خانه/ مراقبت از پوست / روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست
روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست

روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست

آخرین به روز رسانی ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ 0

روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست به شما کمک می کند که حتی تا سنین میانسالی و پیری نیازی به استفاده از روش های کلینیکی جوانسازی و زیبایی پوست نداشته باشید. با استفاده از محصولاتی ساده و گنجاندن آن ها در روتین پوستی خود پوستی سالم و سرحال خواهید داشت. با ما در زیبر همراه باشید تا با ضرورت داشتن یک روتین پوستی روز و شب آشنا شده و انواع مراحل روتین پوست روز و شب را با هم مرور کنیم.

ضرورت روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست چیست؟

گنجاندن اقداماتی ساده در برنامه روتین زندگی یکی از مهم ترین راه ها برای تبدیل آن ها به عادت در زندگی است. اگر عادات سالم را جایگزین عادات مضر خود کرده و با تکرار آن ها را جزئی از برنامه روزمره زندگی خود کنید، شاهد نتایجی شگفت انگیز خواهید بود. روتین موثر روز و شب هم یکی از روال هایی است که اگر برای شما بدل به عادتی روزمره شود، نتایجی طولانی وعمیق برای سلامت پوست و شادابی آن در دراز مدت برای شما به ارمغان می آورد.

آموزش پاکسازی پوست کره ای

ترتیب مراحل روتین پوست

مراحل روتین پوستی درباره انواع پوست و برای زمان های مختلف شبانه روز از نظمی کلی پیروی می کند. با این تفاوت که پوست شما در روز یک یا دو مراقبت متفاوت با شب را طلب می کند. برای تهیه وسایل روتین پوست روز و شب باید ابتدا باید بدانیم مراحل روتین روز و شب پوست چرب چیست؟

روتین پوست روز

مراحل روتین پوست روز شامل گام هایی است که جهت پاکسازی، آبرسانی و محافظت از پوست برمی داریم. این مراحل با تفکیک محصولاتی که برای روتین روز به آن ها نیاز دارید به نقل از هلث لاین به قرار زیر هستند.

  • پاکسازی
  • آبرسانی
  • ضد آفتاب

روتین پوست روز

پاک کننده مبتنی بر روغن

پاکسازی پوست صورت با دو نوع پاک کننده با پایه آب و روغنی امکانپذیر است. برخی از انواع محصولات پاک کننده مبتنی بر روغن به گونه ای طراحی شده اند که برای استفاده در پکیج روتین پوست چرب نیز مناسب باشند و برخی دیگر تنها برای روتین پوست خشک و دهیدراته مناسبند. اما استفاده از انواع پاک کننده مبتنی بر روغن در روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست ضروری به نظر می رسد.

پاک کننده مبتنی بر آب

محصولات پاکسازی صورت که مبتنی بر آب هستند، حاوی سورفکتانت هایی هستند که آلودگی ناشی از ذرات و تعریق را از روی پوست پاک می کند و از بهترین محصولات روتین پوست چرب به شمار می رود.

چرا پوست خشک می شود؟

آبرسانی با تونر

تونرها برای بازسازی پوست از طریق آبرسانی و حذف سلول های مرده ناشی از پاکسازی طراحی شده اند. تونرها به طور کلی محصولاتی مبتنی بر الکل هستند که چربی اضافی پوست را از بین برده و در روتین پوست چرب و جوشدار جای می گیرند. به همین دلیل است که تونرها در روتین پوست دهیدراته جای می گیرند.

محافظت با سرم آنتی اکسیدان

سرم حاوی آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین های C و E آنتی اکسیدان های رایجی هستند که برای بهبود بافت و استحکام سلولی استفاده می شوند. محصولاتی که می توانید با استفاده از آن ها کارکرد مناسب در روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست را رقم بزنید عبارتند از؛ چای سبز و کافئین.

ضد آفتاب در روتین پوستی

استفاده از ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب آخرین مرحله حیاتی در روتین مراقبت از پوست صبحگاهی شماست. استفاده منظم از ضد آفتاب با SPF مناسب پوست شما و تمدید آن روی پوست پس از گذشت ۲ ساعت صورت خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش داده و با محافظت از پوست در برابر اشعه UV، علائم پیری را از بین خواهد برد.

پاک کردن پوست حساس از آلودگی ها

آرایش زمینه

پس از انجام روتین پوستی روز، قبل از آنکه برای یک روز شلوغ صورت خود را آرایش کنید، از یک لایه مرطوب کننده یا بی بی کرم استفاده کنید تا چهره ای صاف و یکدست داشته باشید.

۴ ترفند پوست روزانه

  1. هر روز پر از صبحانه، یک لیوان آب میوه طبیعی مثل آب پرتقال یا ترکیبی از تازه ترین میوه ها بنوشید تا پوستتان را از درون نیز تغذیه کنید.
  2. صفحه تلفن همراه خود را با دستمال یا پد الکلی ضد عفونی کنید تا از پوست خود در برابر انواع باکتری و آلودگی که گوشی شما را پوشانده محافظت کنید.
  3. بعد از هر بار حمام از لوسیون یا روغن مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما نرم و لطیف باقی بماند.
  4. پس از تمرینات ورزشی، صورت خود را با آب یا لوسیون پاکسازی کنید تا از بروز آکنه و التهابات پوستی جلوگیری کنید.

روتین پوستی روز و شب

روز

شب

پاک کننده روغنی (در صورت استفاده از آرایش)

پاک کننده روغنی

پاک کننده بر پایه آب

پاک کننده بر پایه آب

تونر (اختیاری)

لایه بردار (۳-۲ بار در هفته)

سرم آنتی اکسیدان

تونر (اختیاری)

درمان مشکلات پوست (اختیاری)

سرم آبرسان یا اسید

کرم دور چشم

درمان مشکلات پوست (اختیاری)

روغن صورت (سبک)

روغن صورت (سنگین)

مرطوب کننده

مرطوب کننده

ضد آفتاب

کرم شب یا ماسک خواب

روتین پوست شب

روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست به این دلیل از هم متفاوت است که هر یک روندی متفاوت را ایجاب می کند. اقداماتی که در راستای روتین شبانه پوست انجام می شود با هدف پاکسازی پوست از انواع میکاپ و آلودگی های طول روز و بازسازی و ترمیم پوست و جوانسازی آن انجام می شود.

  • پاکسازی آرایش
  • لایه برداری
  • کرم دور چشم
  • کرم شب

پاک کننده آرایش بر پایه روغن یا آب

پاکسازی پوست صورت در شب نسبت به روز از اهمیت بیشتری برخوردار است، چراکه پوست شما در طول روز با انواع آلودگی محیطی یا آلودگی ناشی از مصرف لوازم آرایشی مواجه است. پاک کننده های مبتنی بر روغن برای پاکسازی صورت از مواد آرایشی ایده آل هستند و به شما کمک می کنند تا آن ها را در عمقی مناسب از روی پوست پاک کنید. پاک کننده های مبتنی بر آب نیز این آلودگی را از روی پوست های خشک برطرف کرده بی آنکه آن ها را خشک تر کنند و در روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست جایگاهی ویژه دارند.

فواید پاکسازی پوست

لایه برداری با ماسک

لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین برده و منافذ را از بین می برد. ماسک های خاک رس یکی از بهترین انواع ماسک برای استفاده در روتین پوست چرب و منافذ باز هستند. استفاده از این ماسک ها در طول شب آلودگی های باقی مانده روی پوست را از بین برده و به جذب سایر محصولات روتین شب کمک می کند.

کرم دور چشم

کرم دور چشم

کرم دور چشم از خطوط ریز و چروک های اطراف چشم جلوگیری کرده و کلیت چهره شما را جوان تر می کنند. برای آنکه بتوانید بهترین کارایی را از کرم دور چشم طلب کنید به دنبال محصولاتی باشید که غلظت بالایی از پپتیدها و آنتی اکسیدان ها را دارند و استفاده از آن ها را در روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست در نظر بگیرید.

درمان خشکی پوست با روغن صورت

استفاده از روغن در روتین پوستی شبانه به ویژه در روتین مناسب پوست خشک و چروک دار، آن را به طرزی قابل ملاحظه ترمیم می کند. انواع روغن مفید برای استفاده در مراحل روتین پوست خشک عبارتند از؛ روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن رزماری. بعد از لایه برداری با ماسک و در آخرین مرحله از روتین پوستی صورت خود را با روغن انتخابی خود ماساژ داده و به آن زمان دهید تا اثرات خود را در عمق پوست شما برجا بگذارد.

درمان مشکلات پوستی با انواع سرم

سرم ها مواد مغذی مورد نیاز پوست را به شکلی مستقیم به آن می رسانند. سرم های حاوی ویتامین E برای پوست های خشک و سرم های حاوی آنتی اکسیدان را می توان برای انواع پوست های کدر استفاده کرد. برای روتین پوست جوش دار استفاده از سرم دربردارنده رتینول یا ویتامین C انتخابی ایده آل خواهد بود. به طور کلی انواع محلول های ویتامینی برای گنجاندن در روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست مناسب خواهند بود.

تاثیرات استفاده از کرم شب

کرم شب یا ماسک خواب

آخرین مرحله روتین پوست در شب استفاده از انواع کرم شب است که مرطوب کننده هایی عمیق بوده و به ترمیم سلول های پوست کمک می کنند. ماسک خواب نیز دربردارنده مواد مورد نیاز پوست است که در تمام شب روی پوست شما خوابیده و آن را برای روز آماده می کنند. ماسک های خواب نیز از بهترین محصولات روتین پوست خشک به شمار می روند.

روتین شبانه دخترانه

حال که با مراحل مختلف روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست آشنا شدیم، بد نیست نگاهی بیندازیم به چک لیستی از مراحل روتین پوست مختلط دخترانه که ساده ترین مراحل را دارد.

  • صورت خود را با پاک کننده مناسب پوست خود پاک کنید.
  • از یک ماسک یا لایه بردار طبیعی استفاده کنید.
  • بعد از لایه برداری پوست را با روغن نارگیل ماساژ دهید.
  • روی لب های خود را با بالم لب بپوشانید.

روتین پوستی شب خانگی

تمام مراحلی که پیش از این در مورد روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست بیان کردیم با استفاده از مواد خانگی و در دسترس نیز به ترتیب زیر امکانپذیر هستند.

  1. پاکسازی صورت با روغن نارگیل یا روغن زیتون
  2. ماساژ پوست با اسکراب عسل، ماست یا آلوئه ورا
  3. لایه برداری با ماسک جو دو سر، عسل و آب لیمو
  4. تونر طبیعی مانند گلاب یا سرکه سیب رقیق
  5. آبرسانی با سرم خانگی ژل آلوئه ورا، روغن ویتامین E یا روغن گل رز
  6. استفاده از روغن بادام یا شی باتر به عنوان کرم دور چشم خانگی
  7. استفاده از روغن جوجوبا، آرگان یا روغن هسته انگور به جای مرطوب کننده

محصولات روتین پوستی خانگی

پاکسازی پوست

روغن نارگیل/ روغن زیتون

اسکراب

عسل/ ماست / آلوئه ورا

لایه بردار

ماسک جو دو سر/ عسل / آب لیمو

تونر

گلاب / سرکه سیب رقیق

آبرسانی

ژل آلوئه ورا/ روغن ویتامین E / روغن گل رز

کرم دور چشم

روغن بادام / شی باتر

مرطوب کننده

روغن جوجوبا/ آرگان / روغن هسته انگور

سخن آخر

باید بدانید که در پیش گرفتن روتین موثر روز و شب مراقبت از پوست تنها راهی است که با آن از پیری پوست به صورت عمقی جلوگیری می شود. تکرار مراحل مختلف این روند ظرف مدتی کوتاه پوست شما را از مشکلاتی نظیر لک و خشکی و جوش و علائم پیری پوست نظیر چروک های ریز بر کنار خواهد داشت.

سوالات متداول

روتین پوست کره ای چطور انجام می شود؟

روتین پوست کره ای نیز شبیه به باقی روتین ها انجام می شود.

بهترین محصولات روتین پوست مختلط کدامند؟

فولیکا و الیزابت آردن بهترین محصولات پوست مختلط هستند.

ترتیب روتین پوست جوش دار چیست؟

برای پوست جوشدار بعد از پاکسازی و آبرسانی از کرم ضد جوش استفاده کنید.

روتین پوست مردانه کدام است؟

پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی از مراحل روتین پوست مردانه هستند.

منابع

پیام بگذارید
با استفاده از این فرم، با ذخیره و مدیریت داده های خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *