خانه/ مراقبت از پوست / پچ زیر چشم چیست
فواید استفاده از پچ زیر چشم

پچ زیر چشم چیست

آخرین به روز رسانی ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ 0

آیا زمانی که در آینه به خود نگاه می کنید، متوجه تیرگی و پف زیر چشم خود، می شوید؟ پوست دور چشم، نازک ترین و حساس ترین قسمت پوست است و شرایط جسمی و محیطی به سرعت روی آن تاثیر می گذارد، در واقع، اولین جایی که دچار چین و چروک هم می شود، پوست دور چشم است.

یکی از راه های محافظت از این ناحیه استفاده از ماسک یا پچ زیر چشم است. اما، آیا می دانید پچ زیر چشم چیست؟ آیا با فواید آن برای دور چشم آشنا هستید؟ اگر می خواهید با این محصول جدید که در شبکه های اجتماعی هم تبلیغ آن را زیاد دیده اید، آشنا شوید، با ما همراه باشید. در ادامه این مطلب از مجله زیبر، فواید استفاده از پچ زیر چشم، نحوه استفاده از آن و همچنین نحوه ساخت پچ خانگی را خواهیم گفت.

پچ یا ماسک زیر چشم چیست؟

چشمان شما آینه زیبایی شما هستند و همه ما می دانیم که چروک ها و تیرگی های دور چشم، چه تاثیر نامطلوبی روی زیبایی و درخشندگی چشم ها دارند. پچ زیر چشم و یا همان ماسک دور چشم نوعی ماسک ورقه ای کوچک است که برای این قسمت از صورت استفاده می شود.

فواید ماسک زغالی برای صورت

معمولا این پچ ها حاوی آبرسان هایی مثل هیالورونیک اسید، سرامید، ویتامین ها و رتینول هستند. فواید استفاده از پچ زیر چشم پیشگیری از پیری زود رس به دلیل اثر کلاژن سازی و آبرسانی آن است. این محصول می تواند خطوط و چروک های سطحی، پف و سیاهی دور چشم را کاهش دهد و حتی اثری آرامبخش برای از بین بردن خستگی ماهیچه های دور چشم داشته باشد.

تمام فواید استفاده از پچ زیر چشم

فواید استفاده از پچ زیر چشم

یکی از فواید استفاده از پچ زیر چشم آبرسانی و کلاژن سازی در این ناحیه است؛ اما این فقط بخش کوچکی از فواید استفاده از این محصول کاربردی است. در ادامه تمامی مزایا و فواید استفاده از ماسک یا پچ زیر چشم را لیست کرده ایم:

  • آبرسانی به بافت زیر چشم
  • افزایش کلاژن سازی
  • روشن کردن پوست زیر چشم
  • رفع پف زیر چشم
  • آماده سازی برای آرایش

آبرسانی به پوست زیر چشم

یکی از مهم ترین فواید استفاده از پچ زیر چشم آبرسانی به این ناحیه است. معمولا پوست این قسمت از صورت، به دلایل زیادی مثل افزایش سن، خشکی هوا، فصل زمستان و یا دهیدراته شدن، بیشتر از سایر قسمت های بدن دچار خشکی می شود. پچ های زیر چشم به علت این که حاوی هیالورونیک اسید، هستند، پوست دور چشم را به خوبی آبرسانی می کنند.

افزایش کلاژن سازی

پوست همه ما بعد از بیست سالگی، کلاژن خود را رفته رفته از دست می دهد و آن را کمتر از معمول تولید می کند. قطعا از خواندن این جمله ناراحت شدید؛ زیرا همه ما می دانیم با کاهش کلاژن، خاصیت انعطاف پذیری پوست هم کاهش پیدا می کند و باید رفته رفته مهمانان جدید پوست، یعنی چین و چروک ها را بپذیریم.

از آنجایی که پچ های زیر چشم حاوی آدنوزین هستند، پوست این ناحیه را تحریک می کنند تا کلاژن بیشتری بسازد. همین موضوع باعث می شود که از پیری زودرس پوست پیشگیری شود.

بایدها و نبایدهای روشهای مراقبت از پوست صورت

روشن کردن پوست زیر چشم

پچ زیر چشم، دشمن تیرگی های دور چشم است! دقیقا در همان لحظه که از این محصول استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که حلقه دور چشمان شما، روشن تر شده است. پیشنهاد می کنیم حتما قبل از مهمانی ها و یا جشن ها از این محصولات استفاده کنید تا بیشتر بدرخشید!

رفع پف زیر چشم

یکی دیگر از فواید استفاده از پچ زیر چشم این است که این ماسک ها با داشتن خاصیت ضد التهابی و آبرسانی باعث کاهش پف زیر چشم می شوند. در ضمن اگر این پچ ها را سرد کنید و بعد روی ناحیه قرار دهید، اثر بخشی بیشتری نیز خواهند داشت.

آماده سازی برای آرایش

اگر همیشه از این پچ ها استفاده کنید، پوست زیر چشم شما صاف و یکدست خواهد شد و همین موضوع باعث می شود که کانسیلر های آرایشی زیباتر و یکدست تر روی پوست شما بنشیند. در ضمن استفاده منظم از این پچ ها باعث می شود که کانسیلر کمتر در چین و چروک های شما جمع شود و جذاب تر از همیشه دیده شوید.

فواید استفاده از پچ زیر چشم در یک نگاه

نحوه استفاده از پچ زیر چشم

برای بهره مند شدن از فواید استفاده از پچ زیر چشم باید نحوه استفاده صحیح آن را بدانید و الا ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

در واقع شما باید به نحوه و زمان استفاده این محصولات دقت فراوانی داشته باشید. معمولا دستورالعمل استفاده روی بسته بندی ماسک های زیر چشم نوشته می شود؛ اما اکثر اوقات این توضیحات به زبان انگلیسی و کره ای نوشته شده اند و به همین دلیل ما در ادامه نحوه استفاده درست این محصولات را به صورت مرحله به مرحله نوشته ایم:

  1. ابتدا، با استفاده از آرایش پاک کن مناسب، آرایش دور چشم خود را به خوبی پاک کنید.
  2. بعد از آن، با یک شوینده مخصوص پوست، صورت خود را بشویید.
  3. حال، با یک تونر مناسب دور چشم خود را به خوبی پاک کنید تا ذره ای آلودگی دور چشمتان نماند.
  4. اگر از پاکسازی پوستتان مطمئن هستید، پچ ها را زیر چشم خود قرار دهید. توجه کنید که سر نازک پچ باید به سمت گوشه داخلی چشم باشد.
  5. به مدت ۱۵ تا بیست دقیقه صبر کنید.
  6. پس از گذشت ۲۰ دقیقه پچ ها را بردارید و با انگشت خود به صورت ضربه ای این ناحیه را ماساژ دهید تا مواد مغذی به طور کامل به خورد پوستتان برود.
  7. بهتر است هر شب قبل از خواب از پچ استفاده کنید.

نکات استفاده از پچ های زیر چشم

برای این که بهترین نتیجه را از این محصولات بگیرید و از فواید استفاده از پچ زیر چشم بیشتری فیض را ببرید، باید به نکات زیر توجه کنید. این نکات باعث می شود اثر این ماسک ها معکوس نشود و بتوانید نتیجه دلخواهتان را برای پوست زیر چشم از این پچ ها بگیرید:

  • طبق راهنما استفاده کنید
  • به مدت ۱۵ روز هرشب از آن استفاده کنید
  • قبل از استفاده پوست حتما باید تمیز باشد
  • قبل از استفاده آن را ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید
  • فقط یکبار از این پچ ها استفاده نمایید
  • بیشتر از ۲۰ دقیقه پچ را روی پوست قرار ندهید

طبق راهنما استفاده کنید

هر پچ دستورالعملی دارد که روی بسته بندی آن نوشته شده است. البته اکثر این محصولات دستور مصرف یکسانی دارند، می توانید از راهنمایی که ما در بخش قبلی گذاشتیم، استفاده کنید.

به مدت ۱۵ روز حتما هر شب از آن استفاده کنید

اگر می خواهید، تغییر محسوسی را در پوست زیر چشم خود احساس کنید، باید به مدت ۱۵ روز هرشب از این پچ ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که پوست شما به خوبی تغذیه شود و ماهیچه های آن به آرامش برسند. همچنین، این مدت زمان برای کلاژن سازی و محو شدن چروک های سطحی زیر چشم مناسب است.

قبل از استفاده پوست حتما باید تمیز باشد

لوازم آرایشی و حتی سرم ها و کرم های دور چشم تاثیر پچ را کم می کنند، برای این که مواد مغذی موجود در این ماسک های کوچک به خوبی جذب شود نباید هیچ مانعی روی پوست شما وجود داشته باشد، به همین دلیل باید حتما آن را پاکسازی کنید.

قبل از استفاده آن را ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید

این کار باعث می شود که پف و التهاب زیر چشم بخوابد و چشمان شما شاداب تر و جوان تر دیده شود. هرچه چشم شما پف کمتری داشته باشد، دلفریب تر و زیرک تر به نظر خواهید رسید.

فقط یکبار از این پچ ها استفاده کنید

همه ماسک های ورقه ای، یکبار مصرف هستند. استفاده دوباره از این پچ ها باعث می شود آلودگی جذب پوست شما شود و حتی جوش های ریز ریز بزنید.

بیشتر از ۲۰ دقیقه پچ را روی پوست خود قرار ندهید

متاسفانه حتی گاهی دیده شده که برخی افراد با این پچ ها می خوابند! اما بهتر است بدانید که استفاده بیش از حد و نگه داشتن آن ها بیش از مدت زمان توصیه شده باعث معکوس شدن اثر آن، خشکی بیش از حد، چین و چروک و حتی پر از لک شدن پوست شما می شود.

استفاده از پچ زیر چشم

بایدها و نبایدها استفاده از ماسک زیر چشم

  • می توان از این محصولات هر روز هفته در زمان های دلخواه استفاده کرد.
  • بهتر است از پچ های زیر چشمی که دارای تزکیبات رتینول، هیالورونیک اسید و خاک رس است استفاده کنید.
  • از این پچ ها مجددا استفاده نکنید.
  • بلافاصله بعد از برداشتن پچ، صورت خود را نشویید، بگذارید مواد پچ جذب پوستتان شود.

انتخاب پچ زیر چشم

یکی از مهم ترین فواید استفاده از پچ زیر چشم، به تعویق انداختن علائم پیری و شاداب و جوان نشان دادن شماست. اما انتخاب یک پچ مناسب هم به اندازه استفاده درست از آن برای بهره مندی از فواید ماسک زیر چشم اهمیت دارد.

یکی از بهترین پچ ها برای زیر چشم، ماسکی است که در آن از عصاره حلزون استفاده شده باشد. البته، انواع گوناگونی از این محصول در بازار وجود دارد که می توان با توجه به نیازهای پوست یکی از آن ها را انتخاب کرد.

برای راهنمایی بهتر شما عزیزان و بهره مندی بیشتر شما از فواید استفاده از پچ زیر چشم، انواع این محصولات را به همراه تاثیر هر کدام در یک جدول لیست کرده ایم:

پچ دور چشم اسمانتوس

پچ زیر چشم طلا

پچ زیر چشم جلبک سبز

پچ زیر چشم جلبک قرمز

پچ زیر چشم مدل مروارید سیاه

پچ زیر چشم پرتقالی

حفظ رطوبت

افزایش گردش خون

تغذیه پوست

رفع تیرگی و پف چشم

از بین بردن چین و چروک

فاقد ایجاد حساسیت

جوان کننده

حاوی عصاره طلا

بافت نرم و ژله ای

آبرسانی عمقی

کلاژن ساز

کمک به افزایش گردش خون

از بین برنده چین و چروک

حاوی هیالورونیک اسید

رفع تیرگی و پف

رفع چین و چروک

آبرسانی قوی

حاوی عصاره جلبک سبز دریایی

درخشان کننده

رفع تیرگی

سازگار با انواع پوست

حاوی عصاره جلبک قرمز

کمک به تغذیه پوست

سرشار از ترکیبات ترمیم کننده

آبرسانی قوی

رفع خشکی

سرشار از آنتی اکسیدان

بهبود خاصیت کشسانی پوست

رفع پف چشم ها

برطرف کردن تیرگی پوست

از بین بردن چین و چروک

حفظ رطوبت و آبرسان قوی

سرشار از هیالورونیک اسید و کافئین

حاوی انواع آنتی اکسیدان، ویتامین C، رتینول و انواع پپتیدها

سرشار از سرامید، رتینول، کافئین، آلوئه ورا و نیاسینامید

سرشار از ویتامین سی

آبرسان قوی

دارای عصاره پرتقال

حاوی حاوی عصاره چای سبز

روشن و مرطوب کننده پوست

رفع چین و چروک

از بین بردن تیرگی

ساخت پچ چشم خانگی

زیر چشم حساس ترین پوست را نسبت به باقی قسمت های بدن دارد، به همین دلیل هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای این ناحیه باید دقت بسیار زیادی داشت. برخی از افراد هم ترجیح می دهند از مواد شیمیایی مراقبتی استفاده نکنند؛ از این رو در این بخش نحوه ساخت دو نوع پچ خانگی را برایتان آورده ایم:

پچ زیر چشم گلاب و خیار برای پف زیر چشم

این پچ برای از بین بردن پف زیر چشم و التهاب و همچنین آبرسانی دور چشم عالی است.

مواد لازم برای پچ زیر چشم گلاب و خیار

  • مقداری گلاب
  • یک پد پنبه ای
  • نصف یک خیار

طرز تهیه

در ابتدا، پدها را شبیه به یک پچ برش بزنید تا به راحتی زیر چشم شما جا شوند. حال کمی خیار و گلاب را در میکسر ریخته تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

پدها را درون این مایع بگذارید و آن را درون یخچال قرار دهید تا مواد مغذی مایع به خوبی جذب آن شود. بعد از چند ساعت، آب اضافی پدها را بگیرید و آن ها را زیر چشم خود بگذارید.

پچ تخم مرغ و قهوه

این پچ برای کلاژن سازی، آبرسانی و حتی پاکسازی زیر چشم بسیار مفید است.

مواد لازم

  • سفید تخم مرغ
  • قهوه استفاده نشده

طرز تهیه

تخم مرغ و قهوه را به خوبی مخلوط کنید و آن را با یک براش تمیز زیر چشمان خود بزنید. بعد از ده دقیقه به آرامی با یک دستمال که آن را با کرم دور چشم، کمی مرطوب کرده اید، ماسک را پاک کنید.

ساخت پچ چشم خانگی

نتیجه گیری

در این مطلب از زیبر، فواید استفاده از پچ زیر چشم را برایتان گفتیم. در کل می توان گفت این پچ ها محصولات شگفت انگیزی هستند که می توانند جوانی و فریبندگی را به چشمان شما هدیه دهند و کاری کنند که آینه صورت شما همیشه بدرخشد. در ادامه نحوه ساخت دو پچ خانگی فوق العاده را هم آموزش دادیم.

آیا شما هم دستوری برای ساخت ماسک زیر چشم می شناسید؟ خوشحال می شویم اگر آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران هم به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

استفاده از پچ زیر چشم در شب بهتر است یا صبح؟

ماسک های زیر چشم را می توان در هر زمانی از روز استفاده کرد، استفاده از ماسک زیر چشم در صبح می تواند به کاهش پف کمک کند و استفاده از آن در شب می تواند آبرسانی عمیق پوست در هنگام خواب را فراهم کند.

آیا بعد از استفاده از پچ زیر چشم باید صورت را شست؟

خیر. بهتر است بعد از استفاده صورت را نشویید.

آیا خوابیدن با پچ زیر چشم خطرناک است؟

خطری برای سلامتی ندارد؛ اما باعث می شود پوست دچار خشکی و لک گردد.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *