خانه/ سبک زندگی / خواص بادام شیرین برای پوست ومو
خواص شگفت‌انگیز بادام شیرین

خواص بادام شیرین برای پوست ومو

آخرین به روز رسانی ۱۲ دی ۱۴۰۲ 0

حتما شما هم به این امر واقف هستید که طب ایرانی سنتی، واقعا حکیمانه است. ایرانیان از دیرباز از خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو استفاده می کردند و همیشه موهایی بلند و زیبا همچنین پوستی صاف و بدون لک داشتند. البته، استفاده از این روغن فوق العاده تنها به ایران محدود نبوده و مردم هند هم از خواص آن غافل نبوده اند. در ادامه به معرفی خواص روغن بادام شیرین برای زیبایی پوست و مو می پردازیم و نحوه استفاده از آن را هم خواهیم گفت. با ما در زیبر همراه شوید!

روغن بادام شیرین چیست؟

روغن بادام شیرین، با تحت فشار گذاشتن بادام شیرین به دست می آید. برای گرفتن روغن بادام، ابتدا دانه های بادام را پوست می گیرند و بعد از تمیز کردن آن ها را تحت پرس سرد قرار داده و روغن آن را جدا می کنند. روغن بادام شیرین سرشار از مواد مغذی و تقویت کننده پوست و مو مثل اسید اولئیک، اسید لینولئیک، بتا سیتوسترول و اسکوال است و با همین ترکیبات از خشک شدن مو جلوگیری می کند و به جوان ماندن پوست صورت کمک می کند. اسید هایی که نام بردیم، به پوست کمک می کنند تا سلول های خود را بازسازی کند و به همین دلیل اکسیژن رسانی به پوست به خصوص فولیکول های مو افزایش می یابد.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو

حال که با ماهیت این روغن آشنا شدید، وقت آن است که با خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو هم آشنا شوید. به همین دلیل ما در این بخش به طور مجزا خواص این ماده بی نظیر را برایتان نوشته ایم.

روغن بادام شیرین برای زیبایی پوست

1. معجزه روغن بادام شیرین برای پوست

بادام یکی از پرفایده ترین دانه ها برای انسان است. خوردن این دانه کلسیم بدن را تامین می کند، نوشیدن عصاره آن استخوان هایتان را محکم می کند و روغن آن شما را زیبا خواهد کرد! در زیر اصلی ترین خواص روغن بادام شیرین برای زیبایی پوست را فهرست کرده ایم:

  • رفع اسکار پوستی و جای جوش
  • ترمیم کننده چین و چروک های سطحی
  • درخشان کردن پوست صورت
  • درمان بیماری های پوستی
  • درمان سوختگی با آفتاب
  • به تعویق انداختن پیری
  • جوانسازی دور چشم

خواص روغن بادام شیرین برای پوست در یک نگاه 

2. رفع اسکار پوستی و جای جوش

روغن بادام شیرین حاوی ویتامین آ و زینک است به همین دلیل می تواند جای جوش را درمان کند و حتی در پیشگیری از بروز آکنه هم موثر است.

3. ترمیم کننده چین و چروک های سطحی

ویتامین A موجود در روغن بادام شیرین، چین و چروک های سطحی پوست را از بین می برد.

بیشتر بخوانید:

اسید ماندلیک، اکسیر جدید زیبایی و جوانی پوست

4. درخشان کردن پوست صورت

یکی از خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو، خاصیت آب رسانی قوی آن است. این روغن دو لایه درم و اپیدرم پوست را به طور عمیق آبرسانی می کند و باعث درخشندگی پوست صورت می شود.

5. درمان بیماری های پوستی

روغن بادام می تواند عارضه های پوستی مثل پسوریازیس و خشکی پوست را درمان کند.

6. درمان سوختگی با آفتاب

روغن بادام حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی مثل ویتامین E است که به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی برای پوست عمل می کند و آسیب های ناشی از نور خورشید را خنثی می نماید.

7. به تعویق انداختن پیری

از آنجایی که روغن بادام شیرین دارای ویتامین ها و مواد معدنی است باعث می شود، روند پیری پوست به تعویق بیفتد.

8. جوانسازی دور چشم

روغن بادام شیرین به دلیل داشتن ویتامین k و ویتامین E خطوط ریز زیر چشم را محو می کند و برای رفع تیرگی های دور چشم بسیار موثر است. همچنین، این روغن پف زیر چشم را از بین می برد؛ زیرا خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

همچنین بخوانید:

خاصیت فوق العاده آب برنج برای پوست

نحوه استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست

برای بهره مند شدن از خواص روغن بادام شیرین برای پوست، این روغن معجزه آسا را به ترتیب زیر هفته ای ۴ شب استفاده کنید:

  • 1. صورتتان را بشویید
  • 2. در صورت نبود جوش، صورت را با روغن ماساژ دهید، سعی کنید حداقل سه دقیقه با حالت دورانی این کار را ادامه دهید
  • 3. پس از بیست دقیقه آن را بشویید
  • 4. کمی از روغن بادام شیرین به عنوان بالم لب استفاده کنید
  • 5. برای روشن شدن تیرگی زیر چشم، روغن بادام را دور چشم های خود بزنید و صبح روز بعد آن را بشویید.
  • 6. و در آخر، به این نکته توجه کنید که این روغن را دور از تابش نور شدید به خصوص نور خورشید نگهداری کنید.

 نحوه استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست

خواص معجزه آسای روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو شامل موارد زیر می شود:

  • رفع ریزش مو
  • نرم کننده و آب رسان
  • تقویت و رشد موها
  • جلوگیری از سفیدی موها
  • محافظت در برابر نور خورشید
  • رفع شوره سر

روغن بادام برای مو

1. رفع ریزش مو

روغن بادام شیرین با داشتن مواد مغذی، از جمله منیزیم و کلسیم، فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش موها جلوگیری می کند. این مواد معدنی و ویتامین ها باعث جوان سازی فولیکول ها می شوند و به استحکام آنها کمک می کنند.

2. نرم کننده و آب رسان

روغن بادام شیرین به عنوان یک نرم کننده عمیق مو عمل می کند. ویتامین E موجود در این روغن، به عنوان یک آنتی اکسیدان، با حفظ رطوبت از آسیب رسیدن به ساقه موها جلوگیری کرده و این خاصیت آب رسانی با خشکی و وزی موها مقابله می کند.

3. تقویت و رشد موها

با ماساژ دادن روغن بادام شیرین بر روی کف سر، جریان خون زیاد شده و خون رسانی به سلول های پوست کف سر و فولیکول های مو افزایش می یابد. این جریان خون باعث تقویت موها و افزایش رشد آنها می شود.

4. جلوگیری از سفیدی موها

روغن بادام شیرین حاوی ماده ای به نام کاتالاز است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. این ماده با پراکسید هیدروژن در فولیکول های مو مبارزه کرده و از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:

راز سر به مهر کند شدن روند پیری پوست کشف شد!

5. محافظت در برابر نور خورشید

روغن بادام شیرین با SPF5 طبیعی که دارد، از موها در برابر اشعه خورشید محافظت می کند. استفاده منظم از این روغن می تواند موها را از تأثیرات مخرب نور مستقیم خورشید حفاظت کند و آنها را سالم و درخشان نگه دارد.

6. رفع شوره سر

یکی از خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو ضد باکتری بودن آن است. این روغن با مبارزه با باکتری ها و میکروب های پوست کف سر، التهاب پوست را کنترل کرده و از ایجاد قارچی که شوره موها را ایجاد می کند، جلوگیری می نماید.

 خواص روغن بادام برای مو در یک نگاه

نحوه استفاده از روغن بادام شیرین برای مو

با توجه به آنچه گفته شد، متوجه شدید که خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو آنقدر زیاد است که توصیه می کنیم حتما آن را خریداری کنید و در روتین پوست و موی خود از آن استفاده کنید. البته این روغن در اکثر محصولات مراقبتی و آرایشی استفاده می شود، اما اگر آن را به صورت خالص استفاده کنید از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد!

نحوه استفاده از روغن بادام به صورت خالص برای تقویت پوست سر

  • مقداری روغن بادام شیرین را کف دست خود بریزید و بعد از گرم کردن آن را روی کف سر خود ماساژ دهید.
  • سپس با استفاده از شامپوی روزانه خود آن را بشویید.
  • نحوه استفاده از روغن بادام شیرین برای تقویت و رشد مو
  • شما می توانید با ترکیب جادویی روغن بادام شیرین و روغن نعنا فلفلی یک سرم تقویت کننده و ضد ریزش موی فوق العاده خانگی بسازید.

برای تهیه این سرم، سه قاشق فذا خوری روغن بادام شیرین و ده قطره روغن نعنا فلفلی با هم ترکیب کنید. وهفته ای دوبار موها و کف سر خود را با آن ماساژ دهید. پس از ماساژ، سرتان را با یک حوله گرم بپوشانید و پس از ۶ ساعت موهای خود را بشویید.

تست حساسیت روغن بادام شیرین

اصولاً استفاده از روغن بادام بر روی پوست به عنوان ایمن محسوب می شود. با این حال، توجه به چند نکته برای ایمنی بیشتر لازم است:

  • اگر به مغزهای آجیل حساسیت دارید، از استفاده از روغن بادام بر روی پوست خودداری کنید.
  • اگر تاکنون از روغن بادام بر روی پوست خود استفاده نکرده اید، قبل از استفاده روی پوست صورت، یک آزمون کوچک را انجام دهید.
  • می توانید این آزمون را با قرار دادن مقدار کمی از روغن بادام روی داخل مچ دست یا زانو انجام دهید.
  • اگر در عرض چند ساعت علائمی از قرمزی، خارش، سوزش یا تورم ظاهر نشود، می توانید با خیال راحت از این روغن بر روی پوست خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب از زیبر، متوجه شدیم که روغن بادام شیرین دارای خصوصیات حیرت انگیزی است و به عنوان یک درمان طبیعی برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص ضدآکنه بگیر تا ترمیم چروک ها و لطافت بخشیدن به موها استفاده می شود.

استفاده از خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو، نه تنها به تغذیه و تقویت آن ها کمک می کند؛ بلکه با مصرف آن، از آثار آنتی اکسیدانی و ضد باکتری این روغن نیز بهره مند خواهید شد. به نظر می رسد که این روغن بهترین انتخاب موثر و طبیعی برای حفظ و بهبود زیبایی پوست و مو است.

سوالات متداول راجب خواص بادام برای پوست

1. آیا روغن بادام شیرین تنها در طب ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است؟

خیر، استفاده از روغن بادام شیرین تنها به ایران محدود نیست؛ مردم هند نیز از خواص این روغن برای زیبایی پوست و مو بهره مند می شدند.

2. چگونه می توان از روغن بادام شیرین برای درمان جوش و اسکار پوستی استفاده کرد؟

برای درمان جوش و اسکار، روغن بادام شیرین را به صورت ماساژ در ناحیه مورد نظر بمالید و پس از 20 دقیقه با آب شستشو دهید. این کار به ترمیم و رفع آکنه و اسکار کمک می کند.

3. چگونه می توان روغن بادام شیرین را برای درخشش پوست صورت استفاده کرد؟

برای درخشش پوست صورت، روغن بادام شیرین را به صورت ماساژ دهید و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست نگه دارید. سپس با آب شستشو دهید تا پوست شما درخشان شود.

4. آیا روغن بادام شیرین برای موهای خشک مناسب است؟

بله، روغن بادام شیرین به دلیل خاصیت آب رسانی و نرم کنندگی اش، برای موهای خشک بسیار مناسب است. می توانید با ماساژ دادن این روغن به موها، آنها را نرم و درخشان کنید.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *