خانه/ ترفندهای زیبایی/ نکات موثر و فوری برای تقویت و پرپشت شدن مژه
تقویت و پرپشت شدن مژه

نکات موثر و فوری برای تقویت و پرپشت شدن مژه

آخرین به روز رسانی ۲۰ دی ۱۴۰۲ 0

مژه ها نقشی مهم در زیبایی چشم و صورت ما در نگاه کلی دارند. تقویت و پرپشت شدن مژه به شما کمک می کند که همیشه چهره ای شاداب و آراسته داشته باشید. با داشتن مژه های پرپشت شما نیمی از مسیر آرایش چشم ها را رفته اید و نیازی به اقدامات هزینه ساز زیبایی چشم و مژه نخواهید داشت. با ما در زیبر همراه باشید تا با انواع روغن های تقویت مژه، داروها و اقدامات کلینیکی جهت پرپشتی مژه آشنا شوید. در انتهای این مطلب درباره انواع روش های خانگی تقویت مژه نیز صحبت خواهیم کرد.

معرفی 6 روغن تقویت و پرپشت شدن مژه

استفاده از انواع روغن های گیاهی از راهکارهای موثر تقویت و پرپشت شدن مژه به شمار می روند. روغن هایی که سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن هستند، در کوتاه ترین زمان قوت مژه های شما را بازگردانده و آن ها را پرپشت تر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

از کاشت و اکستنشن مژه چه می دانید؟

برخی از روغن های تقویت مژه عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • روغن کرچک
  • روغن بادام شیرین
  • روغن نارگیل
  • روغن هسته انگور
  • روغن رزماری

۶ روغن تقویت مژه

1. روغن زیتون

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۱ که در نشریه Healthline منتشر شد، روغن زیتون تأثیری مستقیم در تقویت و پرپشت شدن مژه دارد. این روغن که حاوی انواع مختلفی از اسیدهای چرب است، دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است و باعث بهبود عملکرد فولیکول های سالم مژه شده و آن ها را پرپشت می سازد.

2. روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک و ویتامین هایی است که باعث بهبود گردش خون شده و فولیکول های مو را تقویت می کند. این خواص روغن کرچک را به گزینه ای محبوب و خانگی در تقویت مژه و ابرو بدل کرده است.

3. روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یکی از قدیمی ترین روش های خانگی تقویت و پرپشت شدن مژه به شمار می رود. استفاده از بادام در لوازم آرایشی دیرینه ای همچون سرمه برای چشم و ابرو، مهر تأییدی است بر اهمیت روغن بادام در تقویت مژه. روغن بادام با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی در درمان عفونت های پوستی اطراف مژه نیز مفید واقع می شود.

روغن بادام و مژه

4. روغن نارگیل

تحقیقات نشریه Healthline در مورد روغن نارگیل نیز نتایجی شگفت انگیز به دست داده است. طبق این تحقیقات استفاده از روغن نارگیل برای مژه و پوست پلک فواید بی شماری دارد. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب به ویژه اسید لوریک است که به راحتی توسط ساقه مو جذب شده و در مقایسه با سایر روغن ها محافظت بهتر و طولانی تری در پی دارد.

5. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور حاوی اسید لینولئیک است که از اسیدهای چرب امگا۶ برای مبارزه با ریزش موبه شمار می رود. استفاده از این روغن علاوه بر تقویت و پرپشت شدن مژه حالتی زیبا به مژه ها می دهد.

6. روغن رزماری

آخرین مورد از این لیست روغن رزماری است که به تحریک مژه های سالم و پرپشت کمک می کند. این روغن روند چرخش و رشد سلولی را تسریع کرده و یک درمان طبیعی ایده آل برای رشد مژه های ضخیم تر به شمار می رود.

داروی تقویت مژه

قوی ترین دارو برای پرپشت شدن مژه

اگر به دنبال دارو برای تقویت و پرپشت شدن مژه هستید احتمالأ به این معناست که استفاده از روغن های گیاهی به هر دلیلی انتخاب شما نیست. داروهای تقویت مژه سرعت این فرآیند را بالا برده و در کوتاه مدت بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورند. برخی از این داروها عبارتند از:

  • سرم بیماتوپروست
  • سرم سریتا
  • ماینوکسیدیل
  • ماوالا
  • مکمل بیوتین

داروهای تقویت مژه

1. سرم بیماتوپروست

این سرم که با نام Latisse نیز شناخته می شود، تنها سرم مورد تأیید FDA است، به همین دلیل است که در پاسخ به سوال بهترین داروی پرپشت شدن مژه چیست؟ بیماتوپروست (Latiss) اولین پاسخ است. این دارو باعث رشد مژه های بیشتر شده و آن ها را بلندتر، ضخیم تر و تیره تر کردن می کند. بیماتوپروست یک ماده شیمیایی است که از طریق گیرنده های حساس به پروستامید در فولیکول های مو باعث رشد مژه ها می شود.

2. سرم سریتا

این سرم که در ایران تولید می شود یکی از موفق ترین ترکیبات برای تقویت و پرپشت شدن مژه به شمار می رود. استفاده منظم از این سرم برای مژه و ابرو باعث پر شدن جاهای خالی در آن ها شده و در مدتی کوتاه تأثیرات خود را برای شما نمایان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره بوتاکس مژه

3. ماینوکسیدیل

سرم ماینوکسیدیل یکی دیگر از داروهای شیمیایی موثر در تقویت و پرپشت شدن مژه است که با فعال سازی پروستاگلاندین ها در مژه به تحریک رشد آن ها کمک می کند. استفاده از ماینوکسیدیل همچنین باعث حجیم شدن مژه های شما خواهد بود.

4. ماوالا

ماوالا سرمی شیمیایی محصول کشور سوئیس است که با ترکیبات ویتامین B6 باعث تقویت و پرپشت شدن مژه خواهد بود. این محلول حاوی یک عصاره طبیعی غنی از ویتامین هاست که مژه ها را تقویت کرده و رشد آن ها را تسریع می بخشد. در اثر استفاده از این محلول مژه های شما شفاف و خوش حالت خواهند شد.

مکمل بیوتین برای تقویت مژه

5. مکمل بیوتین

بیوتین که ویتامین ب۷ نیز نامیده می شود، با تبدیل پروتئین، کربوهیدرات و چربی به مواد مورد نیاز بدن، نقش مهمی در سلامتی ما ایفا می کند و به همین دلیل کمبود بیوتین باعث ریزش مو و ریزش مژه ها می شود. یکی از داروهای خوراکی لازم برای تقویت و پرپشت شدن مژه بیوتین است. اما بهتر است پیش از استفاده از این مکمل ویتامینی مشورت با پزشک خود را در نظر داشته باشید.

انواع مواد تقویت مژه

روغن های گیاهی

داروها

روغن زیتون

سرم بیماتوپروست

روغن کرچک

سرم سریتا

روغن بادام شیرین

ماینوکسیدیل

روغن نارگیل

ماوالا

روغن رزماری

مکمل بیوتین

روغن هسته انگور

معرفی اقدامات مهم برای پرپشتی مژه

علاوه بر روش های ذکر شده، روش های دیگری نیز برای تقویت و پرپشت شدن مژه وجود دارند که این فرآیند را در مدت زمانی طولانی رقم می زنند. برخی از این اقدامات خانگی و بی خطر عبارتند از:

ماساژ های پلکی

ماساژ مناسب پلک با روغن های گیاهی یکی از اقداماتی است که فولیکول های مژه را تحریک به رشد می کند. برای انجام این ماساژ، با نوک انگشتان خود در امتداد پلک و خط مژه با حرکات دایره ای بسیار ملایم ضربه بزنید. این کار را هر روز برای مدت ۵ تا ۸ دقیقه تکرار کنید. بعد از ۳ ماه نتایج حاصله برای شما نمایان خواهد شد.

برس کشیدن مژه

یکی دیگر از روش های تقویت و پرپشت شدن مژه ، برس زدن آن هاست. برس کشیدن روی مژه ها زدن به شما کمک می کند تا از شر آلودگی های روی مژه خلاص شوید. برای این کار می توانید از یک برس ریمل شسته شده کمک بگیرید. مقداری از محلول مورد نظر خود از روغن های گیاهی گرفته تا داروها را روی یک برس ریمل تمیز ریخته و با آن مژه خود را شانه کنید. برای نتایج بهتر می توانید این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید.

برس کشیدن مژه

معرفی سایر روشهای خانگی پرپشتی مژه

استفاده از هریک از این متدهای مفید جهت پرپشت شدن مژه ها به تنهایی نتایج مطلوبی برای شما به همراه خواهند داشت. اگر به دنبال نتیجه ای فوری و پرقدرت هستید، بهتر است ترکیبی از این روش ها را در پیش گیرید. سایر روش های خانگی تقویت و پرپشت شدن مژه که می توانید از آن ها استفاده کنید، عبارتند از:

  • حمام چای سبز
  • پوست لیمو
  • کمپرس سرد یا گرم
  • تخم مرغ
  • تغذیه مناسب

حمام چای سبز

چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی فواید بالقوه ای برای سلامت مژه به همراه دارد. برای حمام چای سبز چشم، بعد از آنکه به دمای مناسبی رسید، پنبه ای استریل را به چای سبز آغشته کرده و روی چشم های بسته خود بگذارید. همچنین می توانید برس ریمل استریل را در این محلول فرو برده و مژه ها را با آن شانه کنید.

پوست لیمو

یکی دیگر از روش های تقویت و پرپشت شدن مژه استفاده از پوست لیموست. پوست لیمو حاوی ویتامین هایی است که به تقویت و تغذیه مژه ها کمک خواهند کرد. اما به خاطر داشته باشید پوست لیمو حاوی اسید سیتریک است که باعث حساسیت در برخی افراد خواهد بود. بهتر است از لیموهای ارگانیک برای این روش استفاده کنید تا از آفات لیموها در امان بمانید.

کمپرس چشم

کمپرس سرد یا گرم

برای تقویت و پرپشت شدن مژه یک یا دو بار در هفته، کمپرس گرم و سرد را به طور متناوب به مدت پنج دقیقه روی چشم های خود بگذارید. در صورت تمایل این کار را تکرار کنید. این کمپرس نه تنها اعصاب و ماهیچه های اطراف چشم را تحریک می کند، بلکه چین و چروک اطراف چشم را نیز کاهش می دهد.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز ماده غذایی فوق العاده برای تقویت و پرپشت شدن مژه است. تخم مرغ یکی از بهترین منابع طبیعی پروتئین است که برای رشد مو، مژه و ابرو ضروری است. برای استفاده از تخم مرغ برای تقویت مژه یک تخم مرغ را بشکنید و با یک قاشق گلیسیرین خوب مخلوط کنید. پنبه یا اپلیکاتور ریمل را با این مخلوط آغشته کرده و روی چشم های خود بگذارید. بعد از ده دقیقه چشم خود را با آب بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

استفاده از تغذیه مناسب

برای تقویت و پرپشت شدن مژه به کمک تغذیه مناسب باید مصرف مواد غذایی حاوی انواع ویتامین بی، بیوتین و کلسیم را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برخی از مواد غذایی که باعث تقویت مژه های شما خواهند بود عبارتند از:

  • ماهی سالمون
  • گردو
  • قارچ
  • توت فرنگی
  • کدو
  • فلفل قرمز
  • جوانه گندم
  • آووکادو
  • عدس و لوبیا

مواد غذایی تقویت مژه

پرپشت شدن مژه با وازلین

وازلین با حفظ رطوبت مژه ها و محافظت از آن ها در برابر آفتاب و آلودگی های محیطی به تقویت و پرپشت شدن مژه کمک می کند. وازلین علاوه بر تقویت مژه ها با یک بار استفاده باعث حجیم تر به نظر رسیدن آن ها نیز می شود. برای بهترین نتیجه قبل از خواب وازلین را با اپلیکاتور ریمل روی مژه ها مالیده و صبح آن را بشویید.

نتیجه گیری

حالا که با انواع روش های تقویت و پرپشت شدن مژه آشنا شدید، بهتر است به خاطر داشته باشید که روش های پرپشت شدن مژه در کلینیک های زیبایی نظیر لمینت مژه نیز از دیگر راه های پرپشت کردن موقتی مژه های شماست. برای آشنایی با کلینیک های زیبایی و آرایشگاه های اطراف خود که انواع خدمات زیبایی مربوط با مژه را ارائه می دهند، می توانید از طریق اپلیکیشن زیبر اقدام کنید.

مژه‌های پر و خالی

سوالات متداول

بهترین روش پرپشت شدن مژه چیست؟

بهترین روش تقویت مژه استفاده از سرم بیماتوپروست (Latiss) است.

تأثیر وازلین بر مژه چیست؟

وازلین باعث تقویت و حجیم شدن ابرو می شود.

بهترین روغن برای تقویت مژه چیست؟

روغن بادام شیرین بهترین روغن تقویت مژه است.

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *