خانه/ ترفندهای زیبایی/ مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت
مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت

مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت

آخرین به روز رسانی ۲۶ دی ۱۴۰۲ 0

روشی برای لیفت صورت می شناسید که بدون کمترین عوارض پوست شما را به سنین جوانی بازگرداند؟ لیفت صورت با نخ روشی مدرن و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست و ترمیم آن است. مزایا لیفت صورت با نخ آن را به گزینه ای پرطرفدار بدل کرده است.

با ما در زیبر همراه باشید تا بعد از پاسخ به سوال نخ سیلوئت چیست از نحوه انجام لیفت صورت با نخ سیلوئت و کاربردهای آن در زیبایی، مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت و معایب و عوارض استفاده از آن آشنا شده و توصیه هایی برای قبل و بعد از انجام عمل فرا گیرید.

نخ سیلوئت چیست؟

نخ های Silhouette از ماده اولیه سازگار با محیط زیست به نام پلی دیوکسانون (PDO) ساخته می شوند. PDO قابل جذب است و سال هاست که در کاربردهای مختلف پزشکی از جمله جراحی به کار گرفته می شود. این نخ ها به دلیل طراحی منحصر به فرد خود که شامل عاج های ریزی در دو طرف آن هاست، بعد از قرار گرفتن در زیر پوست از طریق برش های کوچک باعث لیفت می شوند و بدون نیاز به نقاهت پوست شما را جوان می کنند و باعث بسیاری از مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت است.

همچنین بخوانید: بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

کلاژن سازی صورت با نخ سیلوئت

بعد از قرار گرفتن این نخ های جذبی زیر پوست و آغاز فرآیند جذب آن ها در پوست کلاژن سازی سرعت بخشیده می شود. بعد از فعال شدن فیبروبلاست توسط این نخ ها پوست تحریک به ساختن کلاژن می شود. کلاژن های ساخته شده در محل نخ ها به مرور زمان باعث محکم شدن پوست صورت و بالا رفتن آن و از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک ها و بروز مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت می شوند.

نحوه انجام لیفت صورت با نخ سیلوئت

لیفت صورت با نخ سیلوئت چگونه انجام می شود؟

برای بهره مندی از لیفت صورت با نخ سیلوئت بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید و از حرفه ای بودن پزشک خود مطمئن شوید. برای آشنایی با مراکز معتبر می توانید از اپلیکیشن زیبر کمک بگیرید. به طور کلی لیفت صورت با نخ سیلوئت در مراحل زیر انجام می شود:

  • مشاوره با پزشک برای عنوان کردن ترجیحات فردی زیبایی
  • نشانه گذاری مناطق مورد نیاز
  • ضد عفونی کردن نقاط انتخابی
  • بی حسی موضعی نقاط با تزریق لیدوکائین
  • تزریق نخ ها زیر پوست در جهات مختلف و بر اساس نشانه ها
  • تنظیم نخ ها در زیر پوست

بعد از انجام این مراحل کافی است به تماشای مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت بنشینید.

کاربردهای نخ سیلوئت در زیبایی

با توجه به اندک بودن عوارض این روش در مقایسه با سایر روش های جوانسازی و اثربخشی فوق العاده آن، در بسیاری از موارد ترمیمی صورت می توان از این متد بهره مند شد. چند مورد از این کارکردها را با هم مرور خواهیم کرد.

کاربردهای زیبایی نخ سیلوئت

1. لیفت صورت

از مهم ترین مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت می توان در راستای جوانسازی پوست کمک گرفت. مشکلات افتادگی پوست صورت، گردن و غبغب با این روش برطرف خواهد شد. نخ های سیلوئت پوست شما را لیفت کرده و با کلاژن سازی جوانی پوست شما را بازمی گردانند.

2. کانتورینگ خط فک

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت برای افرادی که به دنبال خط فک زاویه دار هستند از طریق لیفت با نخ سیلوئت به بهترین شکل امکان پذیر است. در این شیوه بنا به درخواست شما پزشک در نقاطی معین از فک نخ های سیلوئت را عبور داده و فرم ویژه ای به فک شما می دهد.

3. لیفت ابرو

استفاده از نخ سیلوئت برای لیفت و جوانسازی ابروها نیز گزینه مناسبی در رسیدن به این هدف پیش پای شما قرار می دهد.از دیگر مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت برای ابروها بالا بردن آن ها و باز کردن پشت پلک کسانی است که ابروهای پایین و پلک های کوتاهی دارند.

4. برجسته کردن گونه

به دلیل عوارض نامطلوب پروتز برای برجسته شدن گونه، این روزها استفاده از نخ سیلوئت برای افزایش حجم و خطوط گونه ها نیز رواج بسیاری یافته است. در این مدل برجسته سازی گونه شما با دشواری های ناشی از پروتز روبرو نبوده و این مهم ترین مزیت لیفت صورت با نخ است که با کمترین عوارض به شکل ایده آل گونه دست پیدا خواهید کرد.

5. از بین بردن چروک گردن

خطوط گردن سن شما را برملا خواهند کرد مگر آنکه از طریق لیفت با نخ سیلوئت برای رفع افتادگی و چروک های پوست گردن اقدام کرده باشید. در حالی که باقی روش های از بین بردن چروک گردن ممکن است با عوارض بسیاری همراه باشد استفاده از نخ سیلوئت برای این منظور بسیار آسان و بی دردسر خواهد بود.

6. محو کردن خطوط غم و خنده

یکی دیگر از مهم ترین مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت از بین بردن خطوط خنده و غم به بهترین شکل ممکن است. خطوط لبخند (Nasolabial) که به چین خوردگی های گوشه لب ها گفته می شود در اثر خنده ایجاد می شود و در نتیجه لیفت با نخ محو می شود. خط غم (Marionette) که از افتادگی پوست روی فک شکل می گیرد نیز در این لیفت با سفت شدن پوست برطرف خواهد شد.

کاندیدای مناسب استفاده از روش لیفت با نخ سیلوئت

به طور کلی فواید لیفت صورت با نخ برای افراد بالای ۴۰ سال بیشتر است، چراکه در این سنین پوست کم کم قوام خود را از دست داده و شروع به شل شدن می کند. اما برای هر کدام از اقدامات زیبایی قابل انجام با نخ سیلوئت می توان گزینه های مختلفی را در نظر گرفت. به خاطر داشته باشید که به طور کلی افراد غیر سیگاری و برخوردار از وضعیت سلامتی مطلوب بیشتر از باقی افراد از مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت بهره مند خواهند شد.

کارکرد نخ سیلوئت

کاندیدا

لیفت صورت

افراد بالای ۴۰ سال

لیفت ابرو

پشت پلک کوتاه و ابروی افتاده

کانتورینگ خط فک

فک گرد یا تیز

برجسته کردن گونه

گونه های افتاده یا کوچک

از بین بردن چروک گردن

افراد بالای ۶۰ سال

محو کردن خطوط غم و خنده

افراد بالای ۵۰ سال

ماندگاری روش لیفت با نخ سیلوئت در جوانسازی

در ادامه مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت می توان گفت که درست بعد از انجام لیفت با نخ تأثیرات آن را مشاهده خواهید کرد اما کلاژن سازی پوست در نتیجه اثرات نخ سیلوئت دو تا سه روز بعد از انجام لیفت آغاز شده و تا ۶ ماه ادامه دارد. به همین دلیل است که ماندگاری لیفت با نخ سیلوئت در حدود ۲ سال در نظر گرفته می شود.

این ماندگاری به عوامل مختلفی از قبیل ویژگی های فیزیکی فردی و ژنتیکی و قیمت نخ سیلوئت نیز بستگی دارد و برای قسمت های مختلف صورت و گردن ماندگاری متفاوتی خواهد داشت. به همین دلیل است که قیمت نخ سیلوئت امریکایی و سایر نخ های با کیفیت بیشتر از سایر انواع آن هاست.

مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت

برای این روش مزایای متنوعی از هزینه مناسب تا کم تهاجمی بودن می توان در نظر گرفت، مزایایی که برخی از آن ها را با هم مرور خواهیم کرد.

  • غیر جراحی بودن روش
  • اثربخشی فوری
  • کلاژن سازی
  • حداقل زمان نقاهت
  • حداقل زمان اجرا
  • ماندگاری بالا
  • ظاهری طبیعی
  • هزینه مناسب
  • انطباق پذیری روش

 قبل و بعد لیفت صورت با نخ سیلوئت

1. غیر جراحی بودن روش

لیفت با نخ سیلوئت جایگزین غیرجراحی لیفت صورت سنتی است که عوارض بسیاری را به همراه دارد. در این مدل از هزینه ها و دوره نقاهت جراحی و عوارض بیهوشی دور خواهید بود اما اثربخشی مشابهی را تجربه خواهید کرد.

2. اثربخشی فوری

لیفت صورت با نخ در کیلینیک درست بعد از انجام عمل اثراتی واضح روی صورت شما برجا می گذارد و این مزیت مهمی از مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت است. در عین حال که بعد از این اقدام نیاز به گذراندن دوره نقاهت و مراقبت خاصی نخواهید داشت می توانید از اثربخشی زودهنگام آن بهره مند شوید.

3. کلاژن سازی

نخ های Silhouette از مواد قابل جذبی ساخته شده اند که باعث تحریک تولید کلاژن در نواحی تحت درمان می شود. این تحریک کلاژن در طولانی مدت باعث استحکام پوست و آبرسانی آن خواهد شد.

4. حداقل زمان نقاهت

بعد از انجام این عمل زیبایی سرپایی شما می توانید زندگی روزمره خود را از سر بگیرید. دوره نقاهتی که در نتیجه درد و التهاب و کبودی در سایر متدها از یک هفته تا یک ماه متغیر است در این متد یک روز یا کمتر از آن خواهد بود.

5. حداقل زمان اجرا

برای اجرای این روش به ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان نیاز است. زمان کوتاه انجام این روش از مهم ترین مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت به شمار می رود.

6. ماندگاری بالا

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم ماندگاری ۶ ماه تا ۲ سال برای این متد و تداوم اثرات به مرور زمان آن را به یکی از محبوب ترین گزینه های لیفت و جواسنازی پوست بدل کرده است.

مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت

معایب و عوارض استفاده از نخ سیلوئت

در حالی که لیفت با نخ سیلوئت به طور کلی گزینه ای غیرجراحی و ایمن است و مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت آن را به گزینه ای موثر برای جوانسازی صورت بدل کرده است اما مثل همه روش های پزشکی، این اقدام نیز بدون معایب و عوارض بالقوه نیست. برخی ازاین معایب و عوارض احتمالی عبارتند از:

  • تورم و التهاب
  • عفونت
  • مرئی بودن نخ
  • عدم تقارن
  • فرورفتگی
  • واکنش آلرژیک

در صورت مشاهده این موارد عوارض لیفت صورت با نخ نیاز است که با متخصص تماس بگیرید:

  • ترشح در محل درمان (سیاه، قهوه ای، قرمز یا سبز)
  • تورم شدید بیش از ۴۸ ساعت
  • سردرد تکرار شونده
  • تب

توصیه های قبل و بعد انجام جوانسازی با نخ سیلوئت

این روش کم تهاجمی به شمار می رود و به همین دلیل به مراقبت زیادی نیاز نخواهد داشت اما انجام برخی موارد مراقبت بعد از لیفت با نخ و قبل از آن تجربه خوشایندتری را برای شما رقم خواهد زد و از احتمال ضعیف عفونت یا آلرژی خواهد کاست و مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت را برای شما افزایش خواهد داد.

توصیه های قبل از جوانسازی با نخ سیلوئت

توصیه های بعد از جوانسازی با نخ سیلوئت

۲۴ ساعت قبل از عمل آب بنوشید.

تا ۴۸ ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.

۴۸ ساعت قبل از عمل سیگار نکشید.

از ماساژ و ضربه به صورت خودداری کنید.

از یک هفته قبل مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید.

تا ۴۸ ساعت از فعالیت سنگین پرهیز کنید.

از ۳ هفته قبل عمل دیگری انجام ندهید.

تا ۴۸ ساعت از لوازم آرایش استفاده نکنید.

سخن آخر

بهره مندی از روش های جوانسازی و لیفت صورت به ترجیحات فردی و بودجه و نیازهای شما بستگی دارد و مشاوره با متخصصان امر کمکی بزرگ برای شما در این زمینه خواهد بود. برای آشنایی با مراکز و کلینیک های اطراف خود می توانید از اپلیکیشن زیبر کمک گرفته و بعد از شنیدن نظرات مراجعان درباره معایب و مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت نسبت به استفاده از این روش اقدام کنید.

سوالات متداول راجب مزایای لیفت صورت با نخ سیلوئت

1. تفاوت نخ کاک و سیلوئت چیست؟

نخ کاگ بر خلاف نخ سیلوئت فقط برای لیفت به کار می رود و خاصیت کلاژن سازی ندارد.

2. آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

خیر. لیفت صورت با نخ پس از بی حسی موضعی انجام می شود.

3. ریکاوری سریع تر پس از عمل لیفت با نخ سیلوئت چگونه ممکن است؟

با نوشیدن آب زیاد و مراقبت از پوست در برابر ضربه پس از انجام لیفت با نخ می توانید رویکاوری کوتاه تری داشته باشید.

4. بهترین برند نخ سیلوئت کدام است؟

سیلوئت سافت و PDO بهترین انواع نخ لیفت صورت هستند.

5. لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری لیفت صورت با نخ از ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است.

6. لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است؟

لیفت صورت با نخ برای افراد بالای ۴۰ سال مناسب است.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *