خانه/ دانستنی پزشکی / دلایل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟
برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

دلایل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟

آخرین به روز رسانی ۸ بهمن ۱۴۰۲ 0

عمل ابدومینوپلاستی یکی از سخت ترین عمل های جراحی لاغری به شمار می رود. مراقبت های بعد از عمل تنها به دوران نقاهت محدود نخواهد شد. بعد از جوش خوردن زخم و آب شدن بخیه ها مراقبت ها همچنان ادامه خواهد داشت چرا که در غیر اینصورت خطر برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی سختی های شما را بی تأثیر خواهد کرد. با ما در زیبر همراه باشید تا با علت سفت شدن شکم بعد از عمل ابدو ، احتمال برگشت پذیری عمل و روش های پیشگیری از بازگشت شکم، دلایل و درمان ورم شکم بعد از عمل آشنا شوید.

علت سفت شدن شکم بعد از عمل ابدو چیست؟

انقباض های دردناک شکم پس از عمل نشانه خوبی نیست و نیاز به پیگیری علت و درمان خواهد داشت. چراکه برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی می تواند در نتیجه این تغییرات آسان تر اتفاق بیفتد. در صورت بروز این علامت بهتر است هرچه سریع تر با پزشک خود مشورت کنید اما سفت شدن شکم بعد از عمل به چه دلایلی اتفاق می افتد؟ با هم برخی از این دلایل را مرور خواهیم کرد.

علت سفت شدن شکم بعد از عمل ابدو

  • التهاب و عفونت
  • رعایت نکردن تمرینات
  • مشکلات ژنتیکی
  • تغییر در عملکرد معده

1. التهاب و عفونت

اصلی ترین دلیل انقباضات شکم بعد از عمل ابدو التهاب و عفونت ناشی از جراحی است. در صورتی که در مصرف آنتی بیوتیک ها دقت لازم را به خرج نداده باشید یا مراقبت های پس از عمل را به درستی به جا نیاورده باشید التهاب و عفونت شکم باعث آزار شما خواهد شد.

همچنین بخوانید: روشهای حذف چربی اضافه شکم بدون جراحی

2. رعایت نکردن تمرینات

بعد از عمل پزشک لیستی از تمرینات مناسب برایتان تجویز خواهد کرد. به یاد داشته باشید که اهمیت انجام این تمرینات در وقت مناسب درست به اندازه اهمیت مصرف آنتی بیوتیک ها خواهد بود. شاید در نگاه اول این تمرینات ساده به نظر برسند اما رعایت آن ها شما را از عوارض عمل دور نگه خواهد داشت.

دلایل برگشت شکم بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی

3. مشکلات ژنتیکی

در صورتی که با مشکلاتی اساسی نظیر دیابت یا مشکلات تیروئیدی مواجه باشید پزشک شما را از این عمل جراحی منع خواهد کرد اما در صورتی که این بیماری های ژنتیکی تحت کنترل باشند عمل برای شما بلامانع خواهد بود. هرچند که پس از عمل ممکن است عوارضی نظیر سفت شدن شکم باعث برهم خوردن آسایش شما شده و احتمال برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را برای شما افزایش دهند.

4. تغییر در عملکرد معده

به دلایلی واضح پس از عمل ابدو شما با وضعیت جدیدی برای سیستم گوارشی خود مواجه هستید. عملکرد معده و روده شما پس از این جراحی متفاوت از قبل خواهد بود. ممکن است هضم غذاها و میوه هایی که قبل از عمل برای شما آسان بوده پس از عمل با دشواری روبرو باشد. حالا که با برخی از مهم ترین دلایل بازگشت شکم پس از عمل ابدو آشنا شدید سراغ پاسخ به سوالات بعدی خواهیم رفت.

آیا عمل ابدومینوپالستی شکم برگشت دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که در صورت رعایت نکردن موارد منع و احتیاط، بازگشت شکم بعد از عمل ناگزیر برای شما اتفاق خواهد افتاد. با آگاه شدن از علت برگشت دوباره شکم بعد از عمل آبدومینوپلاستی می توانید جلوی این اتفاق را به موقع و با اقداماتی آسان گرفته و از اتلاف وقت، انرژی و هزینه خود پیشگیری کنید.

علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

بهتر است پیش از اقدام به عمل در مورد دلایل و راهکارهای برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی مطالعه کنید و زمینه را برای از بین بردن احتمالات فراهم آورید. این کار اضطراب پیش از عمل را برای شما کاهش خواهد داد و باعث می شود که با چشمی باز درباره روش مورد نظر خود تحقیق کرده و سپس انتخاب کنید.

علت بزرگ شدن شکم بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی

1. عدم رعایت رژیم های غذایی

از مهم ترین علت های بی نتیجه شدن عمل شما می توان به عدم رعایت رژیم غذایی مناسب اشاره کرد. پزشک بعد از عمل دستوراتی از بایدها و نبایدهای تغذیه ای به شما ارائه خواهد کرد. با رعایت این دستورات و مراعات تغذیه ای می توانید از ثبات نتیجه عمل خود مطمئن باشید اما عدم رعایت این نکات در مدت زمانی کوتاه برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را در پی خواهد داشت.

2. ترمیم ناقص عضلات

اهمیت تحقیق درباره پزشک متخصصی که برای عمل انتخاب می کنید در تضمین سلامتی شما و انجام حرفه ای عمل مشخص خواهد شد. در صورت ترمیم ناقص عضلات در هنگام عمل یا خطای ناشی از جراحی با دردسرهای بسیاری مواجه خواهید بود.

3. بالارفتن سن

افزایش سن بافت های بدن شما را دچار تغییر خواهند کرد. پوست با گذشت زمان انعطاف خود را از دست داده و آویزان خواهد شد. به همین دلیل است که شل شدن پوست و برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی در اثر افزایش سن ناگزیر بوده و برای جلوگیری از آن تنها می توان از تغذیه مناسب و ورزش کمک گرفت.

4. بارداری

بارداری بافت عضلات و پوست شکم شما را به طور کامل تغییر خواهد داد. به طوری که بعد از زایمان ممکن است حتی شکم شما بزرگتر از پیش عمل ابدو باشد. بهتر است این جراحی لاغری را برای وقتی مناسب پس از بارداری بگذارید و فاکتورهای ریسک بازگشت شکم را به حداقل برسانید.

5. افزایش وزن

پیش پا افتاده ترین دلیل بازگشت شکم بازگشت به زندگی ناسالم و پرهیز نکردن از غذاهای چرب و شیرین است. اگر ورزش نکنید و نکات تغذیه ای را به جا نیاورید مثل باقی انسان ها مستعد افزایش وزن خواهید بود. به یاد داشته باشید که عمل ابدو هیچ تضمینی برای تناسب اندام همیشگی شما نخواهد بود و مراقبت های لازم بعد از عمل است که شما را از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی حفظ خواهد کرد.

6. ژنتیک

اگر برجستگی شکم شما و آویزان بودن آن از ژنتیک شما نشأت گیرد ممکن است بعد از عمل نیز این معضلات برای شما تکرار شود. اگر جز کسانی هستید که این ویژگی های ژنتیکی را در خانواده درجه اول خود مشاهده می کنید بهتر است قبل از این عمل تحقیقات لازم را انجام دهید تا با بازگشت ژنتیکی مشکل خود مواجه نشوید.

مشکل ژنتیکی افتادگی شکم

روش های پیشگیری از چاق شدن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

درست است که برخی از علل بازگشت شکم نظیر ژنتیکی نیاز به دقت نظر بسیاری دارند اما در بیشتر مواقع شما با رعایت مواردی می توانید از عدم برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی اطمینان حاصل کنید. این موارد کدامند؟

  • نوشیدن آب کافی
  • تغذیه مناسب
  • پرهیز از نشستن زیاد
  • پوشیدن گن های مخصوص

1. نوشیدن آب کافی

هیدراته ماندن به شما کمک خواهد کرد تا در وضعیت سلامتی مطلوبی قرار گیرید. به طور کلی نوشیدن ۸ لیوان آب در روز سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و بسیاری از مشکلات را از شما دور خواهد کرد. پس از عمل نیز نوشیدن آب باعث بهبود وضعیت گوارش شما و کاهش عوارض ناشی از عمل از جمله برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی خواهد بود.

2. تغذیه مناسب

بارها در همین مقاله از اهمیت تغذیه مناسب پس از عمل برای شما گفته ایم. تغذیه مناسب عاملی برای افزایش کیفیت زندگی و دوری از بیماری هاست. دستورالعمل تغذیه ای که جراح یا متخصص تغذیه شما در اختیارتان قرار می دهد تضمینی برای سلامتی شما و دور ماندن از عوارضی مثل بازگشت شکم و ورم آن بعد از عمل است.

3. پرهیز از نشستن زیاد

اگر فعالیت فیزیکی اندکی داشته باشید و پس از عمل به دلیل آسیب ناشی از جراحات این فعالیت فیزیکی را حتی بیشتر از قبل کاهش دهید برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی برای شما ناگزیر خواهد بود. فعالیت فیزیکی و راه رفتن به اندازه ای که پزشک برای شما تجویز می کند نقشی مهم در تناسب اندام شما خواهد داشت.

4. پوشیدن گن های مخصوص

بعد از جراحی و در زمانی که پزشک برای شما مشخص خواهد کرد لازم است که از گن هایی مخصوص که در راستای افزایش توان بازدهی عمل شما تجویز می شوند استفاده کنید. این گن ها فرم اولیه بدن شما را پس از جراحی تعیین می کنند و به همین دلیل از اهمیتی به سزا برخوردارند.

علت ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

ورم بعد از عمل شکم یکی از عوارض نامطلوب جراحی ابدو است که به دلایلی مختلف رخ می دهد. با در نظر گرفتن مواردی که پیشتر ذکر شد می توانید از بسیاری عوارض نامطلوب برکنار بمانید. در نگاهی کلی دلایل و درمان های این عارضه ناخوشایند را مرور خواهیم کرد.

دلایل ورم شکم بعد از ابدومینو

  • ترمیم طبیعی پوست
  • مشکلات گوارشی
  • کم آبی بدن
  • التهاب بافت ها
  • تغذیه نامناسب
  • کم تحرکی

درمان ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

برای مقابله با این مشکلات که در بالا ذکر شد کافی است از راه حل های مناسب پیشگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی کمک بگیرید. یه یاد داشته باشید که بدن شما نیازهای خود را به شما اعلام می کند و برای بهبود مکانیزم بدن باید به بدن خود گوش کنید.

درمانهای ورم شکم بعد از ابدومینو

  • استفاده از محصولات مراقبتی پوست
  • مصرف داروهای تجویزی
  • نوشیدن آب کافی
  • مراقبت مناسب از زخم
  • تغذیه ای سرشار از ویتامین ها
  • پیاده روی سبک

علت ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

دلایل

درمانها

ترمیم طبیعی پوست

استفاده از محصولات مراقبتی پوست

مشکلات گوارشی

مصرف داروهای تجویزی

کم آبی بدن

نوشیدن آب کافی

التهاب بافت ها

مراقبت مناسب از زخم

تغذیه نامناسب

تغذیه ای سرشار از ویتامین ها

کم تحرکی

پیاده روی سبک

سخن آخر

پیش از انجام ابدومینو بهتر است ویژگی های فردی و ترجیحات خود را در نظر گرفته و بعد از مشورت با پزشک مناسب ترین شیوه را انتخاب کنید تا با بتوانید احتمال مواجهه با مشکلاتی از قبیل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را به کمترین میزان برسانید. با استفاده از اپلیکیشن زیبر می توانید کلینیک های زیبایی اطراف خود را شناسایی کرده و برای رزرو اینترنتی خدمات مورد نظر خود اقدام کنید.

سوالات متداول راجب برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

1. تا چه مدت بعد از عمل ابدو باید گن پوشید؟

استفاده از گن بعد از عمل ابدو بین ۳ تا ۶ هفته متغیر است.

2. آب آوردن شکم بعد از عمل ابدو به چه دلیل اتفاق می افتد؟

رژیم غذایی نامناسب باعث آب آوردن شکم بعد از ابدو می شود.

3. بهترین نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

خوابیدن به پشت بهترین روش خوابیدن بعد از جراحی شکم است.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *