خانه/ اخبار تخصصی زیبایی/ راز سر به مهر کند شدن روند پیری پوست کشف شد!
کند کردن روند پیری پوست

راز سر به مهر کند شدن روند پیری پوست کشف شد!

آخرین به روز رسانی ۱۹ دی ۱۴۰۲ 0

یک پزشک نابغه و محقق ساکن کالیفرنیا، راز بزرگی را که در کند کردن پیری پوست موثر است در صفحه تیک تاک خود فاش کرد. این پزشک که دکتر فریان جلال آبادی نام دارد، معتقد است که می توانید روزانه از این ترفند برای کند کردن روند پیری پوست و حتی بدن استفاده کنید و دیگر نگران توقف ساخت کلاژن زیر پوست خود نباشید. در ادامه این مقاله از مجله سایت رزرواسیون زیبر ، این راز فاش شده را برایتان خواهیم گفت.

راز فاش شده برای کند کردن روند پیری پوست چیست؟

دکتر جلال آبادی در یکی از جدیدترین ویدئوهای خود توضیح داده است که گذراندن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا باعث کاهش روند طبیعی پیری پوست شده و تولید کلاژن را تقویت می کند. او ادعا کرده است که سونا می تواند تولید کلاژن و الاستین را بهبود ببخشد و پوست را سم زدایی کند.

همچنین او معتقد است که سونا برای سلامت قلب، گردش خون و ریه ها بسیار مفید است و باعث می شود که DNA و سلول های شما را از پیری محافظت کند.

در ادامه، دلایل علمی مفید بودن سونا برای کند کردن روند پیری پوست را بیشتر بررسی می کنیم.

تاثیر سونا روی جوانسازی پوست

تاثیر سونا بر جوانسازی واقعی است؟

کشور فنلاند در واقع مخترع سونا شناخته می شود. تقریبا در تمامی خانه های این کشور سونا وجود دارد و اکنون همه جهان از این اتاق شگفت انگیز استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

خواص بادام شیرین برای پوست ومو

اما، سونا واقعا چه تاثیری در کند کردن روند پیری پوست دارد؟ آیا می توانیم روی ادعای دکتر جلال آبادی حساب کنیم؟

سونا، قبل از هرچیزی پوست را سم زدایی می کند و با افزایش گردش خون در سطح آن، ظاهری نرم و لطیف به پوست شما می دهد. با تعریقی که هنگام سونا اتفاق می افتد، راه های تنفسی سطح پوست بازتر می شوند و انعطاف پذیری عروق هم بهبود می یابد. همچنین، سونا می تواند دردهای روماتیسمی را کمتر کند. توصیه می کنیم حداقل یکبار در هفته از سونا استفاده کنید.

دیگر فواید سونا از لحاظ علمی برای پوست موارد زیر است:

  • کلاژن سازی پوست
  • افزایش گردش خون
  • کاهش چین و چروک ها
  • شادابی پوست
  • سم زدایی پوست
  • کمک به رشد مو
  • تعدیل کننده چربی پوست و رفع آکنه
  • خواب راحت تر
  • کاهش التهابات بدن
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • مرطوب کننده طبیعی
  • معکوس کردن اثر uv
  • بهبود جای زخم

مهم‌ترین فواید سونا برای جوانسازی پوست

کلاژن سازی پوست

کلاژن همان چیزی است که باعث می شود پوست ما جوان به نظر برسد، منعطف باشد و چروک نشود. با گذشت زمان، پوست کلاژن کمتری تولید می کند؛ اما زمانی که به اتاق سونا می روید، شوک گرما کلاژن را تحریک می کند. به طوری که انگار با نیرویی جادویی زمان را برای پوست خود متوقف کرده اید!

اتفاقی که در زمان استفاده از سونا بخار و سونا مادون قرمز برای شما می افتد، همان تاثیر ضعیف شده پلاسماجت بینی و یا اندولیفت صورت است.

افزایش گردش خون

برای این که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سلول های پوست برسد، افزایش گردش خون ضروری است. جالب است بدانید که سونا می تواند به اندازه ورزش های کاردیو، یعنی ورزش هایی که ضربان قلب را بالا می برند، گردش خون را افزایش دهد! این افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول های پوستی می رساند و باعث کند شدن روند پیری خواهد شد.

سونا به جز ساخت کلاژن، با اثر گرمایی که روی پوست می گذارد باعث کاهش چین و چروک ها خواهد شد. این اتاق جادویی، باعث می شود پوست صاف تری داشته باشید و اثر ضدچروک هم دارد.

کمک به رشد مو

معمولا افرادی که دارای پوست چرب هستند، دچار ریزش مو می شوند، زیرا چربی در منافذ پوست و حتی نزدیک محل رویش مو تجمع می کند و باعث ضعیف شدن فولیکول ها می شود. سونا با باز کردن منافذ پوست باعث کاهش ریزش مو شده و با افزایش گردش خون رشد آن را تقویت می کند.

خبرهای جدید حوزه ترندهای آرایشی🔥

رونمایی از خط لب با قابلیت شارژ مجدد

شادابی پوست

سونا مادون قرمز و سونا سنتی می توانند سطح سلولی پوست را ارتقا ببخشند، سلول ها در برابر گرما مقاوم تر و قوی تر خواهند شد و سلامتشان افزایش می یابد. در نتیجه شاداب تر و سرزنده تر به نظر خواهد رسید.

سم زدایی پوست با سونا

سم زدایی پوست

سونا با اثر سم زدایی که دارد، باعث دفع سم های ناسالم سلول های پوست می شود و به این ترتیب باعث کند شدن روند پیری پوست می شود. در واقع، همه ما مقدار زیادی سم مسموم را در بدن خود حمل می کنیم و کبد وظیفه دارد که آن ها را دفع کند؛ اما کبد نمی تواند تمامی سموم زندگی ماشینی را دفع کند و مقداری از آن سموم در بافت ها و سلول ها ته نشین می شود. سونا به وسیله تعریق عمیق این سم ها را از پوست خارج می کند و حتی ورزش هم نمی تواند با این عمق باعث سم زدایی پوست شود.

تعدیل کننده چربی پوست و آکنه

سونا تمامی آلودگی ها، چربی ها و گرفتگی ها را از روی سطح پوست پاک می کند و اگر چند ماه از سونا برای درمان آکنه استفاده کنید، تاثیر آن را به وضوح خواهید دید. در ضمن، سونا جوش های سرسیاه را هم از بین می برد. البته ممکن است به نظر برسد این مسئله روی کند کردن روند پیری اثری نخواهد گذاشت، اما کدام یک از ما می تواند بگوید صورتی صاف و بدون جوش نمی خواهد؟

خواب راحت تر

برای کند کردن روند پیری پوست، تنها استفاده از محصولات مراقبتی کافی نیست، بلکه باید خواب باکیفیت و کاملی هم داشته باشید. پوست خودش را در زمان خواب شبانه ترمیم می کند و می تواند مواد مغذی موجود روی سطح خود را جذب نماید. گرمای اتاق سونا به رفع مشکلات خواب شبانه کمک می کند و شما را آرام تر می سازد.

کاهش التهابات بدن

گاهی اوقات یک التهاب ساده مانند تورم یا قرمزی می تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شود. سونا با گرمای لطیفی که در بدن ایجاد می کند، نقش بزرگی در کاهش التهابات خواهد داشت.

از بین بردن سلول های مرده پوست

احتمالا زمانی که در اتاق سونا هستید، خودتان هم متوجه می شوید که سلول های مرده پوستتان به راحتی جدا می شوند. اگر می خواهید چهره جدید خود را ملاقات کنید باید سلول های قدیمی و مرده را از پوست خود حذف کنید. معمولا پس از پاکسازی پوست از سلول های مرده، چهره شما روشن تر می شود.

پاکسازی پوست با سونا

مرطوب کننده طبیعی

سونای مادون قرمز، به طور معجزه آسایی پوست را از داخل مرطوب می کند. این اتفاق به دلیل گرما ایجاد می شود، البته سونای بخار هم همین اثر را دارد اما کمتر.

معکوس کردن اثر uv

این مورد از لحاظ علمی هنوز به طور کامل اثبات نشده است. اما به تجربه بسیاری از مردم سونا می تواند سوختگی ناشی از اشعه یو وی و یا نور خورشید را تا حد زیادی بهبود ببخشد و حتی از بین ببرد.

بهبود جای زخم

اسکارهای پوستی، به خصوص اگر در صورت باشند، اعتماد به نفس شخص را کاهش می دهند و معمولا با هیچ روشی پوشانده نمی شوند. سونا در این مورد مثل یک اثر جادویی عمل نمی کند؛ ولی باعث کاهش اسکارها می شود و به پوست کمک می کند سریع تر خودش را ترمیم کند.

بهترین زمان استفاده از سونا برای کند کردن روند پیری پوست

طبق ادعای دکتر جلال آبادی برای کند کردن روند پیری پوست، بهتر است هر روز از سونا استفاده کنید. با این حال، دکتر هشدار داده است که در استفاده از اتاق سونا زیاده روی نکنید، مدت زمان استاندارد استفاده از سونا برای یک فرد بزرگسال ۱۵ دقیقه است و اگر از نیم ساعت بیشتر شود باعث گرمازدگی، حالت تهوع و سردرد خواهد شد.

مدت زمان مفید استفاده از سونا برای کند کردن روند پیری پوست

کدام افراد باید از سونا اجتناب کنند؟

افرادی که دارای ملاسما در پوست خود هستند، نباید از اتاق سونا برای کند کردن روند پوست استفاده کنند، زیرا گرما هیپرپیگمانتاسیون را تحریک می کند و باعث پررنگ تر شدن ملاسما می شود. همچنین افراد زیر مجاز به استفاده از سونا نیستند:

  • افرادی که هنوز ۱۸ سال خود را تمام نکرده اند
  • افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی هستند
  • افراد دچار بیماری های ریوی مثل آسم
  • مبتلایان به بیماری صرع
  • مبتلایان به بیماری دیابت

نتیجه گیری

بنا به ادعاهای دکتر جلال آبادی، استفاده از سونا می تواند بر کند کردن روند پیری پوست تأثیرات مثبتی داشته باشد، از جمله افزایش تولید کلاژن، بهبود گردش خون، کاهش چین و چروک ها، شادابی پوست، سم زدایی، کمک به رشد مو، تعدیل چربی پوست، کاهش التهابات، و بهبود جای زخم. با این حال، برای اطمینان از صحت این ادعاها نیاز به تحقیقات علمی بیشتر و تأییدهای مناسب داریم.

سوالات متداول

آیا استفاده از سونا واقعا می تواند روند پیری پوست را کند کند؟

بر اساس ادعاهای دکتر جلال آبادی، استفاده از سونا ممکن است باعث کاهش روند پیری پوست شده و تولید کلاژن را تقویت کند. اما این ادعاها نیاز به تحقیقات علمی بیشتر دارند تا صحت آنها تأیید شود.

چه افرادی باید از استفاده از سونا خودداری کنند؟

افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی، بیماری های ریوی مثل آسم، صرع، ملاسما در پوست و یا دیابت هستند باید از استفاده از سونا خودداری کنند. همچنین، افراد زیر ۱۸ سال باید از استفاده از سونا پرهیز کنند.

چقدر زمان استفاده از سونا به صورت روزانه توصیه می شود؟

بر اساس دکتر جلال آبادی، استفاده از سونا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز توصیه می شود. اما حواستان به این نکته باشد که استفاده بیش از اندازه ممکن است بهداشت شما را به خطر بیاندازد.

آیا اثرات سونا بر پوست با علم تأیید شده اند؟

بله، برخی از اثرات سونا بر پوست از نظر علمی تأیید شده اند. این اثرات شامل کلاژن سازی پوست، افزایش گردش خون، کاهش چین و چروک ها، سم زدایی پوست، کمک به رشد مو و کاهش التهابات بدن می شود. با این حال، برای اطمینان از صحت این ادعاها به تحقیقات علمی بیشتری نیاز داریم.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *