خانه/ مراقبت از مو/ روش های مراقبت از مو رنگ شده
روش های مراقبت از مو رنگ شده

روش های مراقبت از مو رنگ شده

آخرین به روز رسانی ۳۰ دی ۱۴۰۲ 0

رنگ مو یکی از اجزای جداناپذیر روتین های زیبایی مو به شمار می رود. در صورت مراقبت نامناسب، موهای شما بعد از چند بار رنگ زدن رطوبت و درخشندگی اولیه خود را از دست داده و به مرور زمان خواهد ریخت، اما راه های زیادی در راستای تضمین سلامتی موهای رنگ شده پیش پای شماست. با ما در زیبر همراه باشید تا با روتین ۱۰ مرحله ای مجله لورئال پاریس(لینک در منابع) برای مراقبت از مو رنگ شده آشنا شوید.

نحوه شستن مو بعد از رنگ كردن چگونه است؟

هرچه کمتر موهای خود را با شامپو بشویید، بیشتر از موهای خود مراقبت کرده اید. شستن زیاد مو نه تنها باعث از بین رفتن درخشندگی رنگ موی شما خواهد شد، بلکه رطوبت مناسب آن ها را نیز از بین خواهد برد. بعد از انجام رنگ مو نیز برای دستیابی به نتیجه بهتر تا ۳ روز از شستن موهای خود با شامپو خودداری کنید. بنابر این در پاسخ به سوال آیا بعد از رنگ مو شامپو بزنیم باید گفت که جهت مراقبت از مو رنگ شده تا می توانید در برابر شستن آن ها با شامپو مقاومت کنید.

نحوه شستن مو

بعد از رنگ مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟

بعد از ۳ روز می توانید موهای خود را با شامپوی مناسب موهای رنگ شده بشویید. توجه داشته باشید انتخاب شامپوی مناسب هر فرد به عوامل بسیاری از قبیل جنس مو، نحوه تغذیه و ترجیحات فردی بستگی دارد. ممکن است شامپویی که باعث تقویت و درخشندگی موهای شما می شود، در موهای فردی دیگر خشکی و ریزش به دنبال داشته باشد، به همین دلیل است که بعد از انتخاب برندی مطمئن باید از طریق تجربه به مناسب ترین شامپو در راستای مراقبت از مو رنگ شده خود برسید.

همچنین بخوانید: 14 نکته کلیدی مراقبت از مو

برای نرم شدن موهای رنگ شده چه کنیم؟

استفاده از ماسک مو یا نرم کننده مناسب در حمام از ضروریات موهای رنگ شده به شمار می رود. برخی استفاده از نرم کننده را عاملی در ریزش مو می دانند و استفاده از ماسک مو برای موهای رنگ شده را به جای آن توصیه می کنند. اگر به استفاده از نرم کننده عادت کرده اید و آن را باعث ریزش مو نمی دانید بهتر است به روش خود پایبند بمانید اما اگر بعد از استفاده از نرم کننده موهای شما شروع به ریزش می کنند، بهتر است به فکر مراقبت از مو رنگ شده باشید و موها را با ماسک مویی متناسب با موی خود نرم کنید.

ر نرم شدن مو

بهترین روش خشک کردن موهای رنگ شده چیست؟

مراقبت های بعد از حمام موهای رنگ شده نقشی مهم در درخشندگی و لطافت آن ها دارد. برای دستیابی به نتیجه مناسب تا جایی که می توانید موهای خود را با سشوار خشک نکنید. بهترین مراحل خشک کردن موها عبارتند از:

  • آب موها را با استفاده از حوله میکروفایبر بگیرید.
  • از خشک کردن خشن موها با حوله اجتناب کنید.
  • موها را رها کنید تا به صورت طبیعی خشک شوند.
  • بعد از خشک شدن موها آن ها را با شانه دندانه پهن شانه کنید.

مراقبت از مو رنگ شده به این ترتیب به نحوی مطلوب انجام می شود، اما خشک شدن خود به خودی مو، در نظر همه افراد به یک اندازه آسان نیست. در صورتی که برای خشک شدن موهای خود عجله داشته باشید یا با مشکلاتی نظیر سردردهای سینوسی دست و پنجه نرم کنید، به دنبال سریع ترین روش های خشک کردن مو هستید و به همین دلیل به سشوار روی خواهید آورد.

خشک کردن مو با سشوار

بهترین روش سشوار کشیدن موها چگونه است؟

  • برای دور بودن از آسیب های سشوار و سلامتی موهای رنگ شده بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید تا تجربه خوشایندی در مراقبت از مو رنگ شده و خشک کردن آن داشته باشید.
  • از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.
  • سشوار را در فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری موها نگه دارید.
  • دمای سشوار را روی متوسط تنظیم کنید.
  • خشک کردن موها را از ریشه شروع کنید.
  • از شانه های حالت دهنده چوبی استفاده کنید.
  • سشوار را یک جا نگه ندارید و متناوب حرکت دهید.
  • در آخر کار دمای سشوار را کاهش دهید و موهای خود را خنک کنید.

بهترین روش سشوار کشیدن

از موها در برابر ماوراء بنفش محافظت کنید!

تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید نه تنها درخشندگی موهای شما را از بین برده و رنگ آن را تغییر می دهد بلکه باعث خشکی مو و موخوره نیز خواهد شد. برای مراقبت از مو رنگ شده بهتر است از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید. در صورتی که قرار است مدت طولانی را در آفتاب سپری کنید، از موهای خود با کلاه محافظت کنید.استفاده از اسپری محافظ مو در روتین مراقبت از موهای رنگ شده از موهای شما در برابر آفتاب نیز محافظت خواهد کرد.

همچنین می توانید در این راستا از ماسک موهای بعد از حمام که حاوی SPF هستند استفاده کنید. همچنین استفاده از روغن هایی که در بالا ذکر شد در پوشاندن مو در مقابل اشعه ماوراء بنفش مفید خواهد بود.

روغن های تقویت مو

بهترین روغن برای تقویت موهای رنگ شده چیست؟

اگر در برنامه روتین مراقبت از موهای رنگ شده خود، برنامه ای جهت تقویت هفتگی موهای خود بگنجانید می توانید از کاهش آسیب های رنگ مو و حفظ لطافت موهای خود اطمینان حاصل کنید. مراقبت از مو رنگ شده در روش های خانگی متنوعی ممکن است. استفاده از روغن های مناسب جهت افزایش چربی مطلوب موها از محبوب ترین این روش هاست. چند مورد از این روغن ها که بهترین تأثیر را روی موهای شما خواهند داشت عبارتند از:

  1. روغن آرگان: آبرسانی و تغذیه مو
  2. روغن نارگیل: مرطوب کنندگی
  3. روغن جوجوبا: درخشندگی
  4. روغن زیتون: احیای مو و کاهش موخوره
  5. روغن بادام شیرین: تقویت و مراقبت از مو رنگ شده
  6. روغن هسته انگور: سلامت پوست کف سر
  7. روغن آووکادو: رطوبت عمقی مو
  8. روغن گل سرخ: ترمیم آسیب های مو
  9. روغن کرچک: کاهش موخوره

کارکرد روغن ها برای مراقبت از مو رنگ شده

نوع روغن

ویژگی ها

کارکرد

روغن آرگان

سرشار از آنتی اکسیدان

آبرسانی و تغذیه مو

روغن نارگیل

سرشار از اسیدهای چرب ضروری

مرطوب کنندگی

روغن جوجوبا

شباهت به روغن طبیعی مو

درخشندگی

روغن زیتون

سرشار از آنتی اکسیدان

احیای مو و کاهش موخوره

روغن بادام شیرین

منبع غنی ویتامین E

تقویت و مراقبت از موی رنگ شده

روغن هسته انگور

حاوی اسید لینولئیک

سلامت پوست کف سر

روغن آووکادو

سرشار از ویتامین های A، D و E

رطوبت عمقی مو

روغن گل سرخ

سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری

ترمیم آسیب های مو

روغن کرچک

غلظت و ترکیبات اسید ریسینولئیک

کاهش موخوره

برای نتیجه گیری بهتر از این روغن ها می توانید هفته ای یک بار قبل از هر حمام موهای خود را به هر کدام از موارد در دسترس آغشته کرده و نیم ساعت به حال خود رها کنید و بعد به حمام بروید و مراحل شستشو را دنبال کنید.

دو ماه یک بار موهای خود را نوک گیری کنید!

از بهترین روش های مراقبت از مو رنگ شده کوتاه کردن منظم موها به صورت ماهیانه است. این کار موخوره را از بین برده و از بروز احتمالی آن نیز جلوگیری خواهد کرد. سلامت و شادابی موهای شما با استفاده از روش نوک گیری منظم ماهیانه تضمین خواهد شد.

از مواد شیمیایی اجتناب کنید‍!

درست است که دستیابی به بهترین استایل مو، با قرار دادن آن در معرض حرارت زیاد سشوار و شانه های حالت دهنده و اسپری های حفظ حالت مو اجتناب ناپذیر است اما باید پذیرفت رسیدن به ایده آ ل ترین استایل مو در روزمره موهای شما را ظرف مدتی کوتاه از بین خواهد برد.

بهتر است مراقبت از مو رنگ شده را در اولویت قرار دهید. همچنین به یاد داشته باشید تماس با کلر، علاوه بر آسیب به مو رنگ آن را نیز تغییر خواهد داد. در صورتی که شنا در آب کلردار جز برنامه هفتگی شماست، محافظت از موها با کلاه شنا را نیز در نظر داشته باشید.

هیدراته بمانید و رژیم غذایی متعادلی در پیش گیرید!

شاید درک این نکته در نظر اول دشوار به نظر برسد که تغذیه مناسب کلید مراقبت ازموهاست. بله، سلامت مو از درون بدن شما آغاز می شود. به همین دلیل است که در راستای مراقبت های بعد از دکلره یا مراقبت از مو رنگ شده که موهای شما در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارند، باید تلاش کنید تغذیه ای مناسب شامل انواع ویتامین و مواد مغذی ضروری داشته باشید و با نوشیدن مقدار مناسب آب هیدراته بمانید.

جهت رنگساژ و تمدید رنگ ریشه مو در زمان مناسب اقدام کنید!

در آخرین قدم به یاد داشته باشید که موهای شما به صورت ماهیانه ۱.۲۵ سانتی متر رشد می کند. تمدید رنگ مو به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد اما هرچه دیرتر در این راستا اقدام کنید گامی مهم در مراقبت از مو رنگ شده خود برداشته اید.

در صورتی که از رنگ روشن استفاده کرده اید شاید بد نباشد مدل هایی شبیه به آمبره یا بالیاژ را تجربه کنید و خیلی زود دست به کار تمدید رنگ ریشه نشوید. اگر می خواهید در راستای پوشاندن موهای سفید خود از رنگ مو کمک گیرید ممکن است این زمان برای شما کوتاه تر باشد.

رژیم غذایی متعادل برای مو

نتیجه گیری

به خاطر داشته باشید استفاده از رنگ موهای بدون آمونیاک و گیاهی، مراقبت از مو رنگ شده را برای شما آسان خواهند کرد اما اگر رنگ های دلخواه خود را در میان آن ها نمی یابید و مجبور به استفاده از رنگ موی حاوی آمونیاک در رسیدن به رنگ مورد نظرتان هستید، بهتر است از میان برندهای معتبر خرید کنید. همچنین مراجعه به آرایشگاه های برتری که از مواد اولیه مرغوب استفاده می کنند، یکی از راه های اطمینان از پروسه مناسب رنگ موست. پیدا کردن این آرایشگاه ها در نزدیکی شما به کمک اپلیکیشن زیبر بسیار آسان خواهد بود.

سوالات متداول راجب روش های مراقبت از مو رنگ شده

برای درخشندگی موهای رنگ شده چکار کنم؟

از ماسک موی روغن نارگیل به صورت ماهیانه یا هفتگی استفاده کنید.

برای درمان خشکی موهای رنگ شده چه کنم؟

روغن بادام شیرین را روی موهای خود بگذارید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

روشهای خانگی مراقبت از مو رنگ شده کدام است؟

از روتین مناسب موی رنگ شده کمک بگیرید.

آیا بعد از رنگ مو شامپو بزنیم؟

در راستای مراقبت از مو تا ۷۲ ساعت بعد از رنگ مو از شامپو استفاده نکنید.

بعد از رنگ مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟

از شامپوی مناسب موی رنگ شده بسته به بودجه و ترجیحات فردی خود استفاده کنید.

درمان خشکی مو بعد از دکلره چیست؟

استفاده هفتگی از ماسک موی روغن ها و شستشوی مو با آب سرد از بهترین روش های از بین بردن خشکی مو بعد از دکلره است.

منابع: loreal-paris.co.uk

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *