خانه/ اخبار تخصصی زیبایی/ ارتباط میان اتو کشیدن موها و ابتلا به سرطان رحم!
ارتباط میان اتو کشیدن موها و ابتلا به سرطان رحم!

ارتباط میان اتو کشیدن موها و ابتلا به سرطان رحم!

آخرین به روز رسانی ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ 0

مطالعه ای به درازای ده سال نشان می دهد زنان سیاهپوست به دلیل استفاده زیاد از اتومو بیش از باقی زنان در معرض سرطان رحم قرار دارند.

نتایج تحقیقات دولتی که توسط موسسه ملی ایمنی بهداشت محیطی ایالات متحده (NIEHS) انجام شده است می دهد که اتوی مو خطر ابتلا به سرطان رحم را در بین افرادی که به طور مکرر از آنها استفاده می کنند به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که زنان سیاه پوست به دلیل استفاده زیاد از اتوی مو بیش از دیگران در معرض سرطان رحم هستند.

محققان این مطالعه را با ۳۳۹۴۷ زن با میانگین سنی ۳۵ تا ۷۴ ساله و با تنوع نژادی به مدت ۱۱ سال پیش بردند. در این مدت ۳۷۸ زن به سرطان رحم مبتلا شدند.

روشهای مراقبت از مو

پس از محاسبه سایر عوامل خطر شرکت کنندگان، احتمال ابتلا به سرطان رحم برای زنانی که در سال گذشته بیش از چهار بار از اتومو استفاده کرده بودند، بیش از دو و نیم برابر بیشتر بود.

الکساندرا وایت محقق اصلی این مطالعه، از NIEHS، گفت: طبق تحقیقات ما ۱.۶۴ درصد از زنانی که هرگز از اتو مو استفاده نکرده اند، تا سن ۷۰ سالگی به سرطان رحم مبتلا می شوند، اما برای افرادی که استفاده بیشتری دارند، این خطر تا ۴.۰۵ درصد افزایش می یابد.

طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، سرطان رحم شایع ترین سرطان زنان در ایالات متحده است که میزان آن به ویژه در میان زنان سیاه پوست در حال افزایش است.

سرطان در زنان سیاهپوست

زنان سیاه پوست بیش از باقی زنان در معرض سرطان رحم

در این مطالعه که روز دوشنبه در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شد، ارتباط بین استفاده از اتوی مو و سرطان رحم بر اساس نژاد مغفول مانده است.

چه جونگ چانگ از NIEHS در بیانیه ای می گوید: «چون زنان سیاه پوست بیشتر از سایر نژادها و قومیت ها از وسایل صاف کننده نظیر اتوی مو استفاده می کنند و این کار را از سن کمتری شروع می کنند، این آمار درباره آن ها صادق خواهد بود.»

در این مطالعه ۶۰ درصد از شرکت کنندگانی که در سال گذشته از اتوی مو استفاده کرده اند، زنان سیاه پوست بودند.

5 تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو

اختلالات غدد درون ریز در اثر اتوی مو

پیش از این مطالعات نشان داده بود که استفاده از اتوی مو باعث بروز بخاراتی می شود که مختل کننده غدد درون ریز بوده و با افزایش ریسک سرطان سینه و تخمدان ارتباطی مشهود دارند.

گرما باعث فعال شدن ترکیباتی شیمیایی می شود که برای سلامتی مضرند. با اتوکشی مو فرمالدئیدی که پیشتر در مواد شوینده مو استفاده شده اند، به صورت گاز در هوا آزاد می شوند.

پیشتر آژانس بین المللی تحقیقات سرطان بر اساس مطالعات خود درباره لوسمی و نازوفارنکس، فرمالدئید را به عنوان ماده ای سرطان زا برای انسان معرفی کرده بود.

وایت و همکارانش در مطالعه تازه به این نتیجه رسیدند که: "این یافته ها اولین شواهد اپیدمیولوژیک ارتباط بین استفاده از اتوی مو و انواع سرطان در زنان است."

محققان خاطرنشان کرده اند که به تحقیقات بیشتری برای شناسایی مواد شیمیایی خاصی که در این میان نقش ایفا می کنند، نیاز است. با این حال، آن ها خاطرنشان کرده اند که رد پایی از چند ماده شیمیایی که در اتوها یافت شده است (مانند پارابن، بیسفنول A، فلزات و فرمالدئید) در افزایش خطر ابتلا به سرطان رحم نقشی چشمگیر دارد.

این تیم پیشتر در تحقیقات خود به ارتباط میان رنگ مو و کراتینه با خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان پرداخته بود.

منبع

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *