خانه/ دانستنی پزشکی / حذف چربی اضافه شکم بدون جراحی
روش های برداشتن چربی اضافه شکم

حذف چربی اضافه شکم بدون جراحی

آخرین به روز رسانی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ 0

برای رسیدن به تناسب اندام راه های بی شماری وجود دارد. برخی از این راه ها مربوط به تغذیه و رژیم غذایی هستند و برخی دیگر روش هایی طبیعی نظیر ورزش و پیاده روی روزانه را شامل می شوند. اما برای تمام این راه ها زمانی طولانی و برنامه ای پیوسته لازم است. تناسب اندام و لاغری در زمان کوتاه تنها با روش های برداشتن چربی اضافه شکم ممکن خواهد بود. برخی از این راه ها از انواع روش های جراحی و تهاجمی به شمار می روند و برخی دیگر روش های غیر جراحی هستند. برای آشنایی بیشتر با برخی از این راه ها، مزایا، عوارض و کاندیدای مناسب هر کدام با ما در زیبر همراه باشید.

روش های حذف چربی شکم و پهلو بدون جراحی

در روش های جراحی که از سریع ترین روش های برداشتن چربی اضافه شکم هستند، خطرات زیادی برای سلامتی و حتی جان افراد وجود دارد. آمار کسانی که در سال گذشته در هنگام عمل های جراحی لاغری یا بعد از آن جان خود را از دست داده اند، خود گواهی بر این مدعاست. درست است که چاقی مفرط در بعضی موارد بزرگترین خطر برای جان افراد با اضافه وزن محسوب می شود اما روش های جراحی می توانند عوارض بازگشت ناپذیری به همراه داشته باشند. به همین دلیل است که این روزها روش های غیر جراحی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. با هم نگاهی می اندازیم به انواع راه های برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی.

مزوتراپی از روش های حذف چربی

مزوتراپی به فرآیندی گفته می شود که در طی آن ترکیبی از مواد مختلف به لایه میانی پوست (مزودرم) تزریق می شود. این مواد می توانند شامل ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها و داروهای مختلف باشند. از این تکنیک برای اهداف متنوعی از جمله جوان سازی پوست، کاهش سلولیت و کاهش چربی موضعی استفاده می شود.

مکانیسم عمل به این صورت است که مواد تزریق شده سلول های چربی را شکسته و از طریق بهبود گردش خون باعث از بین رفتن چربی ها می شوند. به عقیده برخی از طرفداران، مزوتراپی همچنین تولید کلاژن را تحریک کرده و منجر به بهبود رنگ و بافت پوست در مناطق تحت درمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

9 روش لیفت بازو و حذف چربی بازو

موادی که به تشخیص متخصص زیبایی شما در این روش از روش های برداشتن چربی اضافه شکم استفاده می شوند، عبارتند از:

  • ویتامین ها و مواد معدنی: ویتامین های A، B، C و E و همچنین مواد معدنی مانند روی و سلنیوم.
  • اسیدهای آمینه: برای حمایت از سلامت و بازسازی پوست.
  • آنزیم ها: برای تجزیه چربی اضافه.
  • داروها: فسفاتیدیل کولین یا دئوکسی کولات برای کمک به تجزیه سلول های چربی.

قبل و بعد مزوتراپی لاغری

مزایای روش مزوتراپی برای لاغری

از مزایای این روش از روش های برداشتن چربی اضافه شکم این است که برای چربی سوزی آسیبی را متوجه بدن نخواهد کرد. تزریق مواد معدنی و آنزیم ها علاوه بر تأثیری که در چربی سوزی دارند، باعث روش شدن پوست و جوانتر شدن آن نیز خواهد بود. به طور کلی مزایای مزوتراپی عباتند از:

  1. چربی سوزی هدفمند و موضعی
  2. از بین بردن سلولیت
  3. ترمیم بافت پوست و روشن شدن آن
  4. عوارض حداقلی
  5. سرپایی بودن روش و کمترین دوران نقاهت
  6. محدود بودن شواهد علمی برای کارآیی روش

عوارض روش مزوتراپی برای لاغری

این روش در مقایسه با سایر روش ها کمترین عوارض را به دنبال دارد. عوارض جانبی شایعی شامل:

  • قرمزی موقت
  • تورم
  • کبودی در محل تزریق
  • عفونت (احتمال ضعیف)
  • واکنش های آلرژیک (احتمال ضعیف)

از جمله این عوارض حداقلی به شمار می رود. در این روش نیز مانند هر روش دیگری که مبتنی بر تزریق است، احتمال اندکی از خطر عفونت وجود دارد، اگرچه این احتمال با مراجعه به مراکز معتبر و متخصصین حرفه ای به صفر نزدیک می شود. همچنین واکنش های آلرژیک احتمالی به مواد تزریقی از عوارض حداقلی این روش به شمار می رود.

برای آگاهی از بهترین کلینیک های زیبایی و متخصصان حرفه ای می توانید از اپلیکیشن زیبر کمک بگیرید.

کاندیدای مناسب روش مزوتراپی

اگر به دنبال روشی هستید که برای شما کمترین عوارض را به دنبال داشته باشد، مزوتراپی مناسب ترین روش برای شماست. غیر تهاجمی بودن، مزوتراپی را به ایمن ترین روش از روش های برداشتن چربی اضافه شکم تبدیل می کند. اگرچه اثربخشی مزوتراپی موضوع بحث است و شواهد علمی محدودی برای اثربخشی آن وجود دارد اما گزارش های زیادی مبنی بر پیامدهای اثربخش این روش نیز وجود دارد.

قبل از انتخاب مزوتراپی یا روش هایی از قبیل چربی سوزی بدون جراحی یا لیفت شکم بدون جراحی و سایر روش های غیرتهاجمی لاغری بسیار مهم است که با متخصص زیبایی خود مشورت کرده و بهترین گزینه را با توجه به شرایط فیزیکی خود انتخاب کنید.

لیزر برای لاغری

لیزر از روش های برداشتن چربی اضافه شکم

درمان لیزری برای لاغری شامل استفاده از انواع خاصی از آن برای کاهش سلول های چربی، از طریق تخریب یا از آب کردن آن هاست. روش های مختلفی برای درمان لاغری با لیزر در کلینیک های زیبایی ارائه می شود. اثربخشی این روش چربی سوزی به عواملی مانند فناوری مورد استفاده، بدن فرد و سبک زندگی سالم بستگی خواهد داشت. در ادامه چند مدل رایج لیزر درمانی برای لاغری را بررسی خواهیم کرد.

1. لیپولیز (لیپوساکشن لیزر)

در این مورد که با عناوین لیزر لیپولیز، لیپوساکشن لیزری یا لیپوساکشن به کمک لیزر نیز شناخته می شود، برای ذوب سلول های چربی از لیزر استفاده می شود. در واقع این روش همان لیپولیز است که با لیزر انجام می شود.

لیزر لیپولیز بعد از بی حسی موضعی انجام شده و در مقایسه با لیپوساکشن سنتی کبودی کمتر و بهبود سریع تری به دنبال خواهد داشت. چراکه در لیپوساکشن سنتی که از قدیمی ترین روش های برداشتن چربی اضافه شکم به شمار می رود این کار با مکش خلأ انجام می شود و عوارض زیادی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

2. لیزر درمانی سطح پایین ،کرایو لیپولیز یا سرمادرمانی

در روش لیزر برای تحریک سلول های چربی از انرژی لیزری سطح پایین استفاده می شود به طوریکه تنها تا ۰.۵ سانتی متری پوست نفوذ می کنند. لیزر عوارض کمی به دنبال دارد و اغلب برای فرم دهی قسمت های مختلف بدن و کاهش سلولیت کارکرد مناسبی دارد.لیزردرمانی که چربی موضعی را در مدت زمان مناسبی از بین می برد در صورتی که با اصلاح سبک زندگی همراه نباشد دوام زیادی نخواهد داشت.

لیزر زیرونا یکی از انواع لیزر است که در آن برای اثربخشی بیشتر، یک سوراخ در سلول های چربی طراحی می شود که چربی از آن خارج می شود. لیزر زیرونا نیز غیر تهاجمی بوده و اغلب برای فرم دهی بدن به کار گرفته می شود و از بهترین راه های برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی به شمار می رود.

دستگاه لیزر سرد

مزایای روش لیزر برای لاغری

استفاده از لیزر به عنوان یکی از روش های برداشتن چربی اضافه شکم ، زمانی مثمر ثمر واقع خواهد شد که به طور مناسب و توسط افراد متخصص انجام شود. مزایایی که لیزر را با سایر روش ها متفاوت می کنند عبارتند از:

1. غیر تهاجمی یا کم تهاجمی بودن

2. از بین بردن چربی موضعی

فرم دهی مناسب بدن

4. کمترین کبودی و تورم

5. تحریک تولید کلاژن و روشن سازی پوست

6. کاهش سلولیت

7. بدون بیهوشی و سرپایی

مزایای استفاده از روش لیزر برای لاغری

عوارض روش لیزر برای لاغری

استفاده از لیزر که از محبوب ترین روش های برداشتن چربی اضافه شکم است، توسط متخصصان واجد شرایط بی عوارض و ایمن تلقی می شود و عوارض احتمالی آن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. التهاب و قرمزی پوست و در برخی موارد تاول، واکنش های آلرژیک و بی حسی در ناحیه درمان از جمله این عوارض احتمالی است.

کاندیدای مناسب روش لیزر

این روش مناسب کسانی است که از سلامت کلی برخوردارند. درمان های لاغری با لیزر همچنین برای افرادی مناسب است که به وزن مورد نظر خود نزدیک هستند و برای مدتی وزن ثابت خود را حفظ کرده اند. کسانی که به دنبال لاغری موضعی در برخی اندام ها هستند نیز کاندیدای مناسبی هستند.

همچنین استعمال دخانیات می تواند تأثیر منفی بر روند بهبودی آن داشته باشد. افرادی با شرایط خاص از قبیل اختلالات لخته شدن خون یا برخی اختلالات پوستی و جای زخم و اسکار بهتر است به دنبال راه های دیگری باشند. اما مهم است که قبل از انجام لاغری و پیکرتراشی بدون جراحی با لیزر، با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید و مناسب ترین راه را انتخاب کنید.

کویتیشن آر اف

کویتیشن آر اف

کویتیشن آر اف یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که از ترکیب دو فناوری اولتراسونیک و فرکانس رادیویی برای کاهش چربی موضعی، افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست بهره می گیرد. این تکنیک اغلب برای فرم دهی بدن و سفت کردن پوست استفاده می شود.

درمان به این صورت انجام می شود که ابتدا به کمک فناوری اولتراسونیک سلول های چربی شکسته شده و تجزیه می شوند و سپس از فرکانس رادیویی برای سفت شدن پوست موضع استفاده می شود. این متد از روش های برداشتن چربی اضافه شکم نیز مزایا و عوارضی به دنبال دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزایای روش کویتیشن آر اف برای لاغری

این متد که با افزایش کلاژن و جوان سازی پوست همراه است علاوه بر اینکه روشی مناسب برای لیفت شکم بدون جراحی محسوب می شود، باعث بسته شدن منافذ باز پوست نیز می شود. همچنین کاهش سایز و سلولیت های پوستی نیز از مزایای این روش به شمار می رود. نتایج به صورت تدریجی و طبیعی ظاهر می شوند و به همین دلیل از ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روش ها برخوردار هستند. هرچند که برای حصول بهترین نتیجه نیاز به تکرار جلسات به صلاح دید متخصص زیبایی خواهد بود.

دلایل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

عوارض روش کویتیشن آر اف برای لاغری

محدودیت هایی درباره استفاده از کویتیشن در مناطق خاصی از بدن وجود دارد که در صورت رعایت نشدن می تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد. به طور مثال استفاده از امواج برای صورت یا نزدیکی تخمدان ها ممنوع است. التهابات پوستی، کبودی و درد جزئی بعد از عمل، تغییر در رنگدانه های پوست و واکنش های آلرژیک از دیگر عوارض احتمالی این متد به شمار می رود. برخی افراد تورم موقتی در غدد لنفاوی مجاور با موضع تحت درمان را نیز گزارش کرده اند.

کاندیدای مناسب روش کویتیشن آر اف

این روش نیز مناسب کسانی است که از سلامت عمومی مناسبی برخوردار هستند و به دنبال مناسب ترین روش های برداشتن چربی اضافه شکم هستند. افراد غیر سیگاری که در ناحیه درمان عفونت فعال یا سابقه اسکار کلوئید نداشته باشند کاندیدای مناسبی برای کویتیشن آر اف هستند.

این روش همچنین برای افراد با پوست های روشن مناسب تر خواهد بود چراکه افرادی با رنگ پوست تیره در معرض خطر بیشتری برای تغییر رنگدانه های پوست قرار دارند. این مدل از تخلیه چربی شکم بدون جراحی برای خانم های باردار توصیه نمی شود.

همچنین کسانی که هر گونه ایمپلنت یا دستگاه فلزی در بدن خود دارند موظفند این موضوع را به اطلاع پزشک یا متخصص مربوطه برسانند چراکه انواع خاصی از فلز با انرژی فرکانس رادیویی تداخل ایجاد می کند.

ونکوئیش

ونکوئیش یا پیکرتراشی غیرجراحی

ونکوئیش یک درمان غیر تهاجمی لاغری و پیکرتراشی بدون جراحی است که از فناوری فرکانس رادیویی برای هدف قرار دادن و گرم کردن انتخابی سلول های چربی بدن استفاده می کند. دستگاه بر روی ناحیه درمان قرار گرفته و انرژی RF بدون تأثیر مستقیم بر بافت های اطراف به لایه چربی مورد نظر تابانده می شود.

از این راه اغلب برای کاهش سایز دور شکم و ران ها استفاده می شود. در این روش از روش های برداشتن چربی اضافه شکم سیستم لنفاوی بدن در دراز مدت سلول های چربی آسیب دیده را نیز از بین می برد.

مزایای روش ونکوئیش برای لاغری

این روش بدون تماس با پوست و اندام های بدن انجام می شود و به همین دلیل غیرتهاجمی محسوب می شود. همچنین در مقایسه با دیگر روش های چربی سوزی بدون جراحی ناحیه درمان وسیع تری را دربرمی گیرد که امکان درمان همزمان چند نقطه از بدن را فراهم می کند.

همچنین در این متد هیچگونه سوزن، برش یا بیهوشی استفاده نمی شود. به همین دلیل بیماران بلافاصله پس از جلسه می توانند فعالیت روزمره خود را از سر گیرند.

عوارض روش ونکوئیش برای لاغری

این روش به طور کلی یک روش ایمن و غیر تهاجمی به شمار می رود. هرچند که می تواند عوارض جانبی بالقوه ای نیز به همراه داشته باشد. مثل باقی روش های تخلیه چربی شکم بدون جراحی ،عوارضی از قبیل قرمزی تا چند ساعت بعد از عمل، حساسیت پوستی بسیار خفیف و در موارد نادرحالت تهوع. خشکی بدن و کم آبی این عوارض جانبی را تشدید خواهند کرد.

همچنین برخی از افراد خستگی موقت را گزارش داده اند که به فرآیند طبیعی بدن برای از بین بردن سلول های چربی آسیب دیده نسبت داده می شود. در حالی که ونکوئیش کمی باعث سفت شدن پوست می شود اما برای افرادی که شلی پوست قابل توجهی دارند در میان روش های برداشتن چربی اضافه شکم روشی ایده آل نخواهد بود.

کاندیدای مناسب روش ونکوئیش

ونکوئیش نیز برای افرادی مناسب است که از سلامت عمومی برخوردارند، عفونت فعال در بدن ندارند، غیر سیگار و غیر باردار هستند و متعهد به سبک زندگی سالم هستند. برای نتایج بهتر بعد از انجام آن، ورزش و پیاده روی را در نظر داشته باشید.

قبل و بعد لاغری

نتیجه گیری

هر کدام از این روش ها مناسب افرادی با مقتضیات ویژه است. انتخاب اینکه کدامیک از این روش ها برای شما مناسب تر خواهد بود را به متخصص زیبایی خود بسپارید. به خاطر داشته باشید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و قبل از اینکه به دنبال روش های برداشتن چربی اضافه شکم باشید بهتر است با رعایت تغذیه سالم و فعالیت ورزشی مناسب برای رسیدن به وزن مناسب خود تلاش کنید. در غیر این صورت برای اطلاع از مشخصات کلینیک های زیبایی معتبر می توانید از ما در زیبر کمک بگیرید و رزرو اینترنتی خدمات مورد نظر خود را انجام دهید.

سوالات متداول

هزینه مزوتراپی برای لاغری چقدر است؟

این مقدار بر اساس تشخیص تعداد جلسات و میزان مواد مورد استفاده برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

فاصله جلسات لیزردرمانی برای لاغری چقدر است؟

بین هر کدام از جلسات لاغری لیزردرمانی ۴ تا ۶ هفته بسته به تشخیص متخصص شما فاصله خواهد بود.

لاغری غیر تهاجمی بهتر است یا جراحی؟

روش های جراحی لاغری عوارض زیادی به همراه دارند و استفاده از روش های غیرتهاجمی ایمن تر خواهد بود.

استفاده از روشهای لاغری غیرجراحی محدودیت سنی دارد؟

بیشتر موارد روش های لاغری غیر تهاجمی برای افراد ۱۸ تا ۷۰ ساله که از سلامت عمومی مناسبی برخوردارند، میسر خواهد بود.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *