانسازی پوست دارند؟

بله. در صورت تغذیه نامناسب یا مشکلات ژنتیکی پوستی.

2. سریع ترین راه جوانسازی پوست کدام است؟

بوتاکس و هایفوتراپی سریعترین راههای جوانسازی پوست هستند.

3. ارزانترین روش جوانسازی پوست صورت کدام است؟

ارزانترین روش جوانسازی بوتاکس است.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *